Iets gekocht op het net,wat zouden jullie doen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Iets gekocht op het net,wat zouden jullie doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-02 20:51

Hallo,

Zoals de bokkers hier op bokt vertrouw ik wel.

Maar zoals op marktplaats niet.

Ik ben opzoek naar een scheermachine en kreeg er ook 1 aangeboden.

Ze vroeg 125 euro en was 1 x gebruikt vertelde ze me.
Het merk was HORSE KLIPPER of zoiets??

Maar nu....................

Zoals hier ook op bokt ben ik ook opzoek naar een zadel voor een paard met een hoge schoft.
(Ik heb nu eentje gekocht van ALJA een KIEFFER MUNCHEN)

Dezelfde vrouw reageerde hierop.
Ze had nog een dressuurzadel voor een paard met een hoge schoft.
Zij had niet in de gaten dat ik de persoon was van de scheermachine.

Ik vroeg haar wat er nu gebeurde als ik iets van haar kocht wat niet paste of DEFECT zou zijn.
Ik dacht natuurlijk aan die scheermachine.

Was eigen risico vertelde ze me!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat moet je hiernou van denken????????

Nu was de scheermachine al opgestuurd en gelukkig heb ik het onder REMBOURS laten verzenden.
Nu kreeg ik dus een pakketje van 139 euro.

Ben naar de post gegaan om het op te halen.
Maar ik moest eerst betalen zonder het open te maken.

Nu durfde ik dit niet aan.
Die mevrouw gaf me niet echt meer een vertrouwt gevoel.

Ik vroeg of ze het pakketje wilden wegen en het woog nog geen 500 gram.

Ik heb vaker een paard geschoren maar kan me nog nooit zo'n lichtgewicht scheerapparaat herrinneren.
Mijn gevoel zei ook dat ik het gewoon niet moest doen.

Ik heb het dus ook RETOUR gezonden.

Het bleek dus dat ze een 2e hand ruitersport winkeltje heeft en veel spullen koopt van internet en verkoopt van internet.

Kreeg ik een supper boos mailtje!!
Dat ik niet deugde en mij zwart zou maken op het net.

Vind dit dus niet bepaald vriendelijk!!

Wat zouden jullie hebben gedaan??????

Jullie bokkers ken ik langzamerhand een beetje en vertrouw jullie ook.
Maar wat te doen als je niet weet wat je precies krijgt en dan word er ook nog gezegt:

Niet goed helaas pindakaas!!
Eigen schuld dikke buld,eigen risico.

Ik heb vaker wat van bokt gekocht en is altijd goedgegaan!!!!!!!

Groetjes: Corina

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 20:53

dan zou ik heel erg blij zijn dat je er niet ingetuimd bent!! Want als zij meteen begint te schelden zal het wel geen zuivere koek zijn!! En een scheerapparaat weegt echt wel meer dan 500 gram!!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 21:13

ik had dat laatst ook, wou ook wat van marktplaats en degene wou dat ik eerst betaalde, toen vroeg ik zn adresgegevens om ff te controleren, dat werd ook een scheldpartij!
zo flauw, maar gelukkig gaat het meestal goed

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 21:18

via Bokt heb ik een paar keer wat gekocht,
ook van een bokster die ik al vaker gemeet had Knipoog
Ik kijk wel altijd wie het aanbiedt, en of die al langer op Bokt is enzo.
Via marktplaats koop ik niet, tenzij ik het kanophalen (maar wat ik zoek, staat altijd aan de andere kant van het land Knipoog )
Beetje wantrouwen is volgens mij helemaal niet slecht!

*heb wel al vaker dingen verkocht via internet, en dat is altijd goed gegaan*

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 21:22

Ik denk dat ze je een opscheermachine heeft willen verkopen ipv een scheermachine. Een beetje banketstaaf geintje, want ik heb een opscheermachine gekocht voor 80 gulden een paar jaar terug.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 21:23

Jeetje! Wat slim om te laten wegen zeg! Zou ik nooit op gekomen zijn.

Ik heb 2 keer iets via internet gekocht en ben het op het station (in gezelschap vsn mijn vriend) op gaan halen. Gewoon ergens afgesproken. Zij wilden niet hun adres geven. En ook niet naar Utrecht komen. Prima oplossing en als het neit zou bevallen had ik het meteen terug kunnen geven Haha!

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-02 21:28

Volgens haar was het geen OPSCHEERMACHINE en ze was behoorlijk kwaad.
Ze wist wel wat ze verkocht zei ze.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 21:30

Ik bestel heel erg veel via internet, een beetje téveel misschien. Maar het is wel altijd goed gegaan. Onder rembours heb je inderdaad het probleem dat je het pakje niet open mag maken, voordat je betaald hebt. Dat is gewoon echt verrot. Je denkt dat wanneer iets onder rembours verzonden wordt, je zeker bent van levering van het pakje, maar er zitten ook weer nadelen aan, zoals nu wel weer blijkt.
Voor haar is het natuurlijk makkelijk om het pakje onder rembours te versturen. Wanneer je betaald hebt, ben je akkoord gegaan met het pakketje en kan je ook niet meer bij het postkantoor aankomen dat je het pakje weer terug wilt sturen. Heel erg gemeen van haar eigenlijk.
Al helemaal raar vind ik het dat ze zegt dat wanneer het zadel niet past of defect is (misschien breekt de boom wel of sterker nog: is die al gebroken) dat je hem dan niet terug mag sturen omdat het eigen risico is. Gelukkig heb je dat nog gevraagd. De meeste mensen vragen dat volgens mij niet en dan betaal je dus heel veel geld voor een flutding.
Ik heb trouwens haar naam eerder horen vallen toen het over afzetterij op internet ging. We moeten dus maar even aan iedereen op bokt duidelijk maken dat zij niet te vertrouwen is.... Dit kan gewoon echt niet. Wat zou ik me gen**id voelen zeg!!!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 22:02

Ik zou hetgene dat ik koop ook liever afhalen. Dan weet je meteen hoe het is. Ik ben zelf altijd eerlijk en ik heb laatst, toen ik mijn zadel verkocht, ook gewoon in de advertentie gezet dat er een klein schrammetje achterop zat. Het is beter mensen van tevoren in te lichten dan dat je een boze mail krijgt.
Ik koop nu veel uit Amerika via eBay en kijk dan altijd goed naar de feedback van die mensen. Of ze tevreden klanten hebben enzo. Jammer genoeg is dat op marktplaats of zoiets dergelijks niet mogelijk en dat is erg jammer. Bovendien wordt daar je adres niet geverifieerd en ook je naam niet. Best wel fraudegevoelig dus.
Ik vind het ontzettend slim van je dat je het pakketje hebt laten wegen. Jammer dan dat dat meisje boos was dat je het pakketje teruggestuurd hebt maar als ze er zelf zo zeker van is dat het produkt goed was, dan kan ze hem zo toch makkelijk weer verkopen? Raar hoor, dat ze er meteen zo boos om wordt en zo'n ophef over maakt.
Trouwens, in het berichtje hierboven zeg ik dat ik haar naam eerder heb horen vallen. Ik bedoel daarmee dat ik weet wie het is. Anders dan denk je straks dat ik onzin zit te zwetsen hier, omdat je de naam helemaal niet genoemd hebt.....

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 23:39

Ik koop ook wel veel spullen via internet. Van marktplaats,divoza-site enz.
Vaak betaal ik eerst en daarna wordt het opgestuurd. Maar ik vraag altijd eerst het hele adres en telefoonnummer voordat ik geld overmaak. Ook check ik of het telefoonnummer en het adres klopt op de telefoongids-site.

Vaak mail ik eerst een paar keer over de spullen die ik van plan ben om te kopen, over de staat ervan en de prijs enz.
Vanuit die mailtjes kan je vaak ook een goed beeld krijgen van de koper. Ik heb al vaak dingen gekocht en dat ging altijd goed.
Maar een keer heeft iemand mij verneukt met een hoofdstel die heel veel op internet aanbied.
Maar het is en blijft en risico die je moet nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 02:01

Heb alleen nog maar dingen gekocht die ik zelf op moest halen.
-Lisa (gelderse merrie van 9 jaar)
-stalwand
-50 balen hooi
Echt van die zaken die niet te versturen zijn Haha!
Hooi heb ik s´avonds opgehaald en er was vrij weinig licht bij die schuur, kon het dus niet erg goed bekijken maar het rook goed.
Als er balen bij zaten die niet goed waren moest ik maar terug komen om andere te halen maar dat is nog niet nodig geweest.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 02:21

Ilindra schreef:
Heb alleen nog maar dingen gekocht die ik zelf op moest halen.
50 balen hooi
Echt van die zaken die niet te versturen zijn Haha!
Hooi heb ik s´avonds opgehaald en er was vrij weinig licht bij die schuur, kon het dus niet erg goed bekijken maar het rook goed.
Als er balen bij zaten die niet goed waren moest ik maar terug komen om andere te halen maar dat is nog niet nodig geweest.


Met welke auto was je toen Haha! Haha! Haha!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 02:48

Ik koop en verkoop regelmatig wat via internet. Risicogevoelige dingen haal ik altijd op. Uiteraard zit er altijd een risico aan, maar als je niemand meer kunt vertrouwen.. wat moet je dan?

Zelf heb ik eens onder rembours een deken gekocht. Ik wist niet beter dan dat dit een hele goede, mooie en zware winterdeken zou zijn (ze had ook nog een foto laten zien). Ook ik moest betalen op het postkantoor en heb dit gedaan. Uiteindelijk bleek er wel een deken in te zitten, maar het was een dunne canvas deken die bij Divoza wordt omschreven als zomerdeken. Hier heb ik dus stevig van zitten balen. Ik betaalde destijds 150 gulden, maar kreeg een deken ter waarde van 50 gulden. Frusty

Ook heb ik eens iets onder rembours verkocht. Liefst deed ik dit niet, omdat ik als verkoper dan ongeveer 3 weken moet wachten voor het geld op mijn rekening is gestort door de PTT. Maar goed, dan maar even wachten. Nadeel is ook dat de verzendkosten tweemaal zo hoog liggen + dat de ptt een provisie wil hebben over het verkochte bedrag. Maar goed, alles geregeld, pakketje verstuurd. En ja hoor, na een week kreeg ik het pakketje terug. Nou, ik kan je vertellen dat ik toen ook goed pissed was! Boos! Want ik.. als verkoper, had nu niets verkocht en moest ook nog eens de verzendkosten betalen. Iets waar ik behoorlijk op verloren heb. Ik heb die persoon toen gemaild maar kreeg geen reactie. Via veel zoekwerk ben ik achter haar telefoonnummer gekomen en heb haar gebeld. Vertelde ze me doodleuk dat ze het pakketje geweigerd had omdat ze al iets anders gekocht had.

Daarom... verkoop ik mijn spullen tegenwoordig alleen nog maar door eerst geld over te laten maken en dan te verzenden. Ook hiermee moet de andere partij natuurlijk goed van vertrouwen zijn.

Daarom.. blijft het uiteraard altijd een risico als je iets koopt of verkoopt via internet en de spullen laat verzenden. Beste is om net als Lia de spullen gewoon te halen, maar ja.. dat is niet altijd mogelijk.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 09:37

vind het al ERG slim van je dat je eraan dacht om het te laten wegen enzo.....!!! ik zou zo dom zijn te betalen en het thuis open te maken........kortom: goede actie van je!!!

Als ik iets koop of verkoop doe ik dat het liefste ook bij mij in de buurt, dan breng ik het of laat ik het ophalen/brengen.
Kun je passen ofzo.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 09:38

Ik heb nog weinig via internet gekocht of verkocht. Maar ga binnenkort een zweetdeken via internet kopen, die onder rembours komt, wel via iemand van Bokt, dus dat vertrouw ik wel. Verder heb ik mijn transportbeschermers verkocht, maar daar hebben we gewoon voor afgesproken.
Maar zoals jou verhaal moet je blij wezen dat je het niet hebt aangenomen!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 11:48

Ik vind dit ook altijd behoorlijk eng. Onder rembours weet je wel zeker dat er iets komt, maar wat??
Over bokt vertrouw ik het eigenlijk altijd wel, zeker de mensen die ik geregeld zie. Over MP heb ik ook altijd mijn twijfels..

Volgensmij heb jij er goed aan gedaan dat je het retour gedaan hebt!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 12:08

Ik heb tot nu toe wel goede ervaringen met kopen en verkopen via internet. Maar je moet idd erg voorzichtig zijn. Ik wil ook altijd graag weten met wie ik te maken heb.
Als iemand mij geen adres of telefoonnummer kan of wil geven, dat heb ik al mijn vraagtekens bij die persoon. Op marktplaats kom ik dat helaas geregeld tegen.
Ik koop over het algemeen alleen voor kleinere bedragen. Dan vind ik het risico aanvaardbaar. Als het om hogere bedragen gaat dan wil ik de spullen ophalen. Als dat om een of andere reden niet gaat is dat jammer maar helaas.
Rembourszendingen daar ben ik om dezelfde reden als jullie noemen niet zo dol op. Je moet betalen voordat je weet wat je in huis krijgt. Is het niet volgens afspraak dan kun je er ook niks meer aan doen...
Ik heb zelf 1x een rembourspakketje laten terugsturen. Dit is alweer een paar jaar geleden. Ik had een rijbroek van iemand gekocht voor 75 gulden. Toen ik het pakje wilde ophalen op het PK moest ik 125 gulden afrekenen. Dat was niet volgens afspraak, dus heb ik niet betaald. Ook niks meer van die persoon gehoord, dus dat maakt dat ik denk dat ik er goed aan gedaan heb.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 12:57

Ik koop ook weleens spullen via internet, maar tot nu toe is het eigenlijk altijd goed gegaan Haha! Ik vraag altijd het adres + telefoonnummer en check dat ook even na *LOL*

Ik weet niet zeker hoe zwaar de Horse Klipper is, maar volgens mij is hij ook niet zo heel zwaar hoor *LOL* Ik heb er eens een paard mee moeten scheren en het apparaat was veel lichter dan ik gewend ben Haha! Maar 500 gram is echt niet veel...

HDressage
Berichten: 15
Geregistreerd: 10-12-02
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 14:36

Excuses voor deze late reactie op het topic, maar wil jullie via deze weg toch even waarschuwen.

Hoi Corina,

Een tijdje geleden heb je een item op bokt gezet over een scheermachine die je tweedehands via internet wilde kopen, maar wat een beetje louche handel bleek te zijn. Klopt het dat degene die je deze scheermachine aangeboden kreeg van ene T.N. uit Z. (ik weet haar volledige naam, maar dat is niet echt relevant)? Ik wil echt niemand zwart maken, maar mij heeft ze onlangs n.a.v. mijn 'scheermachine gezocht' advertentie dezelfde scheermachine aangeboden voor 100 euro.

Nu wist ik van een advertentie op marktplaats dat ze een 2e hands winkeltje had, en het leek me dus wel heel sterk dat ze een goede scheermachine die ze 1 keer gebruikt had voor 100 euro wilde verkopen. Toen heb ik op internet de site van het merk opgezocht (het was een Wahl geloof ik) en daar stond de scheermachine voor een nieuwprijs van 50 dollar!!! Toen ik haar een mailtje hierover stuurde, zei ze dat het niet dezelfde was, maar ze kon me ook geen foto sturen om het tegendeel te bewijzen. Al met al een raar verhaal, ik wilde je alleen even laten weten dat je er dus goed aan hebt gedaan het pakketje terug te sturen. Wel jammer dat zo iemand zich op internet begeeft, ik heb verder eigenlijk alleen maar goede ervaringen met aankopen via internet en het scheelt soms een hoop geld als je iets tweedehands van iemand over kan nemen.

Nogmaals, ik wil echt niemand zwart maken en misschien doet ze het niet bewust, maar pas een beetje op en wees een beetje achterdochtig bij aankopen via het net! Excuses als iemand het vervelend vindt dat ik zo'n oud topic oprakel, maar als ik hiermee kan voorkomen dat iemand wordt 'opgelicht' is het mij de moeite waard.

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:12

Ohh jij bent echt slim. Ik had met mijn blonde kop waarschijnlijk het pakje meegenomen!!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:20

Ik heb verschillende keren spullen ge- en verkocht via internet (met dank aan Honeybee voor de witte rijbroek*~) en dat is altijd nog goed gegaan. Mijn paard heb ik via internet verkocht en de trailer trouwens ook. Gewoon eerlijk zijn en dat werkt het best.
Als ik iets van een particulier koop op Internet, zorg ik ook eerst altijd dat ik complete adresgegevens heb, en ook probeer ik zo goed mogelijk te achterhalen wat en hoe het precies verkocht wordt. Meer kan je eigenlijk niet doen.

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:30

ik vind het echt slim dat je eraan denkt om dat te wegen enzo!!!
ik denk echt dat je daar heel blij om kan zijn als je dit nu allemaal zo leest!!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:06

ik denk dat ik weet wie je bedoelt.
Ik heb ook iets van haar (als het dr is tenminste) gekocht, kreeg iets wat er neit eens op leek en op mijn mailtjes reageerd ze neit terwijl ik regelmatig adv. van dr op marktplaats zie.
Goed van je om te wegen enzo, scheelde je denk ik een hoop problemen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:36

Ik zeg het gewoon wel, dat is die alleraardigste mevrouw uit Zwaagwesteinde, Friesland. Haha! En ligt inderdaad mensen op.

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:47

Jah die ken ik ook jah!!! Boos! Boos!
Die heeft mij ook een hoofdstel aangesmeert die z.g.a.n. zou moeten zijn en gewoon oud was en kapot. En daarna beweren dat ze van niets wist en dat ik gek was... Verward

Dus je moet altijd oppassen op internet want er zit altijd wel een 'rotte appel' tussen zoals die mevrouw uit Zwaagwesteinde.

(ze heeft sinds kort trouwens ook een profiel aangemaakt op bokt, maar gelukkig nog niets aangeboden op EAV. Want anders zou ik wel waarschuwen )