Wat is moeilijk te krijgen in Duitsland?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Wat is moeilijk te krijgen in Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-02 21:36

Wij gaan van school volgende week 2 dagen naar Duitsland.
Daar blijven we slapen bij een gastfamilie. Het is natuurlijk wel leuk als we dan een kleinigheidje meenemen.
Iets typisch nederlands of iets wat moeilijk te krijgen is in duitsland. Of daar veel duurder is.
Weten jullie wat daar moeilijk te krijgen is? Iemand uit duitsland misschien????
Ik hoop dat jullie iets weten!
Alvast bedankt!

Groetjes Merel Tong uitsteken

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 21:37

Uhm even kijken wat was het ook alweer, ik heb namelijk familie in Duitsland..
Drop is een goeie, hagelslag ook. Verder geen idee eigenlijk..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 21:40

Ik zou een echte Nederlandse specialiteit meenemen. Kaneellikeur, of Oranjebitter.
Je kunt ook een mand maken met van alles wat. Haagse hopjes, stukjes kaas, stroopwafels, Jodekoeken.

Voor de rest is er in Duitsland van alles te krijgen...Maar doe die mensen een plezier en kom niet met prullaria aan die je ergens neer moet zetten. Een heleboel mensen zijn blij met iets dat opgegeten of gedronken kan worden...

Oh, ja, Vla kun je er niet krijgen. En mijn vriendin in Duitsland wil iedere keer perse Vla hebben...

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 21:45

Cassidy, dat wilde ik net zeggen *LOL*
Ik moet dus altijd vla meenemen Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 22:43

Esme_27 schreef:
Drop is een goeie, hagelslag ook. Verder geen idee eigenlijk..


Inderdaad, vooral in Zuid en Oost Duitsland kennen ze dat niet. Hagelslag hebben ze alleen voor op taarten, dat zijn zakjes van 50 gram en daar betaal je dan bijv 4 euro voor ofzo. Dus dat is niet aan te raden om daar te kopen. Hebben we al vaker gehad in Oostenrijk Haha!

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 23:02

Paardenworst? Tong uitsteken

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 23:15

Drop is een goed idee als je het voor mij mee neemt, maar de gemiddelde Duitser doe je er geen plezier mee (ze noemen het hier "Bären-dreck" = beren-str*nt Haha! ) , evenmin met hagelslag. Iedereen staat met z´n hoofd te schudden, als ze horen dat ik altijd expres een paar pakken van Appie Hein mee neem, voor Paul op het brood Knipoog !
Het idee van Cassi is wel leuk: Haagse Hopjes, stroopwafels, Jode koeken én idd de vla, valt vast en zeker in de smaak! De laatste jaren moet ik altijd voor een aantal vriendinnen en buurvrouwen vla meenemen. Als ik dan bij AH bij de kassa sta, word ik altijd iewat bevreemd aan gekeken Verward . Ik zeg dan altijd maar dat ik een grote familie heb Knipoog !
Als ze in je gast-gezin kinderen hebben, kan je voor hun tum-tum meenemen.
Wáár in Duitsland ga je naartoe??

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 23:25

Cassidy schreef:
Ik zou een echte Nederlandse specialiteit meenemen. Kaneellikeur, of Oranjebitter.
Je kunt ook een mand maken met van alles wat. Haagse hopjes, stukjes kaas, stroopwafels, Jodekoeken.


vooral die jodekoeken!!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 00:12

Neem wat lekkere verse haringen mee ! Haha!
Als je tenminste niet te ver hoeft te rijden en het spul een beetje koel kunt bewaren.
Of zoals mijn Duitse collega eens zei: jij bent samen met de haringen het enige goeds dat Nederland kan brengen Knipoog
En bedankt Extreme duivel Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 00:14

Haha die Prima. Laatst zei ik tegen een vriendin (en zij is van Joodse afkomst) of ze nog een Jodekoek wilde. Zij kende ze niet en dacht dat ik een hele misplaatste grap maakte....

maar ach ze hebben die naam. Om ze nu een politiek verantwoorde nieuwe naam te geven....

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 00:15

Iets typisch hollands en wat hier veel goedkoper is is Drugs. Daarom stikt het hier in Venlo van de duitsers en is misschien ook nog eens orgineel!

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 02:20

Ze zijn ook heel gek op een goed stuk kaas, niet al te oud. Haha!
Zoiets als Old Amsterdam. Daar kan ik mijn kofferbak wel mee volladen als ik er heen ga.

Overigens vind ik wel leuk Jode koeken en joden. Jodekoeken heeft helemaal niks met joden te maken. Laatst een leuk stukje over gelezen. Gaat om de samenstelling van het deeg en daar schijnt jodium in te zitten. Schijnheilig

Haringen is net niet zo erg als drop. Er zijn veel mensen die ze nog nooit gegeten hebben en dan kom je met rauwe visjes aan. Niet ieders smaak.
Haagse hopjes is ook een goed idee. Die krijg je met leuke blikjes en dat wordt op prijs gesteld. Als ze een tuin hebben kun je ze een plezier doen met een pakje bloembollen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 02:40

Grappig dat zoveel mensen vla noemen. Ik heb in Australië twee Duitse meiden leren kennen waar ik nog steeds contact mee heb. De eerste keer dat ze in NL waren, nam ik ze mee naar de supermarkt en toen renden ze meteen naar de zuivel. Uiteindelijk gingen ze ieder met drie pakken vla naar huis, want dat hadden ze thuis niet en ze hadden gehoord dat het ontzettend lekker moest zijn. Haha!

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-02 15:13

Poeh wat een ideën!
Maar drop vinden ze dus niets? Mijn leraar noemde dat juist als voorbeeld. Maar dat was ik niet van plan want dan komt iedereen met drop aanzetten!
We gaan naar Pewsum. En vrijdag gaan we "winkelen" in Emden.
Niet echt in de buurt he Sterre?
nou ik zal binnenkort eens naar de supermarkt Knipoog
Bedankt in elk geval!

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 21:54

Toen ik in Duitsland werkte kon ik mijn collega's geen groter plezier doen dan met stroopwafels, daar waren ze gek op. 1 collega was ook dol op bamischijven, kennen ze in Duitsland ook niet. En ja de vla, dat schijn toch ook iets heel bijzonders te zijn.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 22:01

axeltje schreef:
..We gaan naar Pewsum. En vrijdag gaan we "winkelen" in Emden.
Niet echt in de buurt hè Sterre?


Nee, dat ligt in het noorden en wij wonen redelijk zuidelijk Lachen .
Maar wel leuk hoor, dat jullie daar met school naar toe gaan!
Die tip van de bloembollen vind ik ook leuk!

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 22:26

Als ik naar mijn broer ga in Duitsland, neem ik altijd mee Sanex, Beemster oude kaas, hagelslag, drop, stroopwafels en in de Sinterklaastijd pepernoten.
Ze zijn er echt gek op daar Haha!