drang...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-01 22:33

Vorige week had ik een mini meeting met nathalie. Ik heb toen voor het eerst in anderhalf jaar weer op een 'echt' (dus geen pony van 1.18 Tong uitsteken) gereden.
Voor die tijd heb ik het eigenlijk nooit gemist. maar na die dag zit ik er steeds vaker aan te denken om toch weer echt te gaan paardrijden... Ik weet zeker dat ik gen lessen meer wil. Dat echt niet meer, iig geen manege les... prive les opzich wel, maar dat is me toch iets te duur...
Een 2e eigen paardje kan ik opzich wel financieren. Zeker als ze in de wei kunnen staan. Maar als ze dadelijk uit die wei moeten, en ik niets anders goedkoops kan vinden en ze allebij op pension moeten? wat dan? Dat kan ik echt niet betalen...
Mijn moeder vroeg of ik Pinky dan niet wilde omruilen voor een grotere. dat NOOIT! Pinky is mijn kleine schat en die hou ik in voor en tegenspoed... Die gaat er echt niet uit voor een rijpony!
Maar wat kan ik dan?! Een pony 'leasen' net als Cody af en toe doet zegmaar?! Ik kan redelijk goed afscheid nemen van een pony (NIET VAN PINKY!) dus dat zou het probleem niet zijn. Maar is 2 pony's niet echt teveel? Als ik naar Pink ga (ieder dag) ben ik zo'n 1,5 a 2 uur bezig. En die rij ik nie eens! laat staan dat ik er dan nog 1 bij heb die ook nog gereden moet worden! Pppff
Ik wil dus best graag weer rijden... Maar ik zou nog niet weten wat slim is... heeft iemand tip's of ideen???

Groetjes Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 22:35

ik denk dat zoiets als cody doet wel zou kunnen, maar die pinky van jou lijkt me een jaloers typje... Tong uitsteken
Zoals ie over dat hek keek toen jullie met Robin bezig waren.. Lachen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-01 22:37

Hihi Pinkje is inderdaad en erg jaloers typje... Ik weet eigenlijk nit waardoor dat komt. want ik heb nooit aandacht aan andere paarden besteed... Zelfs aan zijn moeder amper... In die tijd dat Pink bij zijn mamma stond was ik ALTIJD bij Pinkje te vinden... Misschien is dat het hem juist? dat hij het raar vind dat ik ook een ander paardje aandacht gaf? haha, mn kleine jaloerse schatje... Komt goed uit hoor want ik ben ook strond jaloers *LOL*

Groetjess

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 22:47

je zit in de zelfde situatie als mij meis.
Geduld, ooit kan je er zonder problemen 2 (dat probeer ik me ook steeds voor te houden)

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 23:09

Je mag best eens 1 keer in de week ofzo of 1 x in de 2 weken ff een uurtje ofzo op Robin komen rijden hoor! En bij ons op stal kun je ook pony's huren! Party!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 00:28

Hoi Kim.
Je noemt het 'leasen' wat ik doe. Eigenlijk is het dat niet, ik weet zelf ook niet goed hoe ik het wel moet noemen maar ik betaal die mensen dus niet rechtstreeks voor hun pony.
Ik heb IJsco geleend op voorwaarde dat ik een weiland had en haar onderhoud zou betalen. Omdat het een Fjord is die weinig voer nodig heeft en in een goedkoop weiland staat kom ik qua maandelijkse lasten nog niet aan de F 150,-.
Ik heb destijds een advertentie gezet op allerlei sites en in huis-aan-huis-krantjes dat ik tijd, geld en plaats had voor een leuke D of E-pony. De deal zou dan net als bij IJsco zijn: ik verzorg en berijd de pony, bied een weiland aan en betaal het onderhoud.
Ik heb echt ontzettend veel reacties gehad!!! Zoveel mensen die of tijdelijk geen tijd voor hun pony hebben vanwege zwangerschap of school oid, of geen plaats hebben omdat er bijvoorbeeld net een nieuwe pony is gekocht maar deze willen ze voor geen goud kwijt, of geen geld hebben om de pony te onderhouden. Deze mensen zijn er ZAT, dus voor jou een unieke kans om alle voordelen van een leuke rijpony te hebben en als het voor jou op de een of andere manier niet meer haalbaar is om het stop te zetten.
Zou voor jou denk ik een ideale oplossing zijn.
MAAR ik wil toch nog even 1 ding kwijt... Schijnheilig denk niet dat je je niet of nauwelijks aan de pony gaat hechten, dat voorkom je dus niet. Het is een vreselijk moment als je de pony weer af moet staan. Wanneer dat moment voor IJsco en mij gaat komen weet ik nog niet maar ik zie er als een berg tegenop. Zit er zelfs al aan te denken om helemaal niet mee te gaan om haar terug te brengen naar de eigenaars gewoon omdat ik dat te pijnlijk vindt. Verdrietig
En of het verdrietige afscheid dit leuke afgelopen jaar met IJsco waard is geweest kan ik je pas zeggen als ze niet meer bij ons in de wei staat.
Liefs Marije


Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 07:12

Ja dat lijkt me ook een super idee. Volgens mij zijn er ook zat mensen die hun pony een tijdje willen af staan. Ik heb al mn hele leven verzorgpony's, ik heb er nooit echt hard voor moeten zoeken (vroeger wel). Maar meisjes van onze leeftijd zijn volgens mij erg geliefd. Hoe ouder je word, hoe makkelijker het is om een verzorgpaard te krijgen.

Maar je hebt al een weiland (voorlopig). Dus het lijkt me echt een heel goed idee wat Cody zegt.
Advertenties in kranten werken heel goed.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-01 10:36

Ja Marije... daar heb je misschien wel gelijk in. Ik zal me er wel aan hechten, vrees ik... Maar ik heb Pinky natuurlijk ook nog, dus het enige wat er dan ineens weg valt is het rijden zelf. Misschien is Pink tegen die tijd zelfs wel oud genoeg om bereden te worden...
Wat jij doet lijkt me dus indrdaad een leuk plan. Voor zowel mij, Pinky, die pony en de eigenaren...
Maar ik ben dus bang dat ik er dadelijk achter komt dat 2 pony's echt super veel tijd kost en daar wil ik Pinky onder geen enkele voorwaarden onder laten lijden...
Maar ja, nog maar eens over nadenken... wie weet is het toch wel iets, zeker voor de vakantie...

Groetjes Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 10:49

Dan is dat toch juist de ideale oplossing om eerst een leenpaard te nemen......als je het echt niet red dan kun je altijd de eigenaren bellen en vragen of hij/zij weer terug kan Verdrietig , maar dat heb je dan al snel in het begin door, of je het red of niet, dus dan heb je je denkk ik ook nog niet gehecht aan dat andere paardje Lachen , en als het wel lukt nou dan weet je voor jezelf dat je er ooit eentje bij kan kopen Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, GoogleAdsense, Joyceee86, Maanon_ en 70 bezoekers