In de winter, een compleet ander paard?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

In de winter, een compleet ander paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-02 14:21

Het lijkt wel of ik in de winter een compleet ander paard heb dan in de zomer. nu weet ik best dat de meeste paarden 's winters frisser zijn. Vaak staan ze dan ook meer op stal en daar worden de meeste ook niet rustiger van.
In de zomer is mijn paard tegen het slome aan, moet ik haar met sporen rijden, is onverstoorbaar bij vrachtauto's, tractoren etc
nu ziet ze overal spoken, schrikt overal van en is af en toe ronduit vervelend. Toch wordt ze bijna dagelijks gereden en staat ze zo vaak mogelijk in de wei.

Zijn jullie paarden in de winter ook zo anders?


Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 14:35

In de winter rijden is in elk geval goed voor je zit Knipoog

Maar ja: een stuk frisser, bokken etc etc etc. De hele trucendoos is weer uit de kast gehaald.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 14:38

Apple schreef:
Maar ja: een stuk frisser, bokken etc etc etc. De hele trucendoos is weer uit de kast gehaald.

Inderdaad Laiser heeft ook weer een heleboel dingen geprobeerd tijdens het rijden

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 14:56

Hmm blij te horen dat er meerdere paarden totaal anders zijn in de Winter Nevada is ook een heel ander paard in de winter! Alles is in eens eng, als ik al kuch terwijl ik aan het rijden ben vliegt ze weg! Zucht.... aangezien ik vaak in de les mee rijdt ben ik vaak de onrust stoker in de winter maanden.. Even door bijten maar weer..

Kom je uit de regio Breda zoek je een instructrice? Kijk dan eens op http://www.eenmetjepaard.nl
Nancy Romance (Pony), Nevada (LA x Chronos) (1995-2014) M2+3, Graceful-O (Boss VDL x Lux) (2011-2018) B+2

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 15:16

Zelf ben ik in januari met Laica begonnen, ze was toen super druk daardoor zelfs soms een beetje 'gevaarlijk'.
Maar nu merk ik er helemaal niks van aan haar gedrag dat het winter is geworden dat terwijl ze al 2 weken niet meer is bereden. Ben gister met haar langs de weg wezen wandelen, auto's, bus, trakker, vrachtwachens scooters ze gaf er allemaal niks om. Terwijl genoeg mensen hebben beweerd dat ze nooit verkeersmak zou worden Haha!

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 15:24

Lois is ook altijd erg fris in de winter. Vooral als hij het koud heeft gehad is hij niet te rijden. Met koud weer voel ik eerst aan zijn oren. Als die koud zijn dan gaat er meteen een dekentje bij.
ook ben ik altijd vrij vlot met het rijden met een uitrijdeken. Bij ijzige kou gaat die ook helemaal niet af. Ik zit er aan te denken er nog een uitrijdeken bij te maken om met grote kou 2 dekentjes op te leggen zodat ik na het losrijden 1 deken af kan doen.

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 19:26

Azaz is in de winter ook totaal anders. Hij is altijd super druk. Heel loperig en verschrikkelijk dwars terwijl dat in de zomer veel minder is. Moet ook echt (in)rijden met een inrijdeken anders vlieg ik heel te bak door.

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid


Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 19:29

jaaaaaa idd zelfs mijn meestal stabiele tinkertje verandert in een onhoudbaar schrikmonster!!

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 19:35

Nou bij mijn tinker merk ik er niks van!! Hij is juist sloom, niet vooruit te branden af en toe Haha!. Maar bij die van mij komt dat met de lente wel weer, dan gaan zijn hormonen wel weer een beetje opspelen.

Het is zo fijn om klein te zijn!!

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 19:44

daar heb ik nou ook altijd last van, dacht altijd dat dat aan mij lag, maar niet dus, goh wat een opluchting, als ik op marengo zomers zit is het een sloom opdondertje, en 's winters is meneer klaar wakker, erg vaag. en al die andere paarden in de les zijn dan zo lief, en dan heb ik van oh nee dit heb ik weer!

Don't love me because i'm easy, love me because i'm me!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 19:53

Tos staat nu nog dag en nacht buiten, dus aan het meer op stal staan kan het bij hem niet liggen.
Maar druk is ie zeker nu.
Met rijden is ie in het begin heel fris en echt aan het klooien (niet voor niks een nieuwe zweep }> ) en als ik dan hem ff een kwartier flink laat werken, is het over... kan ik eindelijk rustig gaan rijden Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 19:54

mijn paardje blijft sloom..............

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 21:23

Hoe komt het dan dat ze zo worden? De kou moeten ze toch makkelijk tegen kunnen?

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 21:27

En Ivanka blijft lekker rustig haar rondje lopen *LOL* Hooguit een bok uit protest als ze van mij een tik krijgt, maar dan komt eigenlijk ook bijna niet voor Haha!

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 21:27

Inderdaad zijn ze bij mij een stuk frisser, meestal moet ik eerst een half uur goed losrijden om hem een beetje fatsoenlijk de laten bewegen. In de zomer is die wat makkelijker.
Hopelijk wordt het geen koude winter.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 22:02

marel schreef:
Inderdaad zijn ze bij mij een stuk frisser, meestal moet ik eerst een half uur goed losrijden om hem een beetje fatsoenlijk de laten bewegen. In de zomer is die wat makkelijker.
Hopelijk wordt het geen koude winter.


Ik heb exact hetzelfde als marel.
Ik moet haar eerst behoorlijk wat energie laten spuien tijdens het losrijden voordat ik daarna 'normaal' kan gaan rijden zonder gebok en gedribbel en een sprong zijwaarts of zo. *LOL*

Ja ja, mevrouw is dan zo ontzettend doenerig, dat is ze zomers al, maar nu... pfff af en toe denk ik zelfs aan eerst longeren.
Maar goed, winterrrrrrr grrrrr... }>
Gelukkig staat ze nu op een stal waar ze elke dag langdurig naar buiten mag, ook met slecht weer, gewoon lekker de (grote) wei op en dollen maar! Scheelt een hoop.

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 22:31

Dar is wel wat frisser, eigelijk vind ik dat wel fijn, want in de zomer is ze soms gewoon rond uit sloom.

Surma
Berichten: 212
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 22:49

ik ken het mijn paardje is helemaal gek in de winter, bokken, steigeren en in verzet gaan. echt niet leuk meer
maar na een half uur loopt hij perfect

we hebben een huis

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 10:03

Ik merk dat melano ook anders doet nu. Sinds die geschoren is en dit zulk weer is wilt die het liefst alleen nog maar hard gaan. En das alleen in de buitenbak en niet in de binnenbak. Helaas rij ik maar 1x in de weekin een binnenbak want dan heb ik namelijk les. In de zomer was Melano juist alleen maar sloom en schrok nooit ergens wat van, nog nooit gebokt niks. Nou eergister was voor het eerst dat die een paar bokken gaf, en niet kleintjes.. nee gelijk hup die benen in de lucht! Dus Melano is wel veranderd. Maar ik hou wel een beetje van wat pit dus erg vind ik het niet Lachen

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 15:22

letizia80 schreef:
Dar is wel wat frisser, eigelijk vind ik dat wel fijn, want in de zomer is ze soms gewoon rond uit sloom.


Ik neem m'n woorden terug, ze was vandaag behoorlijk lijp aan het doen Haha!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 23:23

Apple"]
In de winter rijden is in elk geval goed voor je zit Knipoog
[/quote]
*LOL* mee eens!! om bokken uit te zitten...

[quote="Apple schreef:
Maar ja: een stuk frisser, bokken etc etc etc. De hele trucendoos is weer uit de kast gehaald.


Dat is van mijn merrie ook HERKENBAAR!
Ik ga alvast mijn vliegbrevet halen... heb al één vliegles gehad Bloos
...en de wintermaanden zijn net begonnen

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 00:18

Echt veranderen doet hij niet. Maar fris..pff vreselijk...maar met een tijdje rijden is dat eruit en natuurlijk met een beetje longeren van te voren help ook goed Knipoog. Maar als hij eenmaal gewent is aan de kou wordt hij rustiger.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 01:34

Gam vertoont wisselende gedragingen. Dan spat hij als een echt rodeopaard door de bak en de andere keer is het inderdaad perfect. Raar beest... Verward

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 11:01

Vrijdag vlogen tijdens de les alle paarden door de bak, behalve Chica *LOL*
Die veranderd dus niet echt door het weer. Lang leve de Haflinger

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 12:18

Hm ies is ook behoorlijk aan het veranderen nu het weer winter word.. Ben al zo'n 3 keer half overgelopen en mijn armen zijn zo ongeveer uit de kom Schijnheilig Ook onder het rijden is ze ehh "iets vervelender" Tong uitsteken

aparte knol..

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tinkermuts, Vagabondo en 42 bezoekers