Op hol geslagen paard trapt tegen fietsster

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Op hol geslagen paard trapt tegen fietsster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 17:18

ENKHUIZEN-Een op hol geslagen paard heeft zaterdag rond 2 uur op het fietspad langs de provincialeweg in Enkhuizen een ongeluk veroorzaakt.Het paard werd bereden door een 23-jarige vrouw uit Enkhuizen,die het beest niet meer onder controle had.Juist op dat moment reed een eveneens uit Enkhuizen afkomstige bromfietster voorbij.Ze kreeg een knap van het achterbeen van het paard en kwam daardoor te val op de rijbaan naast het fietspad.Zij is met beenletsel en vermoedelijk met een gebroken sleutelbeen naar het ziekenhuis vervoerd.

bron: Noord-Hollandsdagblad,maandag 2 december.

en dan even het verhaal van renee (polly)
die er zelf met haar neus bovenop stond.

[VvdD] Verslag van de Dag topic Ongeluk gehad *update*
Tsjee zit nog steeds een beetje te shaken.
We waren vanmiddag met z'n tweeën weg, mijn vriendin op haar paard en ikmet Polly met de fiets.

Op een gegeven moment moesten we langs een bootje en dat andere paard durfde niet, dus ik naar die mensen toe om te vragen of ze misschien een klein stukje opzij wouden, dat deden ze wel.

Ik weer terug naar die vriendin en zij voorop.
Er kwam een brommer uit tegenovergestelde richting met een behoorlijk vaartje en op het moment dat ze achter dat andere paard langs rijd zet die een stap opzij, meisje vol tegen zijn achterbeen ze valt opzij zo de weg op en daar kwam een auto aan, ik heb mijn ogen maar dicht gedaan maar ze werdt niet geraakt gelukkig. Ik meteen 112 gebeld en die kwamen meteen, we hebben de paarden naar huis gebracht waar we gelukkig werden opgevangen door de man van de stalhoudster die Polly overnam, dus ik weer terug erheen, en dat meisje lag verschrikkelijk te schreeuwen.

Ze werd afgevoerd met de ambulance en wij moesten getuigeverklaringen geven en zijn toen ook naar stal gegaan, daar was de andere agent ook om naar het paard te kijken.

Mijn vriendin heeft nog naar het ziekenhuis gebeld en ze heeft een gebroken sleutelbeen en waarschijnlijk een hersenschudding.
Nu ik het zo opschrijf zie ik alles weer gebeuren en hoor die klappen gewoon. Het was echt erg.
_________________
kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestamptje mensjes
*Igor 26-11-2000 - 26-05-2002 Rust zacht manneke*

Laatst aangepast door Polly op 01-12-02 17:58, in totaal 1 keer bewerkt

en later:
Op hol geslagen paard veroorzaakt ongeluk
Enkhuizen, zaterdag 30 november 2002.
Omstreeks 14.00 uur is op een fietspad langs de Provincialeweg een paard met berijdster op hol geslagen. De 23-jarige vrouw uit Enkhuizen kon het paard niet meer onder controle houden. Op dat moment reed een eveneens uit Enkhuizen afkomstige bromfietster voorbij. Ze kreeg een klap van het achterbeen van het paard en kwam daardoor ten val op de rijbaan naast het fietspad. Zij is met beenletsel en vermoedelijk een gebroken sleutelbeen naar het ziekenhuis vervoerd.

Bron: http://212.19.195.8/Noord-Holland/

Dit staat dus op de nieuwssite van politie NHN.
Wat een dikke onzin weer zeg, het paard was NIET op hol geslagen, stapte en stapte opzij voor iets in het water (eerst lag er een bootje). En de berijdster had hem prima onder controle behalve dat ie opzij sprong, sorry hoor maar hier ga morgen over bellen, dit kan echt NIET

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 18:48

Je hebt wel gelijk om te bellen!

Ik ben benieuwd wat ze dan zeggen...

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-02 12:55

'k weet niet of polly al gebeld heeft
maar met hibrahim gaat alles weer goed
mijn zus heeft trouwens wel pech,ze zou op 15 december op hibrahim haar eerste wedstrijd rijden.....
alleen het been is nog dik.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 13:14

Ach ja, voor een verslaggever is een paard vaak al op hol geslagen als hij twee galopsprongetjes de verkeerde kant op maakt. En uiteraard ligt het dan allemaal aan de ruiter omdat die het paard niet onder controle had.

Laten we het er in dit geval maar op houden dat hoogstwaarschijnlijk niemand schuld had, dat het gewoon een stom ongeluk was. Of de brommer moet idd te hard hebben gereden, maar als die langzamer had gereden had het nog kunnen gebeuren, dat weet je nooit.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 18:16

Hoi ja dat meisje ken ik ze heeft bij mij op stal gestaan en is vorige maand weg gegaan gegaan.
Alleen zij zegt zelf dat ze niet zo hard reed?