Hoger beroep Ferro affaire.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Hoger beroep Ferro affaire.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-02 18:33

Citaat:
Van Baalen krijgt paard terug
21-10-2002



DEN BOSCH (ANP) - Dressuuramazone Coby van Baalen krijgt het paard Ferro terug. De rechtbank in Den Bosch acht het niet bewezen dat de eigenaren van het toppaard, Jan Lammers en Adriaan Goor, de verbintenis hebben opgezegd. Ze moeten Ferro op last van een dwangsom van 50.000 euro per dag direct aan Van Baalen voor de training en deelname aan wedstrijden beschikbaar stellen. Van Baalen besloot een kort geding aan te spannen na een meningsverschil over het uitbrengen van het paard in dit winterseizoen. De eigenaren wilden het paard niet langer beschikbaar stellen, omdat ze de overeenkomst rond de Olympische Spelen van Sydney zouden hebben beeindigd. Uit symphatie met de amazone lieten ze Van Baalen met Ferro nog wel starten tot en met de Wereldruiterspelen in september in Jerez, maar eisten het paard daarna op. De eigenaren stelden niet alleen dat het contract was beeindigd, ook dat de gezondheidstoestand van Ferro niet langer voor topsport toereikend is. Van Baalen had het paard bij de Wereldruiterspelen wegens een lichte blessure teruggetrokken. De eigenaren hadden als bewijs een verklaring aangedragen van een diergeneeskundig medisch centrum. Maar volgens de rechtbank blijkt hier niet uit dat Ferro in de toekomst niet meer aan wedstrijden kan meedoen. Van Baalen kan zich met Ferro nu gaan richten op de Olympische Spelen van 2004 in Athene.
Bron: ANP


Citaat:
De gedaagde partij verweerde zich met een verwijzing naar een mondelinge opzegging van het contract na Sydney. Als bewijs daarvoor haalden de heren Lamers en Van der Goor een interview uit de Paardenkrant aan.


De Paardenkrant heeft ook niet geholpen Knipoog
Laatst bijgewerkt door Troef op 22-10-02 10:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............



fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 19:19

Ja jammer vind ik het. Op deze manier zou ik mijn paard niet graag ter beschikking willen stellen. Dat kan niet goed aflopen..........

Jammer dat van de Goor en Lamers zich zo zeker hebben vastgehouden aan de oude paardenwet: een mondelinge afspraak is net zo sterk als een schriftelijke........ze hadden er beter aan gedaan het ook schriftelijk te bevestigen!!!!!!!!!

Snap ik nog een ding niet....in deze artikelen van vandaag wordt melding gemaakt van een blessure die op het dekstation opgelopen zou zijn.....

Quote:
"noch dat de eigenaren aannemelijk hebben kunnen maken dat de kreupelheid van dit moment, tot stand gekomen op het dekstation"

hoe kan het dan zijn dat ze Ferro onmiddellijk ter beschikking moeten stellen? Door deze blessure is hij nog steeds niet geschikt voor de wedstrijdsport al wil van Baalen dat nog zo graag!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 19:39

TJa erg is dat joh
Dus de rijder heeft blijkbaar meer invloed als de eigenaar.
Ik snap niet dat coby zo'n paard nog wil rijden.
De verstandshouding tussen de eigenaren is er zeker niet op vooruit gegaan. En als zo'n paard zoveel blessures heeft.
Ik weet bijna zeker dat ze athene niet gaat halen. In elk geval niet met Ferro.
Tja op dit moment zou ik wel eens willen weten hoe ferro hier zelf over denkt! Huilen
vind het jammer voor de eigenaren en ook voor Ferro!
En ik vind niet dat dit de naam van Coby goed doet. Ik weet wel je hoeft niet over je heen te laten lopen. maar een paard te dwingen tot topprestaties hoewel hij er volgens de eigenaren niet meer goed voor is, vanwege blessurs, vind ik nou niet echt goed voor je naamsbekendheid.
Ik dacht dat het welzijn van het paard nog altijd op de eerste plaats stond!

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-02 07:27

Citaat:
Advocaat Van Woensel van de amazone sprak van een groot succes. "We hebben op alle fronten gewonnen. Ik denk inderdaad dat Coby verder kan tot en met de Olympische Spelen van 2004. Contact met de eigenaren hebben we nog niet gehad, maar ik heb wel begrepen dat ze in hoger beroep willen gaan. Dat wachten we maar even af, maar voor ons ziet het er zeer goed uit." Van Baalen dacht er net zo over. "Maar natuurlijk is het moeilijk de consequenties op dit moment goed te overzien. Ik heb van mijn advocaat begrepen dat we volledig in het gelijk zijn gesteld. Dat is fantastisch. Van collega-ruiters en andere paardeneigenaren heb ik onmiddellijk zeer positieve reacties gehad. Dat geeft moed. Ik hoop op korte termijn Ferro weer in de grote wedstrijden te kunnen uitbrengen." Via de landenwedstrijd van de Wereldruiterspelen in Jerez heeft Van Baalen met Ferro inmiddels een voorlopige nominatie voor de volgende Olympische Spelen afgedwongen. Ze maakte zich de laatste tijd echter vooral zorgen over het welzijn van het paard. "Hij staat in een kleine stal met een andere hengst. Dat heeft irritatie tot gevolg. Bovendien wordt het dier dat een bestaan als topsporter gewend is niet eens afgetraind. Ferro staat opgesloten in een donkere ruimte en kan z'n energie niet kwijt. Ik vind dat vreselijk."




Citaat:
Coby von Baalen erhält Olympic Ferro zurück

Im Verfahren um die einstweilige Verfügung, welche Coby van Baalen gegen die Besitzer ihres Olympia- und WM-Pferdes Olympic Ferro angestrengt hat, wurde der niederländerischen Top-Dressurreiterin jetzt Recht gegeben. Die Besitzer des Hengstes, Jan Lammers und Adriaan van der Goor, wollten wegen der verstärkten züchterischen Nutzung einen Sporteinsatz des Hengstes in der jetzt beginnenden Hallensaison verhindern (siehe DressurNews vom 17. Oktober 2002). Nach Ansicht des Gerichts in Den Bosch seien sie damit aber gegenüber Coby van Baalen unrechtmäßigerweise vertragsbrüchig geworden.

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-02 17:21

KWPN
05-12-2002: Nieuwe ontwikkelingen rond Ferro


In de zaak tussen de eigenaren van de bekende KWPN-hengst Ferro en Coby van Baalen hebben zich nieuwe ontwikkelingen voorgedaan.

Ferro is op 16 november grondig beoordeeld, gefotografeerd en gekeurd in Dierenkliniek Someren door de dierenartsen Van Ooijen en Welling. Het rapport liet even op zich wachten, maar werd op 28 november aan de advocaat van Coby van Baalen gestuurd, vergezeld van een sommatie om Ferro de eigenaren ter hand te stellen.

Wat zijn de veterinaire feiten? Samengevat maakt het rapport naast melding van recent ontstane maar relatief onschuldige zaken zoals verdikte spronggewrichten (vermoedelijk veroorzaakt door langdurig slaan) voornamelijk melding van veterinair al bekende feiten. De thans weer opspelende peesblessure aan het rechtervoorbeen is op het moment het meest zorgelijk. Voor deze na Sydney voor het eerst optredende blessure is Ferro door Van Baalen al een keer langdurig maar succesvol gerevalideerd, met als resultaat succesvolle deelname in Aken dit jaar, aan het NK dressuur in Nijmegen en aan de wereldruiterspelen in Jerez. Het rapport spreekt nu van een herstelperiode van een half jaar tot een jaar, waarbij medicatie geen belangrijke rol speelt, een verantwoorde revalidatie wel. De prognose voor volledig functioneel herstel is echter terughoudend en de kans op het terugkeren van de blessure is aanwezig, zo stellen de veterinairen. Zij werken nog aan een revalidatie-advies.

De heren Lamers en Van der Goor stellen nu met het rapport in de hand dat gelet op de termijn die met mogelijk herstel gemoeid zal zijn Coby van Baalen geen belang meer heeft om Ferro op haar stal te houden.
Op de vraag hoe zij de revalidatie zelf ter hand denken te nemen en of Ferro tijdens deze revalidatie gezien de ernst van de blessure dan wel in staat zal zijn om te dekken, wilde Jan Lamers niet ingaan. De eigenaren vorderen de teruggave van Ferro nu in kort geding, dat op 12 december om 13.30 uur dient bij de rechtbank in Arnhem.
Aan de van te voren gemaakte afspraak tussen Coby van Baalen en de eigenaren van Ferro om na de veterinaire keuring een bemiddelingsgesprek aan te gaan, willen Lamers en Van der Goor zich op dit moment niet meer houden.

(CvA, overname zonder bronvermelding verboden)

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 21:19

Zo lekker dan!! Daar gaat weer een toppaard!! Nou Coby houdt niet echt veel over om te rijden dit moment!!! En dan zal je zien dat ie straks wel gewoon voor de dekdienst ter beschikking komt!! GELD VANGEN!!! heet dat!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 21:29

Pffff... en in Spanje kwam hij zowat kreupel de ring uit! Dat ze na zo'n aanfluiting überhaupt nog op concours wil begrijp ik niet helemaal.

Het Nederlandse dressuurschip is wel een beetje zinkende....

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 00:47

Tja dat vindt ik ook hoor, laat Ferro nou toch gewoon thuis, hij is op.
Hij heeft zijn best gedaan, ik vindt het ook behoorlijk ego van Coby, maar ja dat dat wel aan mij liggen.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 01:09

youngster schreef:
Zo lekker dan!! Daar gaat weer een toppaard!! Nou Coby houdt niet echt veel over om te rijden dit moment!!! En dan zal je zien dat ie straks wel gewoon voor de dekdienst ter beschikking komt!! GELD VANGEN!!! heet dat!


Ja daarvoor is hij ook een dekhengst!!!!! Ze moeten gewoon op het hoogtepunt van zijn carriere er een punt achter zetten en hem inzetten voor dekdienst. Dan kan hij voor de eigenaren nog een leuke cent verdienen. Ik geloof er niet in dat hij nog beter kan gaan presteren in de toekomst. Hij is 15 geweest, na opknappen van zijn blessures dus 16, dan nog maandenlang opbouwen.........

Nu is hij populair als dekhengst! Jerez heeft hem veel dekkingen over de hele wereld bezorgd.......laat je dat schieten dan is het bekeken.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 10:26

Ja ik snap dat hij populair is, maar het gaat wel ten koste van het paard op dit moment!! Laat hem lekker op rust staan even!! Ook Coby moet niet meer moeilijk gaan doen, Ferro heeft zijn beste tijd gehad!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 10:30

Ik denk niet dat wij kunnen beslissen of Ferro op is... LEkker makkelijk om dat achter je computertje te zeggen, de meeste kennen hem alleen vanaf een tribune (als ze hem al eens in het echt gezien hebben).

Moeilijke situatie want de rechter kan dat ook niet, als Coby het vertrouwen er in heeft dan moet hij gewoon weer naar haar toe, ze hebben tenslotte een contract.
Dekken kan hij daarna ook nog, de gemiddelde hengst wordt vaak wel ouder als 20 dus nog tijd zat.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 11:52

Kijk, ik ben het nou eens helemaal met Sjuimpje eens! Dat heb ik ook al eens op horses gezegd. Iedereen loopt lekker te kletsen terwijl wij niet de amazone zijn, noch de eigenaar.


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 12:10

Ja dat klopt!! Ben ik het ook mee eens!! ik ga me ook zeker niet bemoeien met dit soort dingen!! Als zij vindt dat ferro het nog kan moet ze vooral doorgaan!! Dus..ik heb het misschien een beetje krom neergezet!! Ze zoeken het maar lekker uit met z'n allen!!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 12:29

Ferro is gewoon op maanden lang revalideren, is ie tussen haakjes weer goed, loopt wk en wordt daar WEER kreupel, en ik blijf het dom vinden om mensen als Lamers en van Goor tegen je in het harnas te jagen, die hebben zoveel goede beesten nu krijg je er nooit meer eentje van ze.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 12:41

Wouter je neemt me de woorden uit de mond c.q. toetsenbord!
Niet alleen loopt ze zo risico Ferro kwijt te raken, ik denk dat andere paardeneigenaren ook eerst eens op het hoofd krabben voordat ze weer een hengst op deze wijze aan haar ter beschikking stellen. Als ze daarmee dit risico lopen kijken ze wel drie keer uit.
Dit conlict maakt het voor hengsten/paarden-eigenaren en ruiters in het algemeen niet eenvoudiger!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 12:58

Wij weten toch niets van de afspraken die gemaakt zijn tussen eigenaars en amazone?
Coby is ook niet op haar achterhoofd gevallen en zal dus best wel over de mogelijke consequenties nagedacht hebben.

.....En als ze heel erg omhoog zit heb ik nog wel een leuke vos voor haar staan *LOL*

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-02 13:06

Wouter

Citaat:
Lamers en van Goor tegen je in het harnas te jagen,


Je doet net of het goden zijn.

Ja als je er van moet eten: Knikken als een Knipmes. Knipoog

Maar buiten dat wereldje zijn ze kaal en nergens Huilen

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 13:10

Aan de andere kant, als Coby het pikt denkt straks iedereen dat ze met haar voeten kunnen spelen. Het is maar hoe je het bekijkt.
Ik bemoei me er verder ook niet mee, ik vind het alleen sneu dat Ferro op deze manier moet worden gebruikt.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-02 13:13

Citaat:
Niet alleen loopt ze zo risico Ferro kwijt te raken, ik denk dat andere paardeneigenaren ook eerst eens op het hoofd krabben voordat ze weer een hengst op deze wijze aan haar ter beschikking stellen.


Onzin:

De Fam. is goed ingevoerd in Duitsland bij de bobo's

Die zien Lamers en van de Goor niet eens staan.(die bobo's)

Alleen als ze( duitse bobo's) aan die "heren" kunnen winnen(geld verdienen) en dat valt niet mee! Knipoog
Laatst bijgewerkt door Troef op 06-12-02 13:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 13:13

Ferro staat gewoon in een warme stal en krijgt zijn natje en droogje,
in de pers wordt het ook zooo opgeblazen!
Net of dat dier wat te lijden heeft Verward

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-02 13:27

Er was eens een gezegde:

Een bepaalde categorie zegt dat ze altijd eerlijk een gulden wil delen;

50 ct voor de ene partij en 50 ct voor de ander.

Maar er zijn cat. die na de afspraak het altijd voor elkaar hebben dat zij 75 ct hebben en jij 25ct en de ergenis.

Denk daar maar eens over na bij auto en paarden Knipoog

Daar het altijd ellende geeft als die personen het ook eens met 25 ct moeten doen, omdat ze een keer de ware tegen komen ;)

En dan zijn zij het, die gewassen ,geknipt en geschoren worden Huilen Sigaar

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 22:53

adriana schreef:
Tja dat vindt ik ook hoor, laat Ferro nou toch gewoon thuis, hij is op.
Hij heeft zijn best gedaan, ik vindt het ook behoorlijk ego van Coby, maar ja dat dat wel aan mij liggen.

Misschien als je de beweegredenen van coby wist. Dat men kon zien dat ze dit juist voor de hengst doet!
Bovendien hebben ruiters gewoon een contract. Ik kies verders ook geen kant maar waar zou bijv anky of wie dan ook zijn als elke eigenaar zomaar eventjes mondeling zou beslissenw at er met zo'n paard gebeurd. Wat heb je dan in hemelsnaam nog aan een contract!/??

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 23:12

Coby is naast haar eigen belangen als degene die dit paard naar dit niveau gereden heeft ook begaan met het lot van Ferro. De Dalhoeve is een slechte plaats om een paard neer te zetten. Achter de facade van poen en glamour zit een brakke stalling en amateuristische begeleideing. Daar heeft Ferro zijn laatste blesures op gelopen. Vorige jaren mocht Coby nog haar groom sturen om hem te verzorgen en beweging te geven. Nu mocht ze het erf niet op. Daarom heeft ze deze zaak aangespannen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 12:55

Plus dat ze Ferro in een donkere stal naast een andere hengst hebben gezet waardoor hij zijn benen kapot trapte tegen de muren. Da´s lekker gezond zeker....beide partijen kunnen beter een goede bemiddelaar zoeken want dit wordt alleen maar moddergooierij.

Culemborg here I come!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 129 bezoekers