Haflinger's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Haflinger's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-02 23:48


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 00:16

ik heb een hafje gereden van het echt oude type tank, op zich kon hij heel lekker lopen maar doordat hij een beetje te dik was liep hij wat kort (ivm zijn dikke pens)
kwa karakter, als het niet echt verplicht hoefde werkte hij liever niet , maar aangezien hij van mij toch echt aan het werk moest liep hij bij mij als een trein

alleen wat een verschrikkelijke zeikknol was het zeg, echt alles was/is eng, zelfs jonge kittens waren doodeng, in de hoeken van de binnenbak staan paardenetende tijgers je op te wachten , en./.. en ..ojee wat is dat nee aaaahhhhhh rennen

was echt een schijtlijster, ik kon er de humor wel van inzien en bij mij deed hij het ook niet echt overdreven omdat hij er de kans niet toe kreeg, maar er zijn aardig wat zandklappers gemaakt omdat er vast wel iets engs zou zijn

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 00:23

De eerste zat niet super lekker (omdat hij breed was en ik dat niet zo vind) en daar ben ik 'n aantal keren vanaf gekletterd doordat hij bokte en schrok (begon 'n truckje te worden: schrok in 't begin bijna nergens van, maar later steeds meer...). Ook had hij sporen nodig om bereden te worden, anders kwam ie niet vooruit (ik zeg niet dat dit niet aan de opvoeding heeft gelegen, maar waarschijnlijk was ie gewoon lui Haha!).
De tweede was wat slanker en zat wat beter, ze is liever lui dan moe: ze kan 't wel, maar sukkelt liever wat aan. Ook is ze helaas hard in haar mond...

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 10:06

Ik denk dat geen enkele Haflinger hetzelfde is. Net zoals geen enkele KWPN-er hetzelfde is.

Ik heb een haffie, onwijs koel, schrikt helemaal nergens van!
Is alleen soms in de omgang een beetje doordrammerig als ie zijn zin niet krijgt. Haha!

IK heb hem nu een maand of 3 en ben hem western aan het rijden en aan het beleren voor de wagen. Hij vindt alles even leuk, leert snel en werkt graag. Kortom: SUPERKNOL! Lovers

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 11:29

Ik heb m'n mencursus met een hafje gedaan, drie jarig ruintje, liep als een trein, zeer werkwillig!!!! Er liep nog een haf mee, en die was inderdaad liever lui dan moe ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 11:34

Zoals Buitenzorg zei, ze zijn allemaal anders.
Ik heb zelf een haflinger, Amanda, ze is heel rustig en pfff, gewoon relaxt. Maar als ze 2 weken niet stevig gewerkt heeft dan heb ik ook vat buskruit onder me, en is ze hyper en alles is een reden om ervandoor te stormen. Nou is zij wel fatsoenlijk dat ze luistert als ik haar terug neem.
Ik heb ook eens op een "misvormde" haflinger gereden, zwaar lijf (breed en overgewicht) op hele iele pootjes. Dat beestje, Talitha, was in het begin best wel braaf en luisterde vrij goed, met wat moeite. Maar toen werd ze verpest door de manege, ze kon het manegewerk gewoon niet aan, en ze verzuurde, en op het laatst was ze een ramp en moest je naar links trekken als je naar rechts wilde.
Andere halfinger Arie, was een brave goedzak, een beginner kon er lekker op leren rijden, en als je hem trainde kon hij ook goed lopen, zelfs en beetje nageeflijkheid en wijken voor de kuit lukte af en toe wel eens.
Andere haflinger Kyra, was het nieuwe type, kon je ook merken, een vreselijke zenuwpees, het was gewoon een pony niet een koelbloedige haflinger.
Dat waren de haflingers waar ik vaak op heb gereden.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 12:00

Ik heb ze in Oostenrijk gereden de bergen op...
braaf type tank Haha!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 12:10

Van alle haffies waar ik ooit op gereden heb ben ik afgesodemieterd.... maar ik ben nog steeds dol op haffies hoor! Gemeen zijn ze nooit, maar ze proberen je uit en dat mag ik wel.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 12:14

De Haflingers waar ik tot nu toe op heb gereden waren iig allemaal eigenwijs Haha!
ik vind de draf erg lekker, maar de galop wat minder.
wat me wel opvalt is dat alle Haffies waar ik op heb gereden er weleens tussenuit vlogen Haha!

Maddy

Berichten: 9
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda (N-B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 20:12

ik heb weleens op een haffie gereden.
ik vind (die) pony een goed karakter hebben, weleens eigenwijs.
Ze passen zich redelijk snel aan ,als ze bij een nieuwe omgeving zijn.
Opzich leuke ras, maar geef ze niet altijd hun zin Haha!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 20:20

ik vond haflingers, wat stug en koel kwa karakter, en wat traag kwa gangen *LOL* vergeleken met die drukke paardjes, vond ik het best een verschil...

In het kort, niet mijn favo ponyras Tong uitsteken

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 23:03

Ik ga ze niet allemaal beschrijven, want het zijn er een hele boel maar ik ben maar 1 keer van een haflinger afgevallen, dat was een hengst die een jaar stil had gestaan die weer aan het werk moest.
Die van mij zelf zit een super goed karakter in en wil heel graag lopen. Ze is wel druk en af toe een echt trutje. Niet plassen in een vieze box bijvoorbeeld. Dan maar buikpijn.
Ze dramt wel erg door dat is wel jammer. Maar verder vind ik dat ze qua karakter niet echt verschilt van een KWPN er ik heb veel meer lievere KWPNers gezien dan dat mijn pony is.

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 23:20

Ik heb vroeger altijd op Toscar van Ethelate gereden en k kan zeggen dat k hem echt super vond (nu nog steeds!!) rijden!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 23:28

Ik rij nu bijna elke dag op een Haffie en ik vind het super!
Oke, Chica kan soms ( nouja, soms....) echt stronteigenwijs zijn, maar daarentegen is het soms echt een super-beestje! Ze kan super lopen en werkt graag voor me.
Echt een aanrader dus als je zin hebt in wat anders!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 00:59

replika schreef:
Ik heb vroeger altijd op Toscar van Ethelate gereden en k kan zeggen dat k hem echt super vond (nu nog steeds!!) rijden!

eigenlijk niks op aan te voegen Haha!

eigenwijs
maar totaal niet gemeen
altijd veelste vriendelijk naar andere paarden in de bak...

Lovers like haffies! Lovers

Maar binnenkort kom je toch zelf Tos testen! Haha!

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 11:29

Ik heb op twee hafjes gereden (wel meer hoor maar op deze het meest): de 1e was mijn lieveling op de manege (Bo) en die was echt heel leuk!! Gewoon niets bijzonders, kon alles, deed alles.
Nu verzorg ik de leukste haf ter wereld (vind ik dan): Stella. En dat is gewoon een 'haflinger', met geen gangen, geen ge-wel-dig showexterieur, maar dat hoeft toch ook helemaal niet. Bo was echt het allerliefste manegepaard waar ik ooit op het gereden. Bo is wel heel leuk hoor, maar die heb ik al in geen jaren meer gezien en de band tussen Stella en mij is gewoon veel hechter en beter...
Maar goed om niet van het onderwerp af te dwalen: ik vind dat lang niet alle hafs zo sloom en rustig zijn. Oké, ze zijn niet zo fris als warmbloeden misschien, maar Stella kan zich ook behoorlijk als een arabiertje gedragen als ze met een andere paard in de bak staat (vooral met een ruin, dan gaat ze echt helemaal showen en gillen als ze snuffelen), hihi!

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 11:34

mijn favoriet is een geweldig ondeugende haf!! als hij mee wil werken kan hij echt geweldig lopen, maar het is eerst echt vechten met hem!!

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 22:42

ik heb ooit eens een haflinger gereden Leonora heette ze, ondeugend als de weet ik het, maar wel veel van geleerd, de manege werd overgenomen en ze werd toen beleerd als westernpony dat was geloof ik niet zo succes, kan het ook verkeerd hebben hoor, maar puntje bij paaltje ze werd verkocht, maar het was een echte schat, en misschien in de toekomst dat ik nog eens een keertje een haflinger gaat kopen!

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-02 23:28

Leuke reactie's Lachen
Natuurlijk zijn ze niet allemaal hetzelde, de meeste wel eigenwijs zo te lezen Tong uitsteken

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 22:22

De haflingers die ik als verzorgpony's heb gehad waren zeeer eenkennig en konden naar vreemden heel vals doen, ook met rijden.
Eentje rende dan gewoon de bak uit en de ander bokte ze eraf.
Mijn eerste eigen haflinger was zeer dominant, maar al gauw was ik de baa en kon er alles mee, andere viel ze voor de schijn aan als ze los was. Zodra ze opgezadeld was, kon iedereen erop rijden.
Ze reed geweldig! en kon echt alles!
Bij haar nieuwe eigenaresse (westernrach) wordt ze zeer veelzijdig gereden en momenteel uitgebracht in de mensport!

De haflinger die ik nu heb is met een woord: TOP!