New Forest namen volgend jaar??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

New Forest namen volgend jaar??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-02 19:07

Hai

Ik wist niet zo goed wat ik van de titel moest maken.
Maar ik zal het even uitleggen! Haha!

Volgend jaar krijgt mijn New Forest pony een veulentje.
Alleen is mijn vraag of het bij dit ras ook zo is, dat de naam met een bepaalde letter moet beginnen? Net zoals bij bijvoorbeeld KWPN-ers.
Ik zat al een paar leuke namen te verzinnen, maar misschien is het dus wel zo dat het met een bepaalde letter moet beginnen.

Wie weet dat? Ik heb er bij New Foresters eigenlijk nooit zo over nagedacht... maar nu die van mij volgend jaar een veulentje krijgt wel!

Groetjes Linda!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 19:19

Nou al ze wordt ingeschreven in het Nederlandse stamboek dan is het het jaar dat jou pony bevalt de N geloof ik. (in 2003 dus, dit jaar was het de M geloof ik)

Liberty zal dat wel met meer zekerheid kunnen vertellen.
van welke hengst verwacht je er trouwens 1? En wat voor bloed zit erachter de moeder? (gewoon nieuwschierig hoor Tong uitsteken )

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-02 19:26

Hai hai!

In ieder geval bedankt!! Misschien dat ze dit topic nog tegenkomt, dan weten we het met zekerheid!

Mijn pony is een 21 jarige pony! Ze heet Kim. En als ze volgend jaar haar veulentje krijgt dan is ze al 22. Ik ben nu al zenuwachtig want ze is natuurlijk al aardig op leeftijd! Maar nog wel in topconditie. Maarja als ze ouder zijn dan zitten er toch meer risico's aan. Ze heeft al 9 veulens gehad. De afgelopen 4 jaar niet meer. Maar volgend jaar komt er dus weer 1tje! Echt spannend! Haha!

De hengst die er bij is geweest heet Ralph, een 18 jarige hengst.
Die staat bij Stal Slangenburg. De vader van mijn pony is Merrie Moscan.
Jaja.. dat oudje van 33, of 34 jaar! Weet niet eens hoe oud ie nu precies is! Ik heb hem laatst nog bewonderd bij de familie Jurrius in Vorden.

Groetjes Linda!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 20:01

laurake schreef:
Liberty zal dat wel met meer zekerheid kunnen vertellen.


jaja, dat weet ik *LOL*

het maakt niet uit, in Nederland zit er geen letter aan een jaar verbonden. Wij beginnen volgend jaar met de A, dit omdat wij ook lid zijn van het Belgisch stamboek, en daar is het dus de A, normaal zouden we eigenlijk bij de R zitten, maar omdat we in 1998 ineens ook lid werden van Belgiƫ moesten we dus overstappen naar de S, we sloegen een aantal letters over Knipoog Maar het Belgisch stamboek sloegen de laatste letters van het alfabet over Frusty Maar ja, we gaan dus namen verzinnen met de A

Maar het maakt dus helemaal niet uit! Je mag het zelf weten *LOL*

Van Merrie Moscan heb ik 3 klein kinderen staan, 1 daarvan is Prestatie fokmerrie geworden, (staat in de nieuwe Forester *LOL* ), en de andere is als het goed is drachtig van Beaucandan Brendan Lachen

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-02 20:47

Oke!! Gelukkig!!! Want ik had geen namen met een N verzonnen!

Als het een merrie word dan gaat ze Kayleigh heten!
En als het een hengstje wordt: Moreno of Diego!

Groetjes Linda en hartstikke bedankt!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 21:00

Ow, met de N is niet moeilijk hoor Tong uitsteken Maar ja, meestal verzin ik ze pas als ze geboren zijn Knipoog Ligt er aan wat het is en van welke merrie, want meestal probeer ik ook de merrie of hengstennaam er in te verwerken Haha!

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 17:03

Ik moest dit jaar een naam met de N verzinnen voor mijn NRPS-hengstje. Het is Navajo geworden (naar de navajo-indianen), aangezien het een bonte is.