Buigpees in de schouder ontstoken WIE WEET RAAD !!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Buigpees in de schouder ontstoken WIE WEET RAAD !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-02 04:59

Een paardje van een vriendin heeft de buigpezen in beide schouders ontstoken, en kan daardoor bijna niet meer staan.
De dierenarts heeft zware pijn en ontstekings remmers voorgeschreven maar weet niet presies hoe het komt en hoe verder te behandelen.
Weet iemand een oplossing of kent iemand dit probleem, of weet waar ik om meer raad kan vragen......
Ze heeft al verschillende d'artsen gebeld maar niemand kan echt een antwoord geven....

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=


Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 10:10

Mijn paard heeft daar ook heel lang meegesukkeld in eerste instantie dachten ze aan klinische hoefkatrol en later bleek het dus haar schouders te zijn. Bij mij paard heeft Bioscan heel goed geholpen.

Carri
Berichten: 559
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 10:42

Wij hebben ook een merrie met een probleem in de schouder. Wat is juist Bioscan????

JeanPaul

Berichten: 208
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Deinze, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 10:51

Wat je kan doen is een TENS toestel plaatsen op die pees. je moet maar eens zoeken op het net naar TENS dit is een toestel dat de pees of spier gaat contracteren en decontracteren terwijl het paard in de stal staat. Hierdoor wordt de spier gewerkt zonder belasting, de bloedsomloop gaat verbeteren waardoor de pijn weg gaat.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 13:06

Bioscan is een soort lichttherapie met LED lampen ik heb het al drie keer gebruikt voor mijn paarden en met goede resultaten vooral bij het schouderprobleem. Als je op een paardenstartpagina onder medisch kijkt vind je een site over Bioscan van Vera Wayper zij zit hier ook wel eens op Bokt.


Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 17:30

Fysiotherapie is helemaal geen slecht idee. Vraag of je DA een handige dierfysio weet.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-02 17:42

Had zelf ook al aan laser therapie gedacht dat werkt bijna het zelfde als bioscan.
Het vervelende alleen nu is dat het paard de hele dag in de stal ligt want hij kan niet op zijn benen staan.

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 16:46

Is er geen grote kliniek in de buurt waar je informatie over een goede fysio kan krijgen?

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, hagelslag, mirriejj, NorwayFjord, Peachy en 22 bezoekers