Sharif scheren, vraagjes.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Sharif scheren, vraagjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-02 22:31

Op advies van de dierenarts moeten we Sharif scheren, het eerste moment dat het kan is aanstaande zaterdag maar het wordt van het weekend ook koud.
Hij moet geschoren worden omdat hij veel zweet op stal, buiten niet en hij kan niet de hele dag naar buiten.
De VA had het erover dat we hem dan maar 'grof' moesten scheren dus niet helemaal gemilimeterd. Of heeft iemand een ander plan, misschien een bepaald model ofzo. Volgens de VA had hij geen deken nodig, groeit wel weer aan, maar ik vind het zo sneu voor hem, en hij is pas 5 maandjes, maar ja een dek om vind ik ook eigenlijk niks, wie heeft een oplossing?

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 23:17

Wel scheren en dek niet nodig volgens de VA? Verward
Als hij op last van de VA geschoren moet worden zou ik toch voor de rigoreuze manier gaan en alles scheren en gewoon een dekentje op doen.

Wat is de medische redenen waarom hij volgens je VA geschoren moet worden?

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 03:00

Polly schreef:
Op advies van de dierenarts moeten we Sharif scheren, het eerste moment dat het kan is aanstaande zaterdag maar het wordt van het weekend ook koud.
Hij moet geschoren worden omdat hij veel zweet op stal, buiten niet en hij kan niet de hele dag naar buiten.
De VA had het erover dat we hem dan maar 'grof' moesten scheren dus niet helemaal gemilimeterd. Of heeft iemand een ander plan, misschien een bepaald model ofzo. Volgens de VA had hij geen deken nodig, groeit wel weer aan, maar ik vind het zo sneu voor hem, en hij is pas 5 maandjes, maar ja een dek om vind ik ook eigenlijk niks, wie heeft een oplossing?


Als jouw veulen binnen op stal staat te zweten dan is er iets goed mis met het stal klimaat! Kom op zeg, een klein veulentje om zo'n reden scheren..... Frusty

Ik zou hem als ik jou was verhuizen naar een stal waar ze wel een goede ventilatie en klimaat hebben. Of nog beter, een wei zoeken met andere veulens waar ie dag en nacht buiten kan lopen, want dat is natuurlijk het beste voor een Shetlander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 08:55

Tijd voor een andere veearts en een andere stal misschien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 08:57

Helemaal eens met Pril. Zoek anders een opfok adres voor je veulen waar ze 24-7 naar butien kunnen.

En grof scheren, hoe moet dat dan?? Voor zover ik weet zijn de tanden van een scheerapparaat niet instelbaar hoor. Waardeloze DA!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 09:55

Inderdaad een veulentje in de winter niet scheren hoor! Zorg dat er een luikje ofzo in zijn stal komt om het wat minder vochtig te maken. Ik denk namelijk dat het condens is waardoor hij nat is en niet omdat hij zweet. Bovendien een dekentje voor zo´n ukkie zijn er al niet veel, en al zeker niet waterdicht, kan hij dus niet meer naar buiten, lijkt me ook niet de oplossing. En over die dierenarts, ik denk dat hij jouw paardje vergelijkt met koeien die worden idd s´winters geschoren omdat ze het te warm krijgen maar een koeienstal is warm en ze staan er met een heleboel koeien bij elkaar en ze komen niet buiten.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 11:21

ik zou een deken model scheren, het hoofd niet en desnoods de nek niet en benen ook niet, alleen het middelste eraf bijv":?

Is dat niet wat?

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 15:27

ben het met meavy eens, zou een shetveulen niet snel scheren. voor wat meer ventilatie op stal zorgen kan geen kwaad als je hem perse s nachts op stal wilt hebben......

alweer een jaar samen Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 15:33

Sonja schreef:
Tijd voor een andere veearts en een andere stal misschien?


idd. veulen scheren??!! ik zou beginnen met zijn kinderen!!!!


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-02 16:44

Nounou wat een reacties, zoveel ben ik helemaal niet gewend Knipoog

De veearts heeft gezegd dat ik hem moet scheren omdat hij echt megadik in zijn vacht zit (nog dikker dan toen bij jou Esther), hij zegt dat het zweet is maar ik denk dat het ook condens zou kunnen zijn, afijn hij zei dat het slecht is als ie de hele dag nat staat (dat weet ik zelf ook nog wel) en adviseerde dus om hem 'grof' te laten scheren, weet ik veel wat hij daarmee bedoeld, hij zei niet te kort scheren en hij zei dat dat kon, en inderdaad niet helemaal.
In principe kan hij vanaf volgend jaar pas het hele jaar op het land maar het land waar ik heen ga is te kort geleden ingezaaid dus dat kan niet, en er is niks mis met onze stal want de andere paarden staan gewoon droog.

Maar goed, buiten dat jullie vinden dat ik een andere stal moet zoeken (wat ik zeker niet van plan ben!) en een andere veearts, is het dus niet verstandig om hem te laten scheren, ook niet in een of ander model.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 17:56

als je m scheert zou ik idd benen en hoofd laten zitten en alleen zijn lijfje doen?!en idd met deken dan weg zetten want je haalt een hoop vacht weg nl.

en als je aan marielle vraagt of ze m grof scheert dan doet ze dat wel hoor.. Lachen

keep calm, I'm engaged!!! <3

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 11:37

Je mag hem zo bij mij brengen hoor, dan kan ie dag en nacht het land op, vind Floortje ook wel leuk !

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-02 17:18

Ik heb je een pb gestuurd max

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 17:33

Zo mag ik het zien!!

Bokkers die elkaar helpen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers