Hoe zijn jullie aan je verzorg/bijrijdpony gekomen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Hoe zijn jullie aan je verzorg/bijrijdpony gekomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-02 23:27

Via vrienden (en hoe laat je blijken dat je wel intresse hebt zonder dat je opdringerig doet?)
Via een advertentie (en wat hebben jullie daar ingezet?)
Of zijn jullie gewoon huizen langs gegaan (en kregen jullie niet te veel negatieve reacties?)

OF nog andere manieren?
Hebben jullie misschien ook nog tips of dingen die je absoluut niet moet doen?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 23:29

Zal alleen de laatste noemen anders wordt het zo'n waslijst:

Had een advertentie gezet in de handjekontantje, een huis aan huis blaadje, heb ruim 15 reacties gehad en ben bij een paar gaan kijken.
Toen ik als laatste door een meisje werd gebeld had was ik gelijk enthousiast, ben gaan kijken en het was geregeld.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 23:46

ik ben langs heeel veel huizen gegaan en uiteindelijk kwam ik uit bij een pensionstal in hoevelaken en daar stond ze de mooiste pony die ik ooit had gezien Silvia! en na 3,5 jaar van verzorgen en een beetje rijden en heel veel plezier kreeg ik m'n eigen pony.en ben ik met d'R gestopt.

Peet
Berichten: 251
Geregistreerd: 20-07-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 23:58

Via internet!! Veel gemaild en nu al 1,5 jaar verzorgster van Litoniaatje! Lovers

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30620
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 09:13

Ik kwam er wel vaker, want speelde toen nog met de dochter van de eigenaar. Maar ben op een gegeven moment gaan vragen of ik 1 van de pony's mocht poetsen. En dat mocht, het poetsen is zich gaan uitbreiden en ik heb die pony ook ingereden. Ondertussen doe ik de merrie nog weinig, ze heeft een veulen gehad en ik wil binnenkort het rijden weer oppakken. Maar ik rijd nu wel een ruin daar. En ook weleens de andere merrie die er staat. En dan verzorg ik nog het veulen en de hengst die daar staan. Dus begonnen met poetsen en nu 5 verzorgpony's.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 09:15

Ik had destijds een advertentie gezet in de Vondst. Een paar dagen later kreeg ik 1 reactie, ben gaan kijken en ben er bijna 5 jaar gebleven.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 14:41

Ik had een advertentie op marktplaats gehad, daar heeft de eigenaresse van Amdeus op gereageerd. Toen had ik dus een verzorgknollie

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 16:22

Ik ben een keer met een vriendin mee gegaan en al snel mekte ik dat ik erg welkom was ook al vaste verzorgster Pling Lovers

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 16:33

Ik kwam een advertentie op internet tegen, was eigenlijk niet eens echt aan het zoeken. Maar dacht, laat ik het eens proberen en mag me nu alweer ruim een jaar de bijrijder/verzorgster van Nina noemen.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 16:40

De eigenares van de manege (waar ik toen nog reed) belde me op. Of ik geen zin had om Pepper, een van de oudjes onder de pensionpaarden te verzorgen? Ja natuurlijk *LOL* Margriet (eigenares van Pepper) had aan Evelien (eigenares van de manege) gevraagd of zij nog iemand wist om Pepper een paar dagen in de week te verwennen en toen belde Evelien mij dus op Lachen Heb Pepper ruim 7,5 jaar lang verzorgd tot deze zomer toen Fayette weer dichterbij huis kwam te staan en ik meer aandacht wilde besteden aan haar en helaas, helaas geen tijd meer had voor Pepper Huilen Af en toe mis ik die ouwe knol van me best nog wel maar ik ga regelmatig even op bezoek Haha! (tevens bijkletsen met alle mensen van de pensionstalling daar Cool )

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 16:41

Volgens mij zit ik in een luxe-positie Haha! Schijnheilig

Ik werd gebeld door de eigenaresse of ik Bas wilde rijden


Terwijl de bijrijdsters/verzorgstertjes hier niet schaars zijn Lips are sealed (hihi vond het nogal een compliment)

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 16:50

Gevraagd Lachen

Eerste paard door onze instructrice. Latere paarden gevraagd door eigenaar.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 16:50

Ben gevraagd of ik de pony van de moeder van een vriendin van me wilde gaan rijden ivm haar zwangerschap Tijd met veel plezier gedaan, totdat die mensen gingen verhuizen en dus pony ook... Toeval wilde dat de eigenaresse van Gipsy toen net op zoek was naar een bijrijder en dat die 2 vrouwen elkaar kenden, goed woordje voor me gedaan, keertje gereden en de boel was rond Party!!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 17:30

Via Bokt Haha!

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 17:38

Eerst gekregen van vriendje van papa: ik ging al van mijn 3e mee op jumping met hen lekker kijken Lachen en ineens zeide ze dat ik me er ook wel eens mocht opzetten (hun pinotootje dus). Twee jaar gebleven ongeveer en in de lente begin ik terug.
Tweede toevallig omdat ik opzoek was naar een andere manèke, kreeg ik van iemand de reactie dat ik zijn paard wel mocht rijden enzo ... Half jaar ofzo gebleven, omdat dat paardje toch niet echt mijn ding was.
De laatste was een ijslander waarvan de eigenaresse al jaren opzoek was naar een bijrijder maar niemand wilde erop }> , tegen mij heeft ze gewoon op een dagje gezegd "Ga je morgen mee de paarden even van weide verwisselen" ... gedaan en paard braaf geweest dus ik mocht blijven. Helaas ook maar een half jaartje omdat ze "verhuisd" is Huilen .

Ik zoek dus opnieuw! Lachen

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 19:31

Iwan, Guinness, Flan en Patsia allemaal aangeboden gekregen de rest (paarden die ik nooit gereden maar alleen gepoetst heb) gevraagd of aangeboden gekregen!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 19:41

ik ging vaak mee naar de pension stal waar nico staat (word verzorgd door steffi) en daar stond een pony die Lucky heet en de eigenaarese vroeg aan steffi of zij niet nog een bijrijder wist en toen zei steffi mij (ik stond ernaast) en toen was het geregeld. Ik hoefde niet eens een keer te proefrijden ofzo.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 20:27

via advertentie op marktplaats... ik las dat hun iemand zochten, heb gereageerd, gewoon mijn ervaringen ed ingezet, kon komen kijken, voorrijden ed en het was rond

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 21:19

Ik had ergens een advertentie op internet staan, en daar heeft Laura(laurake op bokt) op gereageerd. Ik heb haar pony's een tijd verzorgd, maar wegens omstandigheden met een andere verzorgster ben ik gestopt...

Ik rijd ook veel paarden waarvan de eigenaars op vakantie zijn.

Ik heb nu een soort verzorgpony op de manege, die was hier juist nieuw(niet bedoeld voor de beginnerslessen). Ik mocht er mee rijden, en nu rijd ik die elke woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag. Ik ben ongeveer de enigste die er mee rijd Haha! . Alhoewel dat dat natuurlijk meer kans geeft op verkoop Scheve mond , maarja, dat weet ik op voorhand.

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 22:28

Ik ging bijna elke dag met een vriendin mee naar de ponyclub waar me nicht ook staat met der paard. Zij heeft ook gevraagd of ik af en toe een paard van iemand mog poetsen. Daarna zijn er 3 zelf naar me toe gekomen of ik der pony/paard wilde verzorgen. Bij 2 ponies heb ik het zelf gevraagd.
De eigenaren van de ene pony hadden een eigen paardenzaak en toen ben ik naar die winkel gegaan om te vragen of ik hun pony mocht gaan verzorgen (schaam, schaam).

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 22:31

Er is een tijd geweest dat mijn vriendin en ik samen veel boederijtjes afgingen op zoek naar een verzorgpony. Uiteindelijk is het nooit echt iets geworden. Iets later, vond zij wel een verzorgpony en ik ben toen ook meegegaan. Zo kwam ik er steeds vaker en uiteindelijk ben ik ook mee gaan verzorgen. Toen kwam op een gegeven moment Lex. Ik ging hem verzorgen en inrijden, maar daarna zou hij verkocht worden. Gelukkig mocht ik hem toen huren.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 22:46

Toen ik verhuist was ben ik gewoon de boerderijen af gefietst om te kijken waar paarden stonden. Daarna gevraagt of we ff mochten kijken. Van het een komt het ander. En uit eindelijk koop je je verzorgpony Knipoog .

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-02 23:04

Ik zou dus heel graag een verzorgpony willen. Maar hoe zou ik het dus aan moeten pakken?

Ik ben best wel erg verlegen, dus langs de deuren gaan durf ik niet echt. Bij mij 2 minuten vandaan is een hele weg met bijna alleen maar paarden en pony's. Maar ik durf echt niet langs te gaan als ik ze niet ken Scheve mond .

Ook ken ik niet via via iemand die een eigen pony heeft, en mijn ouders ook niet. En een advertentie bij marktplaats of op bokt, dan moet het wel heel toevallig zijn of niet? Want het moet ook weer niet te ver weg zijn! En hoeveel mensen kennen hier goirle? (zuid tilburg zegt weer wel wat denk ik)

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 13:21

De deuren langsgaan zou ik zelf ook niet doen, vind ik een beetje opdringerig staan (vind ik!)

Snowy, Boris en Yeapardy heb ik gevraagd of ik die mocht verzorgen (ik kende die mensen al wel heel lang).
Cory, Parnell, Udo & Floris heb ik ook gevraagd.
JellieZora kreeg ik aangeboden.
Nico heb ik "gekregen" via een advertentie van de eigenaresse, en heb verzorg&rij ik nu nogsteeds Lovers