Laten jullie elkaar vrij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Laten jullie elkaar vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-02 13:11

Naar aanleiding van alle relatie topics van de afgelopen tijd, heb ik ook nog een vraag.

Laten jullie elkaar vrij binnen de relatie? Ik bedoel: hebben jullie een eigen leven naast dat van jullie leven samen? Eigen hobby's, vrienden, etc? Het valt mij op dat veel relaties in de problemen komen doordat je langs elkaar heen leeft.
Mijn vriend en ik zijn totaal verschillend van aard en wij doen dan ook veel dingen los van elkaar. Niet iedereen in mijn omgeving kan daar begrip voor opbrengen. Vandaar dat ik me afvraag hoe dat in jullie relaties werkt...

* To Belg, or not to Belg *


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 13:53

Ja! dat is iets wat ik heeeel hard nodig heb.
Zoniet dan maar weer vrijgezel.Ik heb gewoon echt tijd voor mezelf nodig voor bij mijn paarden en mijn vriendinnen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 13:57

Ik en mijn vriend laten elkaar ook vrij. Ik zou het ook niet anders willen. Hij heeft een hele onregelmatige baan en daar heb ik geen problemen mee. Ik ben lekker met paardjes bezig, doe veel aan sport, ga stappen met vrienden en vriendinnen. Doe gewoon lekker mijn eigen ding. En als ik iets gepland heb en hij toevallig net vrij dan is dat jammer. Ik ga mijn eigen gang. Natuurlijk probeer ik wel om zijn werk heen te plannen maar dat lukt niet altijd. Gelukkig heeft hij genoeg hobby's en is altijd druk. Bij ons gaat het dus goed. Ik zou er juist gek van worden als ik een vent zou hebben die om 6 uur thuis is en met zijn pantoffels en krantje aan tafel gaat zitten.

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 14:05

Ik en mijn man hebben beide ook een heel eigen leven. Ik werk gewoon op kantoor en ben op de avonden druk met mijn paard. Mijn man zit in de muziek en geeft op de middagen en avonden muzieklessen. In de week-einden heeft hij optredens.
Ik speel zelf geen muziek en mijn man rijdt geen paard. Gelukkig zijn we wel beide dol op elkaars hobby's/werk en kunen we daar erg van genieten.

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 14:21

Mijn vriend en ik werken beiden fulltime. We zijn nu ruim 7 jaar samen en wonen ongeveer 4 jaar samen. In de wintertijd ga ik na mijn werk eerst naar de paardjes. Ik ben ongeveer dan om 19.00 uur thuis. Mijn vriend heeft dan al gegeten (vanwege zijn diabetes). Dus eten we door de weeks altijd apart, niet echt gezellig. Met paarden heeft hij absoluut niets, zoals ik niet met zijn technische hobby's heb (sleutelen aan auto's). Eigenlijk hebben wij relatief weinig gemeen. wij spenderen dan ook veel tijd apart. We zorgen er wel voor dat we bijna dagelijks het uurtje voor het slapen gaan samen zijn om elkaar te spreken. Een uurtje qualitytime dus. Dit werk bij ons erg goed. Al kijkt de buitenwacht hier altijd wat vreemd tegen aan.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 14:25

we hebben ook ieder een eigen leven, naast de dingen die we samen doen. We werken alletwee full-time, hebben een uitdagende ( Misselijk *LOL* ) baan waar we veel energie in steken, ik rijd paard en Antoine fotografeert en fietst. Samen duiken we, en we proberen regelmatig een dag of avond vrij te plannen om samen iets te gaan doen. Paarden en fietsen zijn goed te combineren (buitenrit bv) en idem voor fotografie. Risico is wel dat je elkaar erg weinig ziet, als je niet uitkijkt; daar proberen we dan ook echt op te letten.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 15:01

Ik heb 3 jaar een vriendje gehad die werkelijk alles samen wilde doen, hij kon uren kijken hoe ik aan het rijden was en ik werd daar behoorlijk niet goed van. Nu heb ik een nieuw (klinkt een beetje vaag, net of ik hem heb ingeruild, maar oke Extreme duivel ) vriendje en daarbij is het precies het tegenovergestelde, hij heeft het bijna nog drukker dan ik en hij woont ook niet echt in de buurt. Hij heeft me zelfs nog nooit op een paard zien zitten!
Ik zou hem ook zeker wel vaker willen zien (zie hem nou 1 keer in de week ofzo en dat vind ik erg weinig, zeker omdat we pas net iets hebben) maar goed, dat gaat nou eenmaal niet en we zullen wel zien of het zo gaat werken of niet Knipoog

anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 15:12

Ik heb m'n paarden en m'n vriendje z'n muziek. Net zoals bij Jippie.
Daarnaast gaan we apart uit met eigen vrienden, maar eigenlijk vaak in dezelfde kroegen, dus toch ook weer samen, is wel handig voor de taxi!!

Daarnaast houden we allebei van films kijken en doen we dit dan ook altijd samen, gaan samen dagjes weg.
Dus gezamenlijke interesses maar ook onze eigen dingen, ideaal eigenlijk!

Voor de rest laten we elkaar erg vrij, we gaan dit jaar ook apart op wintersport, zal hem erg missen, snif!

ooit zal ik daar komen waar ik wil zijn, ik moet alleen nog weten waar dat is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 15:13

Tja, wij doen dus (bijna) alles samen.... Allebei een paard, op dezelfde stal, dezelfde trainer, we lessen samen etc. Heerlijk hoor! Maar effe serieus, als ik wat anders wil gaan doen, of hij, dan is dat ook ok. En ik ga bv ook nog gewoon alleen (of binnenkort weer met Miran als m'n veewagen eindelijk klaar is) buitenritjes maken enzo.
Maar in onze vrije tijd zijn wij eigenlijk meestal wel samen ergens mee bezig.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 15:16

ik en me vriendin hebben een heleboel vrienden die we allemaal kennen en samen mee uithangen, maar dan heb ik ook nog een paar mensen die ik aleen ken en zij ook.

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-02 16:23

Nanda schreef:
Eigenlijk hebben wij relatief weinig gemeen. wij spenderen dan ook veel tijd apart. We zorgen er wel voor dat we bijna dagelijks het uurtje voor het slapen gaan samen zijn om elkaar te spreken. Een uurtje qualitytime dus. Dit werk bij ons erg goed. Al kijkt de buitenwacht hier altijd wat vreemd tegen aan.


Dat is nou precies wat ik bedoel. In grote lijnen gaat het bij ons ook zo en idd zijn er maar weinig mensen die hier iets van begrijpen.
Mijn vriend en ik verschillen als dag en nacht. Ik ben een ochtendmens, hij is een avondmens, hij gaat graag stappen, ik ga liever naar de bios. Ik heb vrij veel vrienden, hij maar een paar...
Ook onze hobby's en interesses komen absoluut niet overeen. Zelf heb ik daar helemaal geen problemen mee. Ik vind het zelfs wel prettig om naast mijn leven met hem, ook een eigen leven te hebben.
Maar mijn schoonouders bijvoorbeeld vallen hier heel erg over. Zij vinden dat we langs elkaar heen leven. Ik vind dat helemaal niet! Natuurlijk doen we ook dingen samen, maar ik doe liever los van elkaar dingen die ik leuk vind, dan samen iets waar een van beiden geen plezier in heeft. Ik denk dat het niet werkt als je elkaar voortdurend op sleeptouw neemt.
Soms ga ik wel met mijn vriend mee darten (hij dart in competitieverband) en soms gaat hij met mij mee naar mijn paarden. Maar dat is maar af en toe, anders gaat imo de lol er snel af.

Ben blij dat er hier meer mensen zitten die er (ongeveer) zo over denken, want ik ga er af en toe behoorlijk van twijfelen.

* To Belg, or not to Belg *

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 16:28

Een uurtje quality time per dag vind ik wel wat weinig, we proberen wel samen te eten iedere dag. Maar ieder zijn eigen belangstelling en eigen dingen vind ik wel heel belangrijk!


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 16:36

Door de weeks wel. Doordat we niet samenwonen en niet dicht bij elkaar wonen zien we elkaar vooral in het weekend en dan doe je automatisch bijna alle dingen samen.
Wel ga ik -als ik langer wil gaan- alleen naar Pinky. Ik weet dat Paul het niet leuk vind om daar uren te hangen (heel begrijpelijk).
Als hij in het weekend liever -zonder mij- met zijn vrienden weg wil is dat opzich prima. Ik zeg niet dat ik dat leuk vind, niet omdat ik hem niet vertrouw, maar vooral omdat ik hem dan niet kan zien..

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-02 16:40

Denk dat het ook wel verschil maakt of je elkaar elke dag ziet of niet. Toen wij nog niet samenwoonden deden we ook alles samen op de dagen dat we elkaar wel zagen. Nu moet ik daar eigenlijk niet meer aan denken.

* To Belg, or not to Belg *

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 16:44

wij wonen idd samen, dat scheelt zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 18:26

Een uurtje is idd weinig. Maar ik moet eerlijk bekennen dat er voor ons sommmige dagen ook niet meer dan 1 uur samen in zit.
Wat erg belangrijk is, is dat je dingen samen blijft doen. We zijn allebei erg betrokken bij elkaars hobby. En dan vind ik het voor mijn man wel eens moelijk want zijn hobby is meteen zijn werk.

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 20:49

Mijn man (jaja Haha! ) en ik werken allebei onregelmatig en het kan dus voorkomen dat er een dag voorbij gaat zonder dat we elkaar zien, maar het komt ook voor dat we hele dagen saampjes zijn.
We laten elkaar behoorlijk vrij, maar proberen ook veel samen te doen. Hij gaat regelmatig mee naar 'zijn grote vriend' Haha! (Ynse dus)
Verder doet hij fanatiek aan hardlopen en wielrennen en dat kost ook aardig wat uurtjes in de week. We zijn allebei happy met hoe het nu gaat.

Ik ga zijn tijd niet indelen en hij komt niet aan mijn tijd, maar we zorgen voor voldoende tijd met elkaar! Lachen

"Zorgen moet je doen...niet maken" Loesje

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 23:15

Ik deed veel dingen voor mezelf maar sinds ik een relatie met Auk heb is dat minder geworden, omdat ik veel tijd aan haar wil besteden. Ik kom nu bijvoorbeeld ook minder op de kinderboerderij omdat de sfeer er anders is omdat ik altijd daar gewerkt heb samen met mijn ex, sinds het uit is doen de mensen veel anders tegen me.

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 23:20

Ik mot wel, ze woont 105 km verderop, kan ik al moeilijk aan een touwtje houden. *LOL* *LOL*
We hebben onze eigen zaken, maar het probleem is dat we die zaken van elkaar zeer boeiend vinden en dus regelmatig in elkaars zaken rommelen.
Eigen vrienden wel, maar de meeste vrienden/kennissen zijn gezamelijk, namelijk andere NVVR-leden *LOL* *LOL* wij zijn een echt NVVR-koppel.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 10:51

Tja, zelfde als ikke. Roy en ik hebben ook ons eigen leven doordat we ver van elkaar af wonen. Maar dat vind ik juist heel prettig. De tijd dat we elkaar zien, doen we ook samen dingen, maar we geven elkaar ook voldoende ruimte.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 10:57

Ik denk dat communiceren heel veel helpt. Ook al doe je veel andere dingen dan je partner, dan hoef je niet langs elkaar heen te leven.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Poosje81
Berichten: 21183
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 13:01

zelf heb ik er echt voor moeten vechten, wat vrijheid, mijn vriend en ik wonen sinds dag 1 samen, nu ruim 2 jaar. hij wilde allés samen doen, en daar kan ik niet tegen. ook heeft hij, wegens omstandigheden, best wat thuis gezeten, en daar kan ik dus ook niet tegen, vooral niet omdat ik vind dat hij dan verantwoordelijk voor het huishouden is.
maar beetje bij beetje gaat het allemaal wat beter, en hij merkt ook wel dat het mijn humeur bevordert, als ik wat tijd voor mezelf en baggio heb!

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 13:19

Tjsa door de weeks doen we niet zo heel veel samen. Roel werkt en ik zit op school. Uit school ga ik naar de paarden en meestal is Roel rond een uur 19:00 uur bij mij. Dan gaan we meestal lekker naar huis of we blijven op stal. In het weekend doen we wel alles meestal samen. Lekker uitslapen en ontbijten op ons gemakkie. En dan meestal paarden. We hebben dezelfde vrienden en vriendinnen dus op zaterdagavond zitten we meestal bij vrienden. Heel gezellie...en op maandag doen we ieder onze eigen dingen. Roel is thuis zijn boel aan het doen en ik ben ook nog bijrijdster van een aantal paarden dus die ik rijdt ik dan ook nog. Roel heeft niet altijd zin om naar stal te gaan en Armanda doe ik meestal zelf. Heel prettig allemaal...

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 13:37

ja, ik liet mijn vriend heel vrij. En hij mij, godzijdank!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 13:57

Linda250, trek je niks aan van de buitenwereld. Je weet zelf wel of het goed zit tussen jullie. Uit ervaring weet ik dat ondanks de weinige tijd die mijn vriend en ik echt samen doorbrengen, wij een betere communicatie, oprechte belangstelling voor elkaar hebben en niet te vergeten: als er echt wat is, maken we tijd en zijn we er voor elkaar. Toen ik drie jaar geleden mijn pony af moest laten maken en ik volledig overstuur en van de kaart was, was hij er gewoon. Had al zijn afspraken afgezegd en verlof genomen (en hij heeft maar 18 verlofdagen per jaar). Al snapte hij niets van mijn gevoelens, hij is daar veel nuchter voor, wist dat die pony alles voor mij betekende, en was er gewoon. Dit heb ik veel liever dan samen op de bank zitten of samen tijd doorbrengen waar hij of ik niks aanvind omdat onze interesses uiteenlopen.