Ik weet het even niet meer..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Ik weet het even niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-02 15:15

Ik zit hier met een knoop in mijn maag te typen. Ook ik loop tegen het feit aan waar meer bokkers tegenaan zijn gelopen. Fuego en ik hebben niet hetzelfde doel voor ogen als het aankomt op "levensinvulling". Huilen
Fuego is een maf knuffel paardje maar heeft een broertje dood aan trainen. Sterker nog; hij heeft er een hardgrondige hekel aan.
Terwijl dat juist mijn lust en leven is... Frusty
Ik ben nu 2,5 jaar met hem bezig, heb hem van veel te mager sprietje zien opgroeien tot een heus paard. Heb alle mogelijkheden tot het het krijgen van trainingslust met hem doorlopen , spelletjes (die vindtie leuk!! totdat ik weer serieus wordt), afwisseling met buitenritten (die vindt hij helemaal te gek! ), uitdagingen in het trainen leggen maar niks helpt.

Buitenrijden; dat is zijn lust en zijn leven. Ik ben eigenlijk een beetje "geschrokken" toen ik het weekendje met hem weg was (waar ik over geschreven had). Hij veranderde in een vrolijk looplustig rijpaard.
Vooraan, vrolijk in galop, geen boomstam te hoog, na 4 uur nog alle energie om er een galopje tegenaan te gooien. Zo kende ik hem helemaal niet Cool
Buitenrijden hier thuis betekent een rondje polder, niet echt mijn lust en leven.
Hij wil heus wel een rondje in de bak draaien maar dan in zijn tempo en vooral niet te moeilijk, gewoon een leuk drafje, galopje maar niet stops, spinnen, rollback Misselijk ,etc.
Nanouk en ik grappen er wel eens over dat hij het gelukkigst zou zijn om een box op een manege te hebben, naast de kantinedeur (zodattie lekker veel geknuffeld wordt), veel geborsteld worden, een beetje low key door de bak huppelen en gezellig met een grote groep paarden een buitenrit maken.
Maar zo langzamerhand begint het voor mij geen grapje meer te worden en moet ik er om janken want ik ben echt gehecht aan die maffe gek.

Ik slinger tussen schuldgevoel en rationele gedachten heen en weer; wat moet ik nou Ik weet het even niet meer.

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart


Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38676
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 15:27

Hoi Vera, ik ken dit maar al te goed en ik weet uit ervaring dat niemand je hierbij helpen kan. Je moet jezelf goed te rade gaan.

Wat wil ik met mijn paard....niet denkende aan Fuego...wat is JOU idee van het hebben van een paard en wat maakt JOU daarin gelukkig?

Wij mensen werken hard voor onze centen en ik werk voor mijn paarden....dus wil ik ook iets leuks doen met mijn paarden en leuke paarden hebben. Want hoe je het went of keert er is heus wel een ander die heel goed is voor Fuego en waar hij gelukkig is, praat jezelf geen schuldgevoel aan Vera...doe iets waarbij je kunt genieten! Want daar draait het allemaal om in het leven!!

Sterkte!

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 15:44

Jeetje, ik schrik ervan. Huilen

Balen natuurlijk, maar Ods heeft wel gelijk als je puur naar je 'hoofd' luistert. Gelukkig heb ik meer mogelijkheden hier dan jij daar.

Toen je buiten reed met hem, heb je toen ook wat trainingsmatige (western)dingen gedaan met hem. Puur om te kijken of hij het tussen de bomen wel wil doen Verward

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-02 15:48

Sugarmiss schreef:
Jeetje, ik schrik ervan. Huilen


Dat kan ik me voorstellen, ik ook. Ik heb het gevoel al een tijdje maar leef een beetje in ontkenning en steek m'n kop in het zand.

Heb ik ook wel gedaan, hier buitenritten rijden en dan de trainings-oefeningen doen maar dat is niks. Hij raakt daar van in de war en wordt heel opgefokt, niet echt leuk.

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 15:53

Ik zou zeggen, kom eens bij mij op de hei oefenen Haha! Plek zat voor een sliding Knipoog
Ik zou eens goed rondkijken wat de mogelijkheden zijn en geen overhaaste beslissingen nemen Schijnheilig

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-02 15:57

Lief van je!
Alleen bij jou op de hei oefenen is een tijdelijke oplossing; de hei vindt hij gaaf maar dat oefenen.... en de volgende dag moet hij gewoon weer in de kale polder in een bak rijden. Schijnheilig

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 16:01

Ja het is tijdelijk, maar je weet dan iig dat het puur aan de omgeving ligt. (Verhuizen een optie Haha! ) en bij eventuele verkoop weet je wat je opties zijn wil je bij een eventuele koper dezelfde frustaties vermijden.

Heb je al wat met voer 'gerommeld' (beetje feller maken met bijv. haver) Verward

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 16:18

Joh, wat herken ik jou verhaal Haha! . Niet wanhopen hoor.... het kan allemaal goed komen! Lanna is/was ook zo. Ik heb haar gekocht toen ze 3 was. Lanna is een moederloos veulen en opgevoed door een oudere dame. Gevolg: ze wou niks, liep door je heen, verzette geen stap als je geen sporen aandeed, liep alleen tempo in de wei, kwam alleen als je een worteltje bij je had... Ze heeft zelfs een soort kreupel drafje ontwikkeld (nee niet teugelkreupel want ook zonder teugeldruk) zodat ik haar weer op stal zette en de veearts maar belde. Ik heb van heel veel mensen les en hulp gevraagd. De meeste adviezen lagen in de rij scherpere bitten, sporen en er flink op meppen Boos! Uiteindelijk ben ik met NH begonnen en heb uitgezocht wat ze echt leuk vindt: buitenrit, in de vijver staan en met voorbenen door modder maaien, sprongetje maken, westernstijl rijden (lanna is dressuurpaard). Nu heb ik een trainingsschema waarbij ik het leuke afwissel met het minder leuke. Dus wijken voor het been, gevolgd door een sprongetje. Flinke dressuurtraining wordt altijd beeindigd met uitstappen om de wei en even lekker in het water spelen. Verder met regelmaat ook een buitenrit of westerntraining, of een uurtje naar buiten zonder zadel en met alleen een halster om (dan weet ze dat ze overal naar toe mag kijken). Ik bouw ook gericht vakantiedagen in. Verder stop ik acuut met trainen als ze iets erg goed heeft gedaan. Bij lanna heeft het geholpen. Het duurde lang, dat geef ik toe...Maar de oude eigenaren waren zeer verbaasd over de resultaten toen ze haar terug zagen. Dat hadden ze niet verwacht...Van mager lui paard met een gigantische onderhals, naar gespierd (nog steeds wel lui Knipoog) paard met spieren op plek waar het hoort.

Kortom: niet wanhopen! er zijn nog best wel mogelijkheden. Geef het de tijd. En eh...je paard mag ook wel iets doen wat ie niet zo leuk vindt hoor. Dat moeten wij ook.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 16:27

oh ja...en als je toch denkt dat jij het niet kan opbrengen om al die energie erin te stoppen...Dan zijn er vast mensen die zeer goed voor hem kunnen zorgen. Van met een rotgevoel naar je paard gaan, wordt niemand wijzer. Dus ik sluit me wel aan bij vorige schrijvers: het gaat erom of jij de energie er nog in wilt stoppen. Sucdes in ieder geval.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 16:47

Ik heb ook zo'n paard, nou eigenlijk pony. Carys... in de bak moet je alles afdwingen en buiten heeft ze de grootste pret. Ik hoef nooit na te denken op wie van de 2 dames ik gereden heb, dat vertellen mijn beenspieren wel. Drijven, remmen, en maar wegspringen van allerlei enge dingen in de bak om maar niets te hoeven doen. Het is echter wel verbeterd. Als ze niet op een kneepje van mijn been reageert, krijgt ze een spoorprik. Ze is ook heel afstandelijk vergeleken bij Mandy, mijn paard. Als iemand anders haar wil aaien draait ze haar hoofd weg en krijg ik een duwtje Lovers .Carys is eigenlijk van mijn dochter maar nog een beetje teveel een handvol voor haar. Want... vraag je teveel, krijg je rotgeintjes dus en dat kan zij nog niet goed aan.
Mandy is een harde werker, in de bak en in het bos, een heel groot verschil dus.
Ik heb ook al eens aan NH gedacht, misschien dat het kontakt dan beter zou worden. Het is nml niet leuk te moeten dwingen, je voelt je er rot door. Gelukkig kan ik wel goed buiten rijden hier in de omgeving, in tegenstelling tot jou dus.
Net als jij heb ik wel eens twijfels, maar ten eerste is ze dus niet van mij en ten tweede is ze een hele eerlijke pony. Nooit gemeen en hele goede manieren op stal. En als ze loopt, loopt ze geweldig. Puur gemakzucht van haar dus.
Ik kan me het eigenlijk wel voorstellen, als ik een paard was, zou ik de bak ook niet leuk vinden. Steeds rondjes lopen en moeilijke dingen doen, dan is een bos leuker!
Zet de plussen en minnen eens op een rijtje en luister niet alleen naar je verstand maar ook naar je gevoel.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 16:51

Staat Fuego op stal?
Misschien is het een paard dat in de wei moet lopen. Samen met wat andere paarden.
Is hij opgegroeid op de manege?

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-02 17:41

Bonnigje schreef:
Staat Fuego op stal?
Misschien is het een paard dat in de wei moet lopen. Samen met wat andere paarden.
Is hij opgegroeid op de manege?


Hij staat alleen snachts op stal, overdag in een paddock (swinters) en zomers 24 uur weidegang. We voeren juist 4x om hem te pleasen voor de afleiding.
Nee, hij is opgegroeid in zijn eentje in een vage omgeving waarvan hij (heb ik gehoord) 1 jaar in een donkere koeienstal heeft doorgebracht zonder er uit te komen.

Ik heb ook NH met hem gedaan en daar issie zowiezo van opgeknapt maar meer in zijn omgang. Sporen, zweep, etc geeft hij helemaal niet om maar dat is ook mijn grootste frustratie, ik wil niet steeds boos hoeven worden om wat van hem gedaan te krijgen. Dat vind ik niet eerlijk. je moet er samen lol in hebben.

En ik ben al heel ver met hem gekomen want het eerste half jaar heeft hij alleen maar stil gestaan of achteruit gelopen en was ontzettttttend boos!! Nu loopt hij voor zijn doen best aardig maar leuk vindt hij het niet.
In de omgang is het een grote knuffel, hij is gek op aandacht en poetsen. Hij is ook een paard waarvan iedereen zegt dattie zo'n guitig en lief koppie heeft.
Ik weet ook wat het is om een paard met werklust te hebben, ik heb er verschillende gehad en zoals hij is heb ik ook nog nooit meegemaakt.
En om al die dingen te doen die jij doet Carys, ik heb hier minder mogelijkheden en het ligt ook niet in mijn aard om elke dag iets anders te doen. Hoe l*llig het ook klinkt maar ik vind trainen gewoon ontzettend leuk.

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 17:51

Misschien passen jullie wat dat betreft dan gewoon niet zo bij elkaar.
Hij klinkt wel als een echte lieverd. Lachen
Misschien dat hij beter af is als hij alleen recreatief bereden wordt. En misschien dat jij beter af bent als je gaat trainen op een ander paard...
Ik heb ook zo'n scheet thuis waar ik zelf voor geen meter op kan rijden maar hij gaat dus echt de deur niet uit, zo lief. Ik heb een ander paard gekocht waar ik nu mee rijd. Maar dat is natuurlijk niet voor iedereen een goede oplssing...
sterkte ermee!

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 19:12

Vera,

hoe moeilijk het ook is: Verkopen is mijn devies.

Er zijn veeeeeeeeeeeeel meer mensen die een paard zoeken om lekker mee het bos in te gaan dan mensen die serieus willen trainen. Maak jezelf en dat paard dan gelukkig!

Ga in een rustig tempo op zoek naar een fijne nieuwe baas. Sponsor een paar weken de Tempo fabriek Huilen en zoek naar een paard dat je wel past.

Ik heb er 3 versleten voordat ik het paard vond dat ik zocht. Schuldgevoel is vaak onnodig. Bijvoorbeeld voor Rainbow hebben wij een baasje gevonden waarbij ze gelukkiger is dan ze bij ons was. Er zijn genoeg mensen te vinden die een paard een goed tehuis willen bieden. En een paard is niet kieskeurig. Fuego al helemaal niet, de knuffelkont Lovers

Sterkte met je afweging!

Het gaat niet om de bestemming, maar om de reis er naartoe.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 19:34

tsja moeilijk . ik ken Fuego wel een beetje.

ik schrijf zo maar wat op.

billy: is erg leuk , kan wel alles maar loopt te hard, is wel lekker licht op je been maar is vaak te snel, je wordt nooit moe op bil, hij wil wel leren maar is het ook snel weer kwijt, nu hij ouder wordt blijft het beter hangen eerst was het net een vergiet.

chicky: erg traag op je been moet soms erg prikken maar dat vermijd ik zo veel mogelijk anders wordt ze er dood op. is wel erg makkelijk, schrikt niet, je kan er achterstevoren opzitten. komt het vandaag niet dan komt het morgen wel. op wedstrijden tot nu toe gewoon lief.

solanos: lekker paard maar ik vind hem er traag op je been. roel kan er wel mee . ik wordt er moe van

spooky: lekker paardje, licht op je been kan eigenlijk alles.stuurt lekker op je zit
is snel in paniek als je teveel been geeft dan gaat hij rennen, bang van onverwachtse dingen, wil graag zijn best doen, kan wedstrijden maar dan moet er geen publiek zijn

jim: lekker paard , soms wat onbehouwen nog, maar is pas 3 jaar, wil zijn best doen. soms wel traag maar als je verteld dat hij toch ff wat moet dan dan doet hij het

wat ik hier mee wil zeggen is dat elk paard voor en tegens heeft.
ik heb er meer waar ik op kan rijden dus dan is het makkelijker.
als ik alleen billy had dan werdt ik gefrustreerd had ik alleen chicky dan dacht jeetje ik wordt doodmoe van die knol.

maar met 1 fuego is het moeilijk.
ik kan je eigenlijk niks aanraden
lees alle stukjes hier en ga een keer naar Marja

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 22:16

Fuego zou misschien wel een paard voor mij zijn. Ik heb een tinker waarmee ik soms moeilijk overweg kan omdat ze te sterk voor me is en ik rijd overwegend hier in de bossen en hei. Ik hou helemaal niet zo van trainen, wil lekker lange buitenritten maken op een niet al te fel paard. Niet hoger dan 1.55. Ik heb een box in een pensionstal met weidegang. Ik vind het heerlijk te poetsen en te tutten, zeker als het paard het ook lekker vindt. Denk er maar eens over.

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 22:32

Hoi Vera,
Dit is een moeilijk probleem....denk er eens heel goed over na wat je echt wil en....
mocht je toch het moeilijke besluit nemen Fuego en jezelf een dienst te bewijzen Huilen ...ik weet iemand die een leuk recreatiepaard zoekt (per maart volgend jaar, want dan is de stal vrij) en dan zou ie bij onze knullen (Dreamer en Nick van Tex) lekker overdag in de wei komen, 's nachts lekker warm op stal en liefde en gezelligheid te over....hou het in je achterhoofd.....beter kan ie niet terechtkomen....tis een tipje...

Heel veel sterkte met het besluit. Bedenk goed, wat je ook kiest, het is altijd het beste!

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 22:37

Hoi Vera. Groot dilemma. Hier moet je zelf de knoop doorhakken, niemand anders kan/mag dit voor je doen. Doe wat voor jou - en daarmee ook voor Fuego - het beste is. Veel sterkte wens ik je met het komen tot je besluit.

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 13:06

Hai Vera,
Jeetje wat moeilijk zeg!
Maar als ik alles zo lees dan denk ik dat je ook beter een leuke, andere baas voor hem moet zoeken, die lekker met hem het bos in gaat.
Als dat toch is wat hij het leukste vind dan moet je hem dat ook gunnen, hoe rot het voor jezelf ook is...
Gelukkig zijn er genoeg mensen die recreatief willen rijden.
En er zijn ook genoeg paardjes te koop waar je lekker mee kan trainen.
Succes met deze moelijke beslissing.
Marcella

Ik vond het leuk dat ik er was Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 13:14

Vera: Waar je natuurlijk zelf ook allang aan gedacht hebt is 'wat krijg je er voor terug'.
Fuego heb je zelf beleerd en na jaren kom je er dan achter dat het niet brengt wat je er van verwachtte Verdrietig Maar stel dat je hem verkoopt en je wilt iets anders, ga je dan weer voor een jonkie (met risiko op herhaling) of koop je liever iets wat al doet wat je wilt. Verward (daar lijk je me het type niet voor).
Is het je dat waard en hoe weet je zeker dat dat wel wat gaat worden op de wedstrijden. Een leuke reiner op papier zegt niet alles (behalve de prijs) en iedereen kent ze wel die paardem die het plotseling niet meer 'doen', terwijl ze wel als zodanig verkocht c.q. beleerd zijn Lips are sealed

Ik maak het je niet makkelijker hè Verdrietig
Eéntje erbij geen optie Knipoog


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 13:21

Hoi Vera, lastig probleem heb je daar. Ik kan je alleen maar mijn visie meegeven, en hopen dat je daar wat mee kunt.

Als het om paarden gaat, ben ik voorstander van eerst ratio, en daarna hart. Waarom?
Ratio: je werkt je de pestpokken voor je paard, en het is hobby. Hobby's zijn bedoeld om leuk te zijn. Als jij dus van trainen houdt en je paard niet, is dat geen goede combinatie. Waarom dan jouw plezier bederven of verminderen?
Daarmee zeg ik niet dat je elk paard maar aan de straat moet zetten, want nu komt het stukje gevoel: je houdt van dat dier. En wilt het beste voor hem.
Dan heb ik een gewetensvraag voor je. Wat doe je liever:
1. Toch trainen. Jammer voor hem.
2. Niet meer trainen. Jammer voor mij, fijn voor hem
3. Ander paard kopen, goede baas zoeken voor je paard. Iedereen blij.

Antwoord 1 = 0 punten, antwoord 2 = 0 punten, antwoord 3 = 3 punten.


Jij bent niet de enige die goed voor Fuego kan zorgen. Sterker nog, een recreatieve baas die buitenritjes gaat rijden kan dat beter, want die rijdt z'n ritjes met een blij hart en jij doet het misschien wel maar wil liever trainen......


Als ik jou was verkocht ik Fuego denk ik als recreatiepaard, en kocht ik een werklustig dier dat ook van trainen houdt.

Ben benieuwd wat het gaat worden. In ieder geval heel veel sterkte met je keuze, het is een hele moeilijke....

Sonja

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 14:11

Sonja schreef:
Dan heb ik een gewetensvraag voor je. Wat doe je liever:
1. Toch trainen. Jammer voor hem.
2. Niet meer trainen. Jammer voor mij, fijn voor hem
3. Ander paard kopen, goede baas zoeken voor je paard. Iedereen blij.

Antwoord 1 = 0 punten, antwoord 2 = 0 punten, antwoord 3 = 3 punten.

Jij bent niet de enige die goed voor Fuego kan zorgen. Sterker nog, een recreatieve baas die buitenritjes gaat rijden kan dat beter, want die rijdt z'n ritjes met een blij hart en jij doet het misschien wel maar wil liever trainen......
Sonja


Dat lijkt op zich wel een hele logische gedachtengang. Gewoon verkopen denk je als je jouw woorden leest. En misschien is dat inderdaad het beste, ik kan die afweging niet maken, niemand kan dat behalve de eigenaar zelf...

Maar ik wil er toch wel een kanttekening bij plaatsen (als eigenaar van een paard dat bij voorkeur ook liever niet werkt). We hebben over B'elanna wel eens gegrapt: als je haar te koop wil zetten moet er zo iets staan als "te koop recreatiepaard met mogelijkheid tot ZZ". En daar gaat het nu precies om. Ik heb een goed paard, dat machtig mooi kan lopen en met weinig werklust en een Amor-afstamming (eigenwijs, slim, bekend staand als moeilijk). Ik heb met grote regelmaat verzucht dat ze eigenlijk weg zou moeten omdat het niet ging lukken, ik heb grapjes gemaakt over "paardenrookvlees bij de C1000", kortom: ik heb gewanhoopt.

Had haar dan verkocht zul jij hebben gezegd. Klopt, maar ik was en ben erg gek met dat paard. En andere paarden hebben weer andere problemen.

Je doet het voor je hobby zeg jij en het levert zo geen voldoening op: En dat is dus niet waar. Ik ben nu 4 jaar verder. Lanna begint wel te lopen, dagen dat ze liever niet wil worden steeds vaker afgewisseld met dagen dat het wel wil. Ik begin met haar moeilijke karakter om te leren gaan. We leren elkaar allebei beter kennen en Lanna begint te leren dat werken ook leuk kan zijn. En die voldoening van toch iets bereiken is voor mij wel een drijfveer om stapje voor stapje toch door te gaan. Ik tel mijn kleine succesjes per dag. Maar over een grotere periode genomen worden de kleine succesjes opeens wel gigantisch (als ik terugkijk op de problemen die ik al niet meer heb). Kortom: als ik zelf de capaciteiten heb rij ik Lanna zelf naar de ZZ (hahahaha).

Misschien was het anders geweest als ze ook qua mogelijkheden een recreatiepaard was geweest...Dat weet ik dus niet. Maar ook van de grote ruiters in het veld hoor je dit wel terug: vaak zeggen ze dat ze van hun moeilijke paarden het meest hebben geleerd, en dat als die paarden eenmaal voor jou willen werken, dan werken ze ook alleen maar voor jou Lachen

Kortom: hamvraag blijft bij zo'n situatie...hoeveel energie wil je er als eigenaar insteken, en hoeveel perspectief zie je zelf nog

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-02 20:20

Wat een lieve reakties allemaal.
Het is ook een beslissing die ik alleen kan nemen.

En ik heb echt al veel verschillende dingen geprobeerd, ook met voeren hebben we alle smaken we zo'n beetje gehad maar niks helpt. Behalve Vipagraan maar dan heb ik een Engels volbloed die op het punt staat om uit de starthokken te springen Extreme duivel

Alleen sinds ik echt serieus aan de gang ben gegaan met trainen (3/4 jaar geleden), en dat betekent 4 x in de week rijden waarvan 3x werken met afwisseling (pionnen, balkjes, freestylen) en 1x een buitenrit of iets anders gezellie, wordt hij steeds sjagerijniger. En dat is niet echt wat voor hem. Huilen

Nu kan ik natuurlijk doorgaan totdat hij slaafs zijn oefeningetjes gaat doen, en, geloof me, dat gaat nog jaren duren want hij is zeer volhardend. Of ik kan hem en mezelf gelukkig maken door een super leuke baas voor hem te zoeken (ik ben tenslotte niet de enige) met veel recreatieve aspiraties en zelf maar eens rond te gaan kijken.

Ik weet dondersgoed dat elk paard zijn kruisje heeft, het is echt niet mijn eerste paard maar er waren paarden en pony's in het verleden die ik zo weer terug zou willen hebben en ook waar ik nooit een band mee heb gehad.

Het is allemaal niet leuk en inderdaad gaan de aandelen van Tempo zakdoekjes aardig omhoog. Huilen

Ik heb as woensdag een consult met Cecile van der Drift, zij heeft al eens eerder zeer treffende dingen gezegd over Fuego en daar heb ik toen veel van geleerd. Kijken wat ze zegt.Maar daar zoek ik meer een bevestiging van wat mijn hart zegt. Scheve mond

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-02 21:04

Sugarmiss schreef:
Vera: Waar je natuurlijk zelf ook allang aan gedacht hebt is 'wat krijg je er voor terug'.
Fuego heb je zelf beleerd en na jaren kom je er dan achter dat het niet brengt wat je er van verwachtte Verdrietig Maar stel dat je hem verkoopt en je wilt iets anders, ga je dan weer voor een jonkie (met risiko op herhaling) of koop je liever iets wat al doet wat je wilt. Verward (daar lijk je me het type niet voor).
Is het je dat waard en hoe weet je zeker dat dat wel wat gaat worden op de wedstrijden. Een leuke reiner op papier zegt niet alles (behalve de prijs) en iedereen kent ze wel die paardem die het plotseling niet meer 'doen', terwijl ze wel als zodanig verkocht c.q. beleerd zijn Lips are sealed

Ik maak het je niet makkelijker hè Verdrietig
Eéntje erbij geen optie Knipoog


Ik weet dat het weer wordt zoeken naar een speld in een hooiberg maar daar ben ik niet bang voor. Tsja, en wat ik wil weet ik nog niet. Ik ben idd meer een typ om een jong paardje te kopen maar ik zie wel wat er op mijn pad komt. Ik doe het niet zozeer voor de wedstrijden, ik vind trainen gewoon leuk en of ik dan wedstrijden ga rijden dat zie ik wel.
Voorop staat dat mijn vent eerst een goeie plek moet krijgen waar ik hem met een gerust kan achterlaten. Dat hij weer vrolijk wordt en lekker door de bossen kan banjeren want dan ken je hem niet meer terug.

En wat ik dan moet gaan doen.... er komt vast wel een leuk paardje op mijn pad, ik heb alle tijd.

Helaas zitten onze 4 boxen vol en kan ik er niet nog eentje bijkopen. Maar of dat dan zo leuk is voor hem? Dan wordt hij 3e wiel aan de wagen en hij verdiend veel meer dan dat.

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 19:34

Wat moeilijk voor je zeg! Op de foto ziet hij eruit als een echte Quarter om van te dromen. Ik hoop dat je voor jezelf de juiste keuze maakt. Heel veel sterkte!

Paardenboeken te koop, kijk in mijn profiel!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 35 bezoekers