Klootswijkhoeve's Walter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Klootswijkhoeve's Walter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-02 13:52

Een vriendin van mij heeft een New Forest pony met als vader Klootswijkshoeve Walter (weet niet of ik het goed geschreven heb Verward ).
Maar wij zijn eigenlijk wel benieuwd naar andere afstammelingen van hem, wat informatie over de hengst (waar hij staat bijvoorbeeld) en een foto van hem zou ook wel leuk zijn.... *LOL*

Misschien wel leuk om even wat over haar pony te zeggen:
Nou het is dus een New Forest
Hij is zwart en stokmaat 1.47m verder reed ze er L2 mee en sprong ze ook zoiets ermee. Hij kon wel veel hoger springen (hij kon gewoon als de balk op het hoogste gaatje van de paal lag er makkelijk overheen komen }> ). Verder heeft hij ook ontzettende goede gangen, veel stuwing van achteren en een super voorbeen gebruik.
Tja wat nog meer Verward ..... Nou ja laat ik het eerst hier maar bij


Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.


Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 15:30

een vriendin van mij heeft een ruin van klootwijkshoeve's walter gehad! een heel mooi beestje die precies op z'n vader lijkt. hij is bruin, 1.48, had hele goeie gangen een super karakter en kon heel goed springen. hij hete prince charming bij haar. ik zal de foto van walter wel ff scannen.

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 15:46

Afbeelding

dit is klootwijkshoeve's walter

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 22:03


germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 10:53

Ik heb een zoon van klootwijkshoeves walter gereden, hij was nog hengst. Super eerlijk, kleine kinderen konder erop, ook al was hij maar 3 maanden onder het zadel. Verder was het een echte sporter, kon ook nog eens enorm goed springen.
Heeft nooit een verkeerde stap gezet.
Hij zou als 2.5j arige naar de hengstenkeuring, maar dat werd afgeraden vanwege het hoge percentage Golden wonder.

Walter is niet Golden wonder vrij, heeft zelfs een enorm hoog percentage, en daarom geen aanrader voor de fokker van keuringspaarden. WEl een aanrader voor sportpony's

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 18:13

ja, hij heeft idd nogal wat Golden Wonder, maar ja, daar komen echt super goede sportpony's van!! Zelf heb ik een hengst die 25% heeft en ik fok nog steeds met hem, de meeste van zijn nakomelingen doen het super in de sport *LOL*

Albert

Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 23:33

Het stamboek wil geen Golden Wonder, maar de gebruikers van New forestpony's zijn er wild op. Vraag ik mij af wie er nu achterlijk is? Haha!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 09:07

Albert schreef:
Het stamboek wil geen Golden Wonder, maar de gebruikers van New forestpony's zijn er wild op. Vraag ik mij af wie er nu achterlijk is? Haha!


hihihi, ik fok beide kanten, met en zonder GW, maar ja, kijk naar 10 sportpony's en 75% heeft dan GW, dat kan ik je zo zeggen! Maar ja, GW fokt eigenlijk best goed, wil niet zeggen dat pony's zonder GW niet goed zijn, want pony's zonder GW heb ik ook en die zijn even goed!

Ieke
Berichten: 12
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 10:08

Ik heb afgelopen voorjaar een bezoek aan hengstenhouderij de Wilde gebracht hij heeft Klootwijkhoeve's Walter en de Welsh K denkhengst Bokkesprong Csardas op stal staan. Zal eens even kijken of ik de foto's nog kan vinden dan mail ik ze wel even.

Op zoek naar de new forest pony's van Stal Alveba !!

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 10:37

Ieke schreef:
Ik heb afgelopen voorjaar een bezoek aan hengstenhouderij de Wilde gebracht hij heeft Klootwijkhoeve's Walter en de Welsh K denkhengst Bokkesprong Csardas op stal staan. Zal eens even kijken of ik de foto's nog kan vinden dan mail ik ze wel even.

Off topic, maar had hij ook een twenter hengst op stal staan met ES papier die Rambo heet? een donkerbruine, zonder enige aftekening van betekenis. Moeder was Germie's Goldy, vader Runner. Hij heeft hem toen gekocht voor opfok, en ik vraag me gewoon even af of hij het paard nog heeft en hoe het er mee is (vermoedelijk iets van e-pony)

Ieke
Berichten: 12
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 12:09

Ik zou het zo niet weten er stonden daar ontzettend veel pony's op stal (en erg krap allemaal)
Als je het echt wil weten kun je ze gewoon opbellen hoor, het zijn erg aardige mensen.
Als je een tel.nr. nodig bent mail me dan even.

Op zoek naar de new forest pony's van Stal Alveba !!

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-02 16:06

Misschien beetje domme vraag maar wat betekend die Golden Wonder toch steeds Verward Ik heb geen verstand van Forsters dus leg maar uit, ik wil graag wat leren Tong uitsteken

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 19:10

Hi, een goede kennis van mij heeft vorig jaar uit een bonte NERON merrie een bont hengstveulen van deze hengst gefokt. Is verkocht en weet zo niet waarheen. Dat veulen heet wees walter (moeder accepteerde hem niet). Volgens mij staat deze hengst vlak bij mij in de buurt...

Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 19:13

Neel schreef:
Misschien beetje domme vraag maar wat betekend die Golden Wonder toch steeds Verward Ik heb geen verstand van Forsters dus leg maar uit, ik wil graag wat leren Tong uitsteken


Golden Wonder was een hengst die in de jaren 70 (dacht ik) is geïmporteerd uit Engeland.
Hij stond samen met een andere hengst op de boot en op een één of ander manier zijn deze 2 hengsten gewisseld.
De hengst Golden Wonder was dus helemaal maar Golden Wonder en ook geen zuivere New Forest.
Hij heeft heel veel merrie´s gedekt en gaf veel goede sport pony´s.
Toen echter bekend werd dat Golden Wonder Golden Wonder niet was wilde het stamboek zijn bloed zoveel mogelijk weren uit de fokkrij.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 20:48

Ilindra"]
[quote="Neel schreef:
Misschien beetje domme vraag maar wat betekend die Golden Wonder toch steeds Verward Ik heb geen verstand van Forsters dus leg maar uit, ik wil graag wat leren Tong uitsteken


Golden Wonder was een hengst die in de jaren 70 (dacht ik) is geïmporteerd uit Engeland.
Hij stond samen met een andere hengst op de boot en op een één of ander manier zijn deze 2 hengsten gewisseld.
De hengst Golden Wonder was dus helemaal maar Golden Wonder en ook geen zuivere New Forest.
Hij heeft heel veel merrie´s gedekt en gaf veel goede sport pony´s.
Toen echter bekend werd dat Golden Wonder Golden Wonder niet was wilde het stamboek zijn bloed zoveel mogelijk weren uit de fokkrij.
[/quote]

mmm dit verhaal kende ik nog niet Haha! Maar het kan wel gebeurt zijn, Golden Wonder was dus geen zuivere NF hengst.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 22:11

Heb dit verhaal jaren geleden eens ergens gelezen (dacht in de hoefslag).
Vond het toen echt zo´n penny verhaal.

Ieke
Berichten: 12
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 22:32

Kl.Walter staat bij Dhr de Wilde in Wirdum - Groningen.

Op zoek naar de new forest pony's van Stal Alveba !!

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 23:04

Het verhaal van de verwisseling op de boot is inderdaad waar.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 23:06

ponymens schreef:
Het verhaal van de verwisseling op de boot is inderdaad waar.


hihi, had dat nog nooit eerder gehoord Haha! Maar ja, logisch is het wel

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 23:44

Golden Wonder zal ook vast de enige niet zijn.

walradus1904
Berichten: 5
Geregistreerd: 07-06-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:29

Ik heb een zoon van Klootwijkshoeve Walter, hij heet Walradus en komt uit het jaar 1991. Hij is sinds 1994 in mijn bezit, naar volle tevredenheid. Heeft iemand foto's van andere afstammelingen van Walter?

BigOrion

Berichten: 41
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:13


Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31223
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Klootswijkhoeve's Walter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 14:24

Dit topic is al heel oud en er loopt een recenter topic over de hengst op NF, daarom hier een slotje.

Drachtig 2024: Overa x Willem Normandi 309 dgn / Nina x Vaderland 253 dgn (26-3)


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Talindos en 44 bezoekers