hoefbevangenheid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

hoefbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-02 18:12

hallo,ik ben op zoek naar mensen die meer kunnen vertellen over hoefbevangenheid.
hebben jullie wel speciale ijzers gebruikt en hoe doen jullie dat met voer?
ik vraag het voor mijn shetje,ze is 19 jaar en heeft een aantal jaar terug hoefbevangenheid gehad(bij de vorige eigenaar),maar die mensen hebben er niks aan gedaan,maar ik heb haar al naar de hoefsmid gebracht en de dierenarts is gelijk geweest.
de hoefsmid vond het allemaal nogal meevallen,de dierenarts zag het gelijk en raadde me aan om ijzertjes er onder te doen.

ze krijgt nu op aanraden van de DA een paar handjes biks met foene/knof met zeewier,en ze gaat er echt op vooruit.haar vacht wordt veel mooier en ze word steeds actiever.
maar tot wanneer kan ik dit geven en wat kan ik doen om eventuele herhaling te voorkomen?

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 20:11

Oppassen met overgewicht en teveel eiwit. Het voorjaar met lekker en veel jong gras is een beruchte tijd.

esssie
Berichten: 152
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 22:39

hoi heb ook een merrie die hoedbevangen is geweest. je moet op letten met eiwitten, dus geen kuilgras en in het voor jaar niet op een te vette wei zetten

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 09:14

Hoi!
Er bestaat eiwitarm bix. Misschien moet je dat eens proberen!

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 11:19

Een shetlandertje heeft niet veel of geen biks nodig als je toch wilt geven heb je van Havens aparte biks voor sobere rassen. Apart beslag wil helpen maar ik heb die van mij juist eraf gehaald omdat een hoef een pompfunctie heeft en dat word belemmerd door een ijzer en omdat bij een bevangen paard de bloedsomloop toch al niet optimaal is wil ik er geen ijzer meer onder en mijn paard is er alleen maar op vooruit gegaan. Je hebt ook hoefschoentjes. In sommigen gevallen is apart beslag wel nodig bv bij een zware kanteling van het hoefbeen.

pegg
Berichten: 26
Geregistreerd: 21-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 18:22

hoi.
je moet eens naar www.hoofcare.nl gaan , daar staat heel erg veel informatie over jouw probleem, deze mensen hebben mij ook geholpen.
veel geluk

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 00:24

Jantien schreef:
Oppassen met overgewicht en teveel eiwit. Het voorjaar met lekker en veel jong gras is een beruchte tijd.
Zeker doen!