Ik heb zo iets zieligs gezien!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Ik heb zo iets zieligs gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-02 19:35

Bah, als ik er weer aan denk...

Vanmiddag was ik bij de handelaar waar ik Mananzo had gekocht. Gewoon om een praatje te maken.
Die handelaar verkoopt per dag ongeveer 50 paarden. Hij haalt grote aantallen uit Duitsland etc.

Toen ik er was kwamen er ook 2 vrachtwagens aan uit Duitsland met in totaal 29 paarden.

één voor één werden ze van de vrachtwagen gehaald. Toen ze er een paard uithaalden, liep de pony die ernaast stond erachter aan, want die was los. Het arme dier was blind, en bijna doof. Hij zag dus ook die laadklep niet en viel er zo vanaf!

oooh gossie ik moest zowat huilen. Ik ben snel naar het arme dier toe gegaan. Hoe lang had hij wel niet in de vrachtwagen gestaan? Hij was al wel heel oud.
Ik heb hem in de stand gezet en hij begon hooi te eten, maar hij had helemaal geen tanden meer!!!
Zijn oogjes waren lichtblauw. Ik heb hem gerust gesteld en er rolde een traan over mn wang. Vandaag of morgen zou hij wel naar het slachthuis gaan. Dat is ook het beste voor hem.

Het heeft zo'n indruk op me gemaakt... De andere paarden zagen er ook niet lekker uit. Kep meteen goed mn handen gewassen. En dan te bedenken dat mijn Mananzo daar ook vandaan komt...


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 19:38

yep ken 't. maakt zo iemand ook niets uit hoor of ie nou in fietsen of paarden handeld als ie er maar geld aan verdiend en ach eentje meer of minder die levend aankomt maakt toch ook niets uit


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 19:38

sarcastisch bedoeld hoor

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 07:46

Erg sneu ja. En dit is dus het resultaat van mensen die onverantwoord fokken. Anders was die vent inderdaad wel in fietsen gaan handelen.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 08:55

Waarom haalt die handelaar zo'n pony dan uit Duitsland? Om eraan te verdienen door te slachten?
Jeetje, wat onmenselijk... Boos!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 13:07

Tsja... er zijn altijd mensen die ten koste van alles hun geld willen verdienen. En de dieren zijn er de dupe van. Ik denk dat die pony in dit geval bij de slager nog het beste af is. Dan komt er een eind aan het gezeul met zo'n beest. Want die kan al goed half europa zijn rondgeweest voor hij hier terecht kwam..

* To Belg, or not to Belg *

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 13:15

Nou Gerdien ik vind nu dat je de handelaar een beetje zwart afschilderd.
Het is eimand die heel erg goed is voor de paarden.
Ze worden goed verzorgd en zeker voor een handelaar heeft hij een goede naam hier in de Buurt.
Zijn broer is slager dus ja hij koopt veel paarden op.
Misschien moet je blij zijn dat de pony hier terecht is gekomen.
Hij had ook naar Italie kunnen gaan je moest eens weten wat er op die transporten gebeurd.

Ik ben erg tevreden over deze man Dit jaar zijn 2 paarden van Ons daarheen gegaan omdat ze helaas afgemaakt moesten worden maar we mochten er van het begin tot het einde bij zijn.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-02 14:50

Ooh, Kim, vat het alsjeblieft niet verkeerd op. Ik ben ook zeer tevreden over de handelaar, met de koop van Mananzo enzo ben ik echt heel erg tevreden over hoe dat is gegaan.

Daarom ga ik er ook regelmatig langs om te praten want ik vind het echt hele fijne mensen.

En ik weet dat zijn broer slager is.

Maar ik vond het gewoon zielig om te zien dat blinde ponytje toen hij van de laadklep viel.
Die handelaar kon er toch ook niets aan doen dat die pony er zo slecht uitzag?

Maar goed, ik hoop dat jullie het niet verkeerd opvatten, het zijn hele beste mensen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 16:08

Marije schreef:
Waarom haalt die handelaar zo'n pony dan uit Duitsland? Om eraan te verdienen door te slachten?
Jeetje, wat onmenselijk... Boos!


Meeste paarden uit het oosten van europa gaan italie om daar voor kwaliteits italiaanse worst verder te gaan. Omdat ze in italie meer invoer rechten moeten betalen voor gezonde paarden, worden de paarden die na half europa rondgezeuld te zijn en nog enigsinds aanspreekbaar zij nog even blind geslagen of zo iets dergelijks zodat ook deze gratis de grens over mogen. Zo word het gedaan, ga maar kijken bij de dierenbescherming wat je daaraan kan doen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, La_Lune, Muronia, Mutti, Sabrinatomic, sasja0705, Sharra1, Sjafrane, stella92, StonedRomy, Tyke, Vagabondo, Willempie_T, xSannee en 171 bezoekers