wat denken jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

wat denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-02 10:04

Dat het verre van lekker gaat met mijn merrie, weten al een aantal mensen.
Op stal is ze erg chagerijnig, mag niet aan haar lies,tepels komen
ze bijt en slaat gericht.
Ze is 3 weken geleden nog gescand, eind september is haar bloed uitgebreid onderzocht.
Dit is namelijk iets waar we al maanden me lopen te klooien
Ook onder het zadel heeft ze hele typische dingen.
Als ik been geef, gaan vaak haar oren in haar nek, en zwiept ze hard met haar staart en ze bokt, de ene dag erger dan de ander.
Gisteren bokte ze bijvoorbeeld erg hoog en behoorlijk veel.
zaterdag trapte ze naar mijn been toen ik been gaf
Wat ik ook heel typisch vind is dat ze bijt tijdens het rijden..ik hoor haar buiten..niet op het bit maar gewoon met haar tanden op elkaar..echt nijd.
De laatste keer dat de dierearts (niet mijn eigen) kwam vertelde hij mij dat het een heet beestje was en dat i haar er maar goed aan moest pakken, hij wilde haar wel inspuiten met een middel voor mensen met gespleten persoonlijkheid Verward
Ik ben absoluut niet bang van haar en heb wekelijks goede priveles.
Mijn instructrice is meestal zo van "niet zeuren, doorrijden" maar afgelopen zaterdag was ze het metme eens dat er iets niet helemaal goed zit. 2 weken geleden heeft iemand haar een beetje bloed zien plassen, maar het is me niet gelukt het op te vangen (en ik heb er behoorlijk wat moeite voor gedaan)
Ik ben benieuwd wat jullie van dit alles denken.
Ik bel vanmiddag weer mijn dierenarts op, we gaan waarschijnlijk urine opvangen d.m.v een catheter.
en dan maar hopen dat daar wat uitkomt.
ik ben het echt zo zat Scheve mond


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 10:10

Op een of andere manier is haar lichaam er dus nog duidelijk niet van overtuigd dat ze niet drachtig is.... Haar hormoonhuishouding ligt waarschijnlijk helemaal overhoop, wat dit gedrag tot gevolg heeft.

Weet jouw veearts veel over homeopathie?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 10:11

Ik heb geen idee...

Ik zou alleen voorlopig niet rijden, dit is niet normaal en GEEN protest, ze heeft pijn dat is wel duidelijk.
Ik zat zelf te denken aan een ontsteking aan baarmoeder ofzo aangezien ze het vruchtje heeft verloren, maar als je bloed hebt laten trekken is dat uitgesloten.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 10:12

gut wat een gedoe Marloes....
Ik hoop dat er snel bekend is wat er gaande is in het lijfje van je merrie.....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 10:23

Jeetje, dat is ook niet fijn. Ik ben ook benieuwd wat de uitslag is!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-02 10:25

bedankt voor de snelle reacties , ben blij te horen dat het niet zomaar iets is waar ik doorheen moet.
Baarmoederonsteking heb ik ook nog aan gedacht, maar haar tempratuur is normaal.
en Dees..ik heb heel lang niks hierover op bokt gezet, maar wilde het er nu graag opzetten, zit echt met mijn handen in het haar.
Er zijn al behoorlijk wat kosten geweest de laatste tijd en ik ben geen stap verder

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 10:33

Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt...

De mijne heeft op het moment op de pijpen van beide achterbenen vrij hardnekkige mok zitten, hij heeft er al enorm dikke benen van gehad waarvoor ik de da al heb laten langskomen.
Het is nu alweer zover dat ik gewoon weet dat het 1 dezer dagen weer gaat uitbreken en ik weet ook niet wat ik moet doen.
Hij krijgt al dingen als cure mok en D tox.

Blegh, op een gegeven moment weet je niet meer waar je het moet zoeken, hopeloos wordt je ervan en dat terwijl die van mij het werk e.d. op het moment wel aardig aanpakt en er verder super uitziet.
Dus ik begrijp goed dat je je radeloos voelt.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 10:37

Dus toch een catheter dat is wel verstandig dan krijg je misschien wat duidelijkheid.
Als het protest was had je haar er nu toch wel doorheen gehad moeten hebben je hebt haar toch gewoon doorgereden er zal inderdaad wel iets aan de hand zijn. Jammer dat ze niet kan praten..

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-02 10:43

harstikke bedankt Sjuimpje
Ik voel me inderdaad zoals jij beschrijft.
Als de DA er weer niet uitkomt..nemen ze haar maar lekker mee naar de uithof.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 10:47

God meid wat een toestand! Is dit aan de gang sinds ze gedekt is, of pas sinds ze de vrucht verloren is?

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-02 11:09

dit is ál vanaf 2 maanden na de dekking aan de gang..

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-02 12:12

Ik hem mijn dierenarts gebeld, hij was volgens mij niet blij met het feit dat ik een 2e opinion heb laten doen door een andre dierenarts, maar goed hij stuurt me door naar de Uithof in Utrecht en vanmiddag belt hij even hoe laat en wanneer de afspraak staat.
Nu maar hopen dat ik vervoer kan regellen

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 14:08

Heel verstandig dat je verderop gaat kijken. Ik hoop dat ze in Utrecht iets voor Joy kunnen doen!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 14:22

Ik hoop het ook vor je, want dit is niks zo!! Ik denk ook dat inderdaad haar hele hormoonhuishouding aan het knoeien is, en dat er misschien nog wel iets zit in haar eileiders of baarmoeder, wat ze nog niet hebben gezien!!
Heel veel sterkte!!

Groetjes Marielle

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Linnegie

Berichten: 19
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 14:23

Marloes,

Ik hoop echt dat er deze keer wat uitkomt, want dit kan zo echt niet verder en trek je asjeblieft niets aan van de dierenarts, want het is gewoon een eikel dat hij jou het idee geeft dat het fout was om een second opinion te doen. Iedere dierenarts zou hier juist begrip voor moeten hebben, want net als jij moet een dierenarts het beste met je dier voor hebben.

Als ik je ergens mee kan helpen, dan zeg je het maar. Ik heb bijvoorbeeld een auto met trekhaak...

Fjorden blijven leuk!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-02 15:13

heel erg bedankt voor de lieve reacties
Linda, ik hoop dat Francien kan rijden, anders heb ik een groot probleem...maar jij werkt natuurlijk ook overdag
Wel enorm lief aangeboden van je!

JeanPaul

Berichten: 208
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Deinze, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 16:09

Ik heb net hetzelfde voorgehad met een merrie van me. Je kan haar zelfs niet bij andere paarden laten of ze slaat ze verrot, mijn veearts zegt dat ze last heeft van nymfomanie. Dit komt doordat ze veel te veel testosteron aanmaakt. Testosteron stopt de menstruatiecyclus en waardoor ze last krijgt op haar eileiders. Mijn veearts heeft haar ingespoten met Regu mat. Dit heeft een paar weken geholpen.

Het werd zelfs zo erg dat we 's nachts niet meer konden slapen van het kabaal, ze stond te roepen en te tieren. Toen ben ik gestart met het geven van een product van Cavalor exita regula en sindsdien is het merkelijk verbeterd.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 19:19

Dat is niet zo'n blij verhaal. Het enige wat ik hier aan kan bijdragen is dat ze je paard ook op kunnen halen. De dierverzorgers rijden met een vrachtwagentje rond voor mensen zonder eigen vervoer. Het kost vast wel wat maar ik weet niet hoeveel.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: annahiltlady, annibel, Lolala73, marit34 en 30 bezoekers