leuke binnenkomer maar niet heus!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
catoo76

Berichten: 228
Geregistreerd: 02-10-02
Woonplaats: thuis

leuke binnenkomer maar niet heus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-02 17:26

zoals ik al eerder belooft had zou ik gaan vertellen hoe het op mijn nieuwe stal ging.
nou daar kan ik heel kort over zijn KLOOTE!
zondag heb ik mijn fjord er naar toe gebracht heel leuk en heel aardig allemaal.
tot dat we gister weer gingen en ik een poging deed om te gaan rijden.
ik zadelde thor op nam mijn dochter mee in haar buggy en ik ging de bak in. daar werd ik direct uitgestuurd omdat mevrouw vond dat mjn dochter niet bij de bak mocht staan want haar paard kon wel eens over het hek heen springen. nou ja geen probleem ik haar een stuk verplaatst waar ze mij wel kon zien maar wel veilig.
ik stap weer op en op mijn vorige stal was het zo dast je elkaar de linkerhand moest geven voor voorang.
maar nee volgens mevrouw moest alle hardere gangen voor (oke kan ik in komen) maar ook haar figuren en haar zijgangen. dus kortom ik
metmijn nog groene fjord die voornamelijk nog het grove voltewerk doet kon geen kant op . en dat in een 20x60 rijbaan waar we op dat moment met zijn 3e inzaten. en toen nog een berg commentaar over dat mijn kind daar stond.
ik ben een alleenstaande moeder ik heb nooit geen oppas en mijn dochter gaat al 1 1/2 jaar mee en die geeft daar niet om. want op het moment dat ze gaat sputteren dan stop ik altijd direct met rijden!
maar het lijkt wel of dat mensen dat niet begrijpen dat als je moeder bent en alleenstaat dat je ook nog ontspanning wil met je pony en dat je dus niet gelijk afgeschreven bent als je een kind hebt.Ik ben nog niet hersendood nee!
dus ik ben naar huis gegaan heb daar een flink potje zitten janken
en tot de conclusie gekomen dat ik toch maar weer ga zoeken naar een ander plekje. het is gewoon niet te geloven dat je zelfs als moeder gdiscrimineerd word! maar ja zoek nu in de winter eens een ander plekje?
valt heus niet mee hoor!
mochten jullie tips hebben voor de omgang met de huidige stal genoten ofals jullie wel een pensionstal weten omgeving bernisse hellevoetsluis
laat het maar horen dan.
want ik RUIM mijn thor er niet voor op.
het gaat al 1 1/2 jaar goed en dan een zo'n persoon maakt je dan zo ontzettend onzeker!
wat moet ik nou? HELP! Verdrietig

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 17:59

ehhh, tja, rottig voor je. Maar rijd die "mevrouw" altijd als jij rijdt dan? Er zullen toch wel wat vriendelijkere mensen zijn daar? Laat het nou niet meteen afketsen door 1 slechte ervaring. Als mensen tegen mij beginnen te zeiken ga ik altijd linea recta ertegenin (werkt hoor). Kijk, als je kindje daar gevaarlijk staat, oke, maar daar zal jij je ook niet fijn bij voelen dan. Dat hardere gangen voorrang hebben, dat denk ik ook (behalve een handgalop tegen een draf, die staan bij ons gelijk).
En staat Thor daar voor de rest wel helemaal goed?

Heel veel succes en neem geen overhaaste beslissingen!

gr. Joos

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 18:54

Idd, neem geen overhaaste beslissingen. Dit is 1 vervelende ervaring, maar misschien vallen die andere mensen wel mee! Kijk het even aan en trek niet meteen je conclusies...

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 18:58

Je akn toch antijd nog naar de eigenaar van de stal gaan of haar aanspreken op haar gedrag.
Ik hgoop voor je dat de andere mensen meevallen voor je want andesr zou ik ook op zoek gaan naar een andere stal.
Dat je dochter daar staat daar moet ze niet over zeiken
zijn er regels dat er geen kinderen mee mogen naar stal ??? ik bedoel dus eigen kinderen

catoo76

Berichten: 228
Geregistreerd: 02-10-02
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-02 19:31

ik weet niet mar ze is er dus altijd s' avonds en ik op maandag dinsddag en woensdag ook.
ik ben vandaag ook al gaan kijken bij een andere stal die nog 2 plekjes overheeft en ik denk bijna wel datik daar naar toe ga per 1 januari want ik heb net mijn stalling betaald (helaas) misschien als ik vertel waarom ik weg ga dat ik het restant terug krijg......?
en daar sta ik dan met 3 andere mensen meer niet en dat zijn "gewone" recreatie ruiters en ik denk dat ik me daar meer op me gemak voel.....
en mijn dochter mag daar gewoon mee ik heb gewoon verteld hoe mijn situatie is en daar werd heel fijn op gereageerd.
dus ik denk toch dat ik maar aan t korste eind trek...... dan maar laf maar ik laat me niet vertellen wat ik moet doen met mijn eigen kind.
en die bakregels had ze me ook in alle rust kunnen vertellen toch?
groetjes en thanks !

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 21:19

Lieffie, ik ken het!!! Mijn kindje ging ook altijd mee, kreeg ook wel eens commentaar als ze aan de kant van de bak heibel maakte (ook als ze er gewoon in haar maxicosi (toen ze heel klein was)stond) Nu nog wel eens. Ik heb er een antwoord voor. Ik vraag altijd aan de mensen die er problemen mee hebben of ze kunnen rijden, zo ja moeten ze niet zeiken want dan kunnen ze hun paard er gewoon langs sturen. Hebben ze dan nog een probleem dan kunnen hun gewoon niet rijden. De gangbare regel is gewoon linker handje kunnen geven. als ik jou was zou ik er gewoon niet teveel rekening mee houden desnoods knal je er een keer bovenop OOOPPPSS sorrie dacht even dat ik Remy was, pas me namelijk snel aan. SUCCES

catoo76

Berichten: 228
Geregistreerd: 02-10-02
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-02 21:34

het isgewoon heel vervelend als zo'n tuthola denkt dat ze maar alles kan maken. en je kunter pas over oordelen als je zelf kinderen hebt toch? maar inderdaad ik doe deze maand gewoon nog wat ik doe en daar mee uit. zoekt ze het maar fijn uit. groetjes chan

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 23:23

Ik zou ze in ieder geval wel even heel duidelijk maken wat ik er van vind. Jij betaalt net zoveel als zij en hebt dus net zoveel recht op rijden in de bak als zij. Wie denkt ze wel niet dat ze is. Niet over je heen laten lopen hoor. Maar als je denkt dat je het ergens anders beter kunt krijgen, moet je dat niet nalaten. Want iedere keer met tegenzin naar je paardje gaan, bevordert het rijden ook niet.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 10:53

Ik ben het met de rest hier eens. Bijt maar gewoon terug de volgende keer en leg uit dat je best rekening met haar wilt houden, maar dat je dat dan ook van haar terug verwacht. Hou je het probleem, laat de eigenaar van de stal dan bemiddelen. Maar laat je in ieder geval niet wegjagen door één chagerijnig mens!

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 14:33

He , dat is nou toevallig dat ik hier op stuit! ( ik ben het , Patries) wat een troela die griet in de bak, denk je net lekker te staan qua stal is er een griet die bang is voor kinderen Knipoog en ook nog geen rekening houd met mede-bak-gebruikers Lips are sealed . Je hebt ze af en toe, van die figuren...
Kan me wel voorstellen hoor dat je even thuis over je zeik gaat, je denkt net van het gezeur af te zijn en dan zit er weer zo'n anti-vriendelijk typje op stal...
Niet op je kop laten zitten hoor!! Hopelijk is zij de enige die zo wereldvreemd is Haha!
Jij had gelijk met linkerhand bij passeren. Dat word overal zo geleerd , ws heeft ze nooit les gehad haha!

Tot morgen, groetjes Patries

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 14:42

Niet echt aardig van haar.
Misschien probeert ze je ook wel een beetje uit.

Ga eens met haar praten.
En leg de situatie uit.

Heeft zij daar meer rechten dan jij???
Dat denk ik toch niet als zij ook gewoon een stalhuurster is.
Misschien moeten ze er aan wennen dat er een klein kind mee is.

Maak een praatje met alle stal genootjes en misschien zijn de rest wel heel erg aardig en vind niemand die mevrouw leuk en aardig.

Ik denk dat het nog wel verranderen zal en anders maak je een praatje met de persoon die jou een stal heeft verhuurd.

Groetjes: Corina

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 01:25

Ga een keer kijke als zij rijdt...neem desnoods een kennis mee en ga staan gniffelen en grinniken en hard lachen...
En wacht op reactie....
Dit is kinderlijk...


probeer allereest eens netjes met haar te praten waar het probleem ligt...
Dat je niet zit te wachten op ruzie of misverstanden en probeer tot een compromis te komen.Ze heeft mischien wel haar redenen om zo te doen...

even terzijde:
een kind naast de bak....wat ik mij afvraag: en op concours dan? Laat ze dan ook alles wat haar niet aanstaat verwijderen?
Laat je niet overbluffen door zo'n persoon...

Als praten niet helpt
Ga gewoon rijden en wanneer ze weer commentaar heeft, vertel haar dan dat ze de volgende keer een bordje aan de bak moet hangen en op het grote bord bij de weg moet zetten dat zij de bak prive heeft afgehuurd....zodat een ieder weet waar hij/zij aan toe is
Krijg je daarop weer commentaar, zeg wat terug maar doe dit vriendelijk
wordt niet boos of teneergeslagen, zij heeft net zo veel rechten als jij. En ze is niets meer of minder dan jij.
ik zeg altijd (tegen mijn kids als er weer eens iemand denkt beter of meer te zijn dan zij)
Elk mens wordt naakt geboren zodat er geen onderscheidt is....

Pleeg overleg met de stalhouder over wat en hoe en wanneer....

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 08:54

Nou meis het zit je ook niet mee he?
Tsja zulke mensen heb je helaas. Jij hebt 3x pech: je bent net nieuw, je wil je kindje graag naast de bak zetten en je hebt een fjord.
Voor sommige mensen blijkbaar genoeg om de bak toe te eigenen.
Ik heb inmiddels al geleerd dat bij mensen met zo'n kronkel in de kop praten al niet meer helpt en kies voor mn eigen plezier.
Heb in een ander topic al gelezen dat je alweer wat anders had.
Tipje: blijf je tijd uitzitten hoe erg het ook is, als Thor het er verder goed heeft. Des te meer waardeer je je nieuwe stalletje straks. Ik spreek uit ervaring!
Succes en hou je taai, laat ze maar lekker banketstaaf.
Viv