Schoonheids tips

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Schoonheids tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-02 19:17

Tong uitsteken Hoi hebben jullie nog ideeèn om je paard mooi te laten glimmen of andere poetstips.
En weten jullie hoe je een hengsten vlecht maakt incl uitleg

thnx alvast


Finnea

Berichten: 10070
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 19:20

met baby olie gaat hij heel mooi glanzen! maar niet te veel, want dan ga je glijen. oja, met een doek van schapenwol wil het ook wel

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 20:10

Om te beginnen goed voeren. Een glimmend paard is vaak een gezond paard dus zeker maken dat het paard in goede gezondheid is en goed voeren, zijn het begin. Je kunt slaolie door het voer doen, vaak krijgen paarden daar ook een extra glimmende vacht van. Verder goed poetsen natuurlijk. Wat ik doe als finishing touch is nadat mijn paard een uitgebreide poetsbeurt heeft gehad, nog een keertje naborstelen met een geitharen borstel. Deze borstels zijn peperduur maar superzacht en absoluut de beste om je paard super glimmend te krijgen. Naast dat het geitenhaar zo superzacht is, is het ook een beetje vettig. Hierdoor krijg je heel mooi al het stof van je paard af. Met een gewone borstel kun je poetsen wat je wilt maar het stof blijft liggen. Me Lovers geitenharen borstels!

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 20:14

Een hengstenvlecht maken is niet zo moeilijk. Ik weet alleen niet of ik het duidelijk uit kan leggen. Je begint bovenaan de hals, achter de oren. Je pakt een plukje haar van ong. 10 cm breed en verdeelt het in 3 plukjes. Wanneer je alle 3 de plukjes over elkaar gevlochten heb en weer met het bovenste plukje moet beginnen met omslaan, pak je daar een nieuw plukje manen bij. Dit vlecht je dan heel strak, zodat de nieuwe plukjes die je erbij pakt gelijk in de vlecht gaan. Zo komt de vlecht mooi hoog op de hals te liggen. Het laatste uiteide vlecht je gewoon netjes langs de schouder af naar beneden. hmm ik hoop dat je het snapt zo.


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 21:50

Je kunt je paard, als je 'm wast, met beetje groene zeep in emmer water, met spons wassen. Ook de manen en staart, die worden hier ook lekker zacht van. Lachen
Wel goed uitwassen want anders gaat de huid van het paard irriteren vanwege de zeep die er in blijft.

Verder van die oliedoekjes voor babybilletjes, pak een doekje en ga na het uitgebreide poetsen daarmee over de vacht vegen, en eventueel napoetsen, glimt als een spiegel! *LOL*

Heb je wedstrijd maar (nog) geen leren rijlaarzen maar rubberen:
je kunt je rubberen rijlaarzen na het wassen droogmaken en dan inwrijven met Hi Shine (zo'n sponsje voor schoenen om te laten glimmen).
Alleen doe dit niet aan de binnenkant van de kuit, die tegen het paard/zadel zit, want anders zou het te glad kunnen worden. Knipoog

Verder je paard appelazijn door z'n muesli of zo voeren, niet alleen goed tegen hoesten/verkoudheid/ontstekingen enz. maar ook goed voor de doorbloeding, waardoor de verharing goed gaat en de vacht er beter uitziet het hele jaar door.

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 22:02

Na een uitgebreide poetsbeurt maak ik zo'n keukendoekje een heel klein beetje vochtig om het stof eruit te halen. En daarna doe ik haar nog helemaal met een schapenvachthandschoen.

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 22:10

met schapenwol of met zo'n speciale doek met zo'n paardenhoofd erop kan je bij de ruitersportzaak kopen, oh wacht zo'n ding heet een glansdoek, komt er een beetje laat op!

Don't love me because i'm easy, love me because i'm me!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, gillian, Lugea en 50 bezoekers