Wie rijden hier nu allemaal western ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
misstexas

Berichten: 282
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Uithoorn

Wie rijden hier nu allemaal western ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-02 10:48

En wat voor Ras en catagorie rijden jullie dan?
Graag jullie reacties !

If you are nice to your horse,he will be nice to you !!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 10:55

Ik doe een poging met mijn Fjord.... Haha!
Als ( ALS ) ik ga starten dan zal dat in bij de beginners zijn, voorkeur voor Horsemanship en Westernriding. Zou later graag reining doen, lijkt me heel bizar Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:18

ik rijd dressuur (ik ga L starten) en western met mij KWPN-er. Tot nog toe alleen uitgekomen bij horsemanship en pleasure (allebei een prijsje) en volgend jaar ga ik ook starten in de reining (ze maakt een nette stop en roll back, maar moet nog iets dooroefenen op de spin Knipoog)

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:40

Ik rij western op verschillende verzorgpaardjes (2 quarters, 1 appaloosa, 1 arabier) maar ben nog niet op wedstrijden gestart. Ik rij dan ook nog maar 1 jaar na een afwezigheid van 20 jaar ... Voor mijn instructrice heb ik wel een demonstratie mogen rijden dus wie weet wat de toekomst brengt. In welke disciplines ik dan uit zal komen zal afhangen van het paard dat ik dan tot mijn beschikking heb en of ik de juiste knopjes weet te vinden Lachen

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48205
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:44

ik rijd nu nog dressuurmatig met een westernzadel...
de bedoeling is dat als ze de dressuurmatige basis goed beheerst om langzaam aan om te schakelen naar western...

Banjer is nooit western gereden... altijd maar half engels... daar was de basis niet goed bij. Banjer is een paardje wat niet goed tegen veranderingen kan... dus het invoeren van de western-dingen moet geleidelijk gebeuren, ander schiet ze gelijk weer in de stress...

Een roll back kan ze trouwens al wel...

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:01

Western.. reining voornamelijk.. tenminste ik ben daar voor bezig..
ras: quarter.. als ik weer ga starten waarschijnlijk weer beginners

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

Comez

Berichten: 93
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:09

Ik rijd western. Mijn paardje is een Criollo. Op dit moment heb ik geen les, ik heb hiervoor 2 jaar westernles gehad.

Nu foto's van Comez in mijn profiel

Finnie

Berichten: 415
Geregistreerd: 06-04-02
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:16

Ik rijd ook western. Voornamelijk reining, maar ook trail en af en toe pleasure. Heb wel eens aan onderlinge wedstrijdjes meegedaan. Ik heb 3 jaar les gehad, maar dat ligt nu een beetje stil. Hoop binnenkort weer te beginnen. Ik heb een quarter die volledig western is en wordt gereden.

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:16

Ik heb een breeding stock en vind trail en horsemanship het leukst.
Wedstrijden doen we af en toe als er wat leuks georganiseerd wordt en dan liefst trail, hmship en evt. pleasure.

Reining is niks voor ons. We tollen door de bak met de spins en rijden ook nog bijna de jury omver hihi Het was maar goed dat ze achter een hek stonden bij Jos.

Banish-foto's van Gera in mijn profiel!!!

WWW.HUIZERD.NL/KONIJNEN

DubbelFun

Berichten: 88480
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:24

Ik heb 2 Quarters en rijd lekker buiten op de Veluwe. Ik ben 1x gestart op mijn vorige paard (appie) en werd toen eerste Haha! (men zegt dat je moet stoppen op je hoogtepunt. dus vandaar Clown )
Met Missy heb ik aan de Broodmare's meegedaan en Sugar is 1x door mijn vriendin gestart in de trail.
Wat ik zou willen doen is met Missy: halter en showmanship en met Sugar: trail, pleasure, maar barrelen bevalt haar ongetwijfeld beter Haha!

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:46

hoi,

ik rijdt dus ook western, met een kr. kwpn-er (waar ik overigens alles mee geleerd heb), een quarter merrietje, reining gefokt en rijdt hier dus ook reining mee...
dan nog een paint-ruin, net 4 jr. en nog veel met basis bezig, maar hij is zo'n beetje all-round gefokt...
en nog een quarter merrie, net 3 jr. , reining gefokt en wordt op dit moment zadelmak gemaakt... de basis oefeningen wat we hiermee doen zijn al gericht op reining.

wedstrijden? ja... met de kr.kwpn-er meegedaan aan pleasure, horsemanship, reining, pole-bending & barrel-race.
Hij is nu met pensioen Knipoog en wordt af & toe nog gereden, maar mag het nu lekker rustig aan doen.
Ik hoop met Colinda te kunnen starten... jaaah... reining Cool
wanneer? weet ik nog niet... het komt zoals het komt, zeg ik altijd Knipoog

ras ? vindt ik dus niet echt belangrijk, als je maar plezier beleeft aan je paard !

groetjes Jolanda

op de avatar zie je Sallyman!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:59

M'n bijrijdpaardje is 'n quarter die nog getraind wordt. Ik weet niet wat voor wedstrijden er gereden zullen worden, maar dat zien we wel Lachen
Met 'n eigen paard zou'k graag willen barrle racen Tong uitsteken

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 13:09

Ik rijd inderdaad Western. Momenteel rijd ik nu nog op een lesQuarter ren daar rijd ik Reining op. Ben met fdat paard ook in de Amateurs gekomen en ga nu ook mijn jongere paardje ( Breeding Stock) trainen voor de reining

Euh,...?? Tsjah,...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 14:57

Rijd western, met een Paint Horse, en ga reining doen.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 15:55

western basis met een haflinger.

Ik heb een hele stap terug moeten doen wegens een blessure. Ik sta nu weer aan het begin en ben vooral bezig mijn paard recht te rijden en cirkels in alle 3 de gangen.
Het bleek dat ik totaal verkeerd bezig was, nieuwe start dus en ik hoop dat ik eens een intructeur vind die me verder kan helpen.

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 16:03

ik rijd western met mijn tinker.
en ik hoop aankomend jaar te starten in de pleasure en de trail onder de beginnersklasse.
(lekker kalm beginnen)


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 16:09

Ik rijd western, met een new-forest van 15 jaar trail pleasure maar ik rijd er geen wedstrijden mee doen. Ik ga af en toe een wedstrijdje met brendie rijd, dat is een quarter ( ZOO MOOI)....

keep your head up

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 16:18

Ik rijd 5 jaar western; reining, pleasure en af en toe beetje trail doen vind ik ook leuk. Ik rijd op arabiertjes, rijd geen wedstrijden! Ben altijd te zenuwachtig voor wedstrijden en dan lukt het gewoon niet meer Boos!

Dune

Berichten: 254
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 16:39

Ik rijdt western op Volbloed Arabieren.

Toevallig heb ik vorige week zondag mijn eerste (DAWRA) wedstrijd gehad in Zuidwolde en werd 2x eerste geplaatst. Ben gestart in de Western Pleasure en Western Horsemanship. Wil eigenlijk graag reininig gaan rijden, dus wie weet op den duur.
Greetz Mirriam

PROFIEL IS AANGEPAST, NU MET FOTO'S!!!!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 18:49

Ik rij ook western....alleen APHA- approved wedstrijden met mijn Paintmerrie, vooral Halteren, Trail, Pleasure en Horsemanship. Met mijn Quartermerrie hobbel ik door de bossen want madame heeft geen schik van wedstrijden en gaat flippen (traumaatje...). Als mijn Paintjaarling en mijn Quarterjaarling grote stoere kerels zijn, gaan ze ook mee naar de APHA- en AQHA- approved wedstrijden en zullen allround gestart worden. Haha!

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 18:55

Ik doe een poging op mijn 4 jarige appaloosa. Ik zou graag reining willen doen, maar helaas is mijn lieverd geen "vlammerd" zoals we dat noemen. Hij vind het veel fijner om lekker het bos in te gaan...en ik ook. Al krijgen we wel iedere week een flinke zware les. Hij doet het allemaal wel, maar een tikkie te langzaam. Ach, het is en blijft mijn poepie.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 19:46

ik rijd ook western, amateur en open klasse.
ik heb meerdere paarden, dus lijstje :

een kwpn-er van 16 met haar rijd ik met name reining, alhoewel af en toe ook pleasure, horsemanship en westernriding wat ik een heftig leuk onderdeel vind alleen jammer dat het maar zo weinig uitgeschreven wordt. Huilen

een paint merrie van 8, die loopt veelal pleasure en horsemanship en showmanship.

een 4 jarige appie die is dit jaar voor he eerst een paar keer meegeweest, nu nog pleasure en horsemanship maar dat wordt volgens mijn trainer een reiner. Haha!

en dan heb ik nog een tweejarige quarter die als ze zover is, volgend jaar of zo, ook meegaat. dat wordt zoals het er nu uitziet ook een reiner.

en nog een jaarling quarter, die over een paar jaartjes een leuke all-rounder gaat worden. deze dame neem ik denk ik ook komend jaar een keertje mee voor de halterklasse.

voor mij is het wel zo dat ik kijk naar het paard en wat deze aangeeft, hoe waar wanneer en in welk onderdeel ik hem of haar zou starten. de ene is nu een maal beter in het ene onderdeel dan het andere.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 20:01

Western op een Quarter.
Eigenlijk alleen maar dressuurmatig trainen voor allround. Hij is reining/cutting gefokt en zo'n paard wilde ik ook maar eigenlijk is hij beter in pleasure (wordtie niet zo moe van Gaaaap want hij tamelijk lui). En gaandeweg is mijn focus op reining ook een beetje afgenomen en vind ik heel veel onderdelen leuk om te doen. Knipoog
Ach en ik ben lekker bezig, train bij Jos en affentoe een wedstrijdje voor de lol

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Pasterza

Berichten: 2693
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 20:13

Ik rijd western op een belz, ga volgend jr wedstrijden rijden waarschijnlijk trail en pleasure. Groetjes lin

Gezocht: Recado (argentijns veedrijverszadel c.q. gaucho zadel)

& een dameszadel

TJ
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 20:31

Hai, western dus........heb jaren een quarter gehad, halter pleasure gefokt. Dat ze pleasure gefokt was wist ze zelf niet Verward ze dacht meer aan barrelracen of gewoon racen alles als het maar hard kon. Ik heb nu haar zoon maar dat moet ik nog ff geduld voor hebben (=jaarling) Wel heb ik hem afgelopen Nk in de futurity halter gestart. En ik kan het niet laten het nog een keer te zeggen omdat ik zo trots op hem ben Haha! .....Gewonnen!!

Ik wel nog ff kwijt dat ik westernrijden op een Bels echt super vindt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kimvicious en 14 bezoekers