L1 gestart met Orri

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

L1 gestart met Orri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-02 17:12

Afgelopen had ik de eerste wedstrijd met Orri, die nu 2 maanden bij mij op stal staat. Ook al heeft hij nog geen wedstrijdervaring, hij kon makkelijk meteen in de L1 gestart worden. Hij had alleen nog niet eerder in een binnenbak gelopen (heb ik begrepen) en al helemaal nooit eerder spiegels gezien. Haha!

Maar goed, een vriendin die bij mij op stal staat ging mee. We waren lekker op tijd en ik zat er precies op tijd op. Met losrijden liep hij meteen al heel fijn. Hoewel hij het enorm spannend vond, al die paarden om hem heen die de bak inkwamen en uitgingen, bleef hij super te rijden. Er liepen een paar hele goede paarden mee, waarvan ik dacht: lopen die echt pas L1?? Verward

Toen werd ik geroepen en gingen we naar de andere binnenbak, waar de proeven werden gereden. Ik moest linksom om de ring heen rijden, die uitgezet was in de grote binnenbak. Achter een paar ramen zit de jury en de kantine is daarboven. Orri schrok zich te pletter van de jury en ging achteruit dwars door de ring. Haha!
Je moet wel rechtdoor he, zei de ringmeester, die mij ook voorlas. Bloos
Uiteindelijk kreeg ik Orri erlangs en de jury moest er wel om lachen. Toen ben ik snel even de ring ingegaan via de andere kant om hem te laten wennen en hij vond het doodeng, dat wordt wat dacht ik. Maar toen ik eenmaal binnenkwam bij A lette hij weer meer op mij. Hij bleef de hele proef keihard hinniken en keek steeds in de spiegel als we daar langs reden of op af kwamen. Cool
Maar toch bleef hij fijn te rijden en er ging eigenlijk niets fout.

De tweede proef was hij al minder kijkerig, het drafgedeelte ging veel netter. Alleen in de galop werd hij even wat heftig, hij sprong overkruisd maar ik corrigeerde hem snel weer. In de andere galop werd hij ook even wat mans, maar verder ging het goed, vooral het drafgedeelte ging beter en hij brulde ook minder. Haha!

Bij de prijsuitreiking bleek dat ik 2x 2de was geworden met 162 en 164 punten, een leuk begin!

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 17:22

Toppie! Gefeliciteerd! Dat belooft wat. Ik mag wel oppassen in die L2... Haha!

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 17:24

Ik had het al van Unifer gehoord, maar toch bij deze gefeliciteerd.
Zo zie je maar weer wat een behoorlijke training kan doen en ik vond hem ,tijdens die keren dat ik hem tussentijds had bekeken, al enorm vooruit gegaan.
Zo heb je tenminste eer van je werk nietwaar??

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 17:42

goed zeg! de orri van manon?
waarom start die er zelf niet mee?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 18:03

Nimber schreef:
goed zeg! de orri van manon?
waarom start die er zelf niet mee?


Tijdgebrek....
Hij was tussen blessures door thuis M klaar,
vond het nu toch wel jammer dat Maartje niet L2 begonnen was.
Maar als het zo goed blijft gaan met die 2 dan moet dat in januari wel lukken!

Het is echt leuk om te zien hoe Or bij de twee andere meiden van Maartje past!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 18:43

Manon ik heb jou toch met Orri in een binnenbak zien rijden? Was hij t vergeten Knipoog ?

We leuk hé dat Jura met hem is gestart!

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 18:45

gefeliciteerd! wat goed!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 18:48

Ja, hahaha, maar hij had al ruim een jaar geen binnenbak meer gezien *LOL*
Volgens mij hebben we alleen ge-parellied en daarna gingen we naar die demonstratie in Ruinen Lachen

Maar spiegels had hij echt nog nooit gezien... daar was ik wel heel benieuwd naar, misschien maar goed dat ze dat niet wist Haha!

Kom je een keer kijken?

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 20:27

Manonneke, jij vertelt mij ook niks he Knipoog . Ik zag Or al nooit meer buitenstaan als ik langsreed.. Haha!

Maar erg leuk dat jij hem nu rijdt Maartje, en dat jullie meteen zo'n goed debuut hebben Cool . Dat belooft nog wat! Lachen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 20:30

Ik had je een maand terug gezegd dat Or in dec. L ging starten Haha!
Hoezo vertel ik je niks *LOL*

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 20:32

Hehe, je hebt iets vaags over L1 losgelaten ja, maar hoe moet ik nou ruiken dat dat niet onder jou maar onder Maartje is? Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 20:35

Hihihi... je bent er nooit op MSN!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 23:06

Ik hoorde het al van Manon ja en ik wist het al eerder van Maartje, maar super gedaan hoor! Leuk dat Maartje Orri nu start! Gaat vast helemaal goedkomen!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 23:37

He, goed hoor! Dat is nog eens een wedstrijddebuut voor Orri. Gefeliciteerd ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 01:08

Afbeelding
Tja dat bij de jury kon je verwachten he Haha!
Leuk dat het zo goed is gegaan.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 03:48

Gefeliciteerd!! Leuk hoor dat je meteen weer dik in de punten en de prijzen zit!
Wordt wel lastig hoor, straks met een heleboel paarden tegelijk in de Z starten, mag je alvast wel grooms inhuren Haha!

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 09:32

Gefeliciteerd Maartje!
Gelukkig zit ik nog in de L1, jij zit toch zo weer in de L2; heeft alleen Madelon last van je Haha!
Ook leuk voor jou Manon dat het zo goed gaat met Maartje & Orri!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-02 10:56

Haha Jasmijn! Haha!

Ik hoop dat ik in januari mee kan doen met hem met de selecties in de L2 (zo wat een zin!) en ook met Razin als die weer wat opknapt. Verdrietig
Met Jur doe ik niet mee met de selecties Z.

Ik had op zich L2 kunnen starten met Orri, maar ik vond dat hij daar nog net niet klaar voor was, op zich zei mijn instructrice dat het wel kon, maar ik wilde gewoon goed beginnen voor de eerste keer. Hij is heel fijn te rijden en leert heel snel, ik neem af en toe ook wel eens wat 'moeilijkere' oefeningen spelenderwijs mee tijdens het rijden.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 11:16

Jura schreef:
Haha Jasmijn! Haha!

Ik hoop dat ik in januari mee kan doen met hem met de selecties in de L2 (zo wat een zin!) en ook met Razin als die weer wat opknapt. Verdrietig
Met Jur doe ik niet mee met de selecties Z.

Ik had op zich L2 kunnen starten met Orri, maar ik vond dat hij daar nog net niet klaar voor was, op zich zei mijn instructrice dat het wel kon, maar ik wilde gewoon goed beginnen voor de eerste keer. Hij is heel fijn te rijden en leert heel snel, ik neem af en toe ook wel eens wat 'moeilijkere' oefeningen spelenderwijs mee tijdens het rijden.


Joh, dit was toch veel leuker! Hebbie meteen punten *LOL* Ah, dat wordt concurentie voor Debbie!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 19:09

Zo zeg, echt goed. Vreemd paard, vreemde omgeving en dan zo maar weer in de punten rijden. Je mag wel oppassen want anders zien je collega-wedstrijdruiters je straks niet graag komen met 3 van die toppers.

Ik hoop dat Razinda snel opknapt en je daarmee ook de selecties kunt rijden (mag dat 2 paarden in 1 selectie?) en waarom start je Jur niet?

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 19:49

Hey netjes hoor!
Hoe was het 3 weken geleden gegaan? Ik heb toen bij die meeting in Maarsen met manon geklets daarover. Toen moest je de volgende dag voor het eerst starten! Was die wedstrijd net zo succesvol?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 20:12

Toen had ie krampkoliek Jes... echt balen!!
gelukkig was dat in de namiddag weer over.
Dus toen heeft ie niet kunnen starten.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 20:16

Ow oliebol joh das balen!
Nou in ieder geval deze keer dubbel en dwars goed gemaakt!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-02 12:44

Dat was heel erg schrikken, ik had 's middags wedstrijd en was 's morgens al op de wedstrijd en werd daar gebeld door een stalgenoot dat Orri niet goed was. DA erbij, was goed schrikken. Orri had krampkoliek en die dinsdag er na (2 dagen later) kreeg Razin verstoppingskoliek.

Nog een foto (niet van de wedstrijd maar voor het idee):

Afbeelding

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 13:11

Mooie combi! Mooi paard ook trouwens. Ziet er goed uit hoor.