Sex belangrijk in een relatie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Sex belangrijk in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-02 12:01

Hoe belangrijk is sex voor jou in een relatie?

Ik had hier een discussie over met me ex. Hij is meer een gentleman typje, dat dus eerst een maand of langer wacht voordat ie met zijn vriendin naar bed gaat. Ik hou het meestal niet langer uit dan een week, mede omdat sex voor mij heel belangrijk is in een relatie. De meesten zeggen dat sex niet het belangrijkste is, is voor mij ook niet zo hoor, maar als de sex 3x niets is, dan houdt het voor mij op. Vandaar dat ik dus vrij snel met iemand het bed induik, omdat ik niet na een maand of langer die jongen wil dumpen. It may hurt his feelings Haha!
hoe belangrijk is het voor jullie in een relatie?

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:12

Ik vind sex ook belangrijk in een relatie. Ik duik niet zo heel snel het bed in met een jongen (het overkomt je wel eens natuurlijk) maar als het echt helemaal niks is dan is het ook voor mij goed afgelopen. Mocht ik zeer goed met die persoon kunnen praten dan wordt dat vast een heel goede vriend.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:29

Voor mij is het niet meer zo belangrijk. Maar goed, misschien praat ik wel anders als vriendje ook daadwerkelijk niet meer zou willen. Ik denk dat het dan niet zozeer om de sex zelf stuk zou lopen, maar wel om het gevoel van afwijzing.
Volgens mij kan een mens best zonder sex leven.

Bij nader inzien kan ik daar beter van maken; volgens mij kan een vrouw best zonder sex leven.

Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:31

nou ik merk en hoor vaak dat vrouwen eigenlijk veel erger zijn dan mannen wat betreft sex, Ik kan best zonder sex een tijdje maar me hele leven, dat niet. Ik vind het niet de belangrijkste in een relatie maar toch speelt het een grote rol.

Als de sex niet goed is in een relatie dan loop je relatie vaak ook niet meer zo lekker, lijk mij
Laatst bijgewerkt door Miss X op 03-12-02 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:33

Mmm, tja.... lastige vraag. Tot een jaar of 2 geleden was sex voor mij absoluut niet belangrijk. Dacht er gewoon niet aan.... veels te druk met mijn studie en de paarden. Ben zelfs tot mijn 24e maagd gebleven. Knap? Ach, was niet zo moeilijk hoor, de mannelijke vrienden die ik had/heb zag ik gewoon niet als potentiele sex-kandidaten Haha! Zoals ik al zei veels te druk met andere dingen. Maar nu in de relatie met mijn vriend kan ik eigenlijk wel zeggen dat sex belangrijk is. Het ging bij ons in het begin ook erg snel (ook binnen een week) en twee weken later zijn we samen 5 dagen op vakantie geweest. Erg snel maar ach, het voelde (en voelt) goed aan. Een week zonder sex komt bij ons niet voor of een van ons twee moet zo ziek Scheve mond Maar het allerbelangrijkste vind ik nog dat we over van alles en nog wat kunnen praten (ow en natuurlijk dat hij Fayette best wel lief en leuk vindt *LOL* ) en wat ik meestal nog fijner vindt is het een hele avond lekker tegen hem aangekropen op de bank hangen. Tja en als dat dan wel eens eindigt met sex des te fijner toch? Haha!

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:36

Miss X schreef:
nou ik merk en hoor vaak dat vrouwen eigenlijk veel erger zijn dan mannen wat betreft sex, Ik kan best zonder sex een tijdje maar me hele leven, dat niet. Ik vind het niet de belangrijkste in een relatie maar toch speelt het een grote rol.

Als de sex niet goed is in een relatie dan loop je relatie vaak ook niet meer zo lekker, lijk mij


Misschien ben ik ouderwets, maar ik vraag me af in welke mate een meisje van 16 jaar sex belangrijk kan vinden. Toen ik 16 was, had ik mijn duim nog in mijn mond *LOL*

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:37

ik vind het ook erg belangrijk in een realtie, ik ben het er niet mee eens dat de meeste vrouwen zonder seksleven kunne.. moet er niet aan denken
ben absoluut gniet iemand die zomaar het bed induikt, sterker nog ..er zijn maar 2 mannen in mijn korte leventje geweets
beide keren vrij vlot "de eerste keer"maar met mijn 1e vriendje ook nogg 3,5 jaar gehad
Je selks leven moet ook geen sleur worden..je moet het wel een beetje spannend houden Haha!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:38

Lekker onderwerp zo op de vroege morgen.
Naar mijn mening is het belangrijk maar niet het beglangrijkste. Het is iets heel intiems en ik zou het voor geen goud willen missen.
Slechte sex is geen reden om het te beeindigen je kunt het toch beter maken door te vertellen wat je fijn vind en wat niet?zonde om een wereld vent daardoor te laten lopen.
Een maand wachten is wel slim dan weet je een beetje hoe die persoon is met jan en allemaaln het bed is is niet bevordelijk voor je reputatie maar het vlees is soms zwak Tong uitsteken

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:42

Een week noem ik nog geen relatie, dus dan wacht ik meestal nog wel even.... en sommigen daar kun je net zo goed direct mee gaan, want een relatie zal het nooit worden Haha!
Meestal heeft de man meer moeite met een maand wachten....

Heb een ex die zichzelf echt helemaal te gek vind,
stelde voor dat we 3 maanden geen sex zouden hebben...
hij vond het ten eerste al ongelovelijk dat ik daar toe 'ja, prima' zei;
stel je voor, hij kon het zich niet voor de geest halen dat een enkele vrouw hem zolang kon weerstaan.... Misselijk
Na 2 wk begon hij al met zeuren, maar hij heeft mooi die 3 maanden vol mogen maken, eigen schuld. }>
1 maand later hadden we alleen nog maar knallende ruzies, dus blij toe Lachen

Als de sex niet meer goed is dan kan dat meerdere redenen hebben,
emotioneel, fysiek, of sleur....
Daar dient men aan te werken.

Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:42

Ik had al verwacht dat iemand dat zou zeggen, ik ga momenteel 13 maanden met een jongen het is al vrij serieus, we slapen iedere weekend bij elkaar zijn samen op vakantie geweest en hebben sex dus vind ik dat ik er wel mag over praten, als ik geen ervaring had met een relatie en sex zou ik ook mijn mond houden Lips are sealed denk ik

Ik ben nu 16 en sexacctief vinden jullie dat jong? en raar okal heb ik best een lang relatie voor mij doen
Laatst bijgewerkt door Miss X op 03-12-02 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

mizz_R

Berichten: 41
Geregistreerd: 21-11-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 13:03

PRECIES EN DAT VIND IK OOK EN TROUWENS ZO JONG IS ZE OOK WEER NIET!!!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 13:06

Heel belangrijk, als de sex niet deugt ben ik weg.
Misschien banketstaaf maar dan klikt het gewoon niet.
En nee, ik zou niet zonder sex kunnen leven.
16 vind ik nog niet eens zo jong maar vrij normaal, trouwens wat is normaal. Lijkt mij dat dat is wanneer je er aan toe bent.
Over het wachten, nou, moeilijk hoor, je voelt wanneer de tijd er rijp voor is, heb ik geen geschreven regel voor.
Laatst bijgewerkt door chantal1 op 03-12-02 13:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 13:07

Miss X schreef:
Ik had al verwacht dat iemand dat zou zeggen, ik ga momenteel 13 maanden met een jongen het is al vrij serieus, we slapen iedere weekend bij elkaar zijn samen op vakantie geweest en hebben sex dus vind ik dat ik er wel mag over praten, als ik geen ervaring had met een relatie en sex zou ik ook mijn mond houden Lips are sealed denk ik


Geloof niet dat dit een aanval op jou persoonlijk was, Miss X. Ik begrijp denk ik wel wat Lis bedoelt.
Toen ik 16 was, was ik ook nog niet zover. Maar meiden en jongens beginnen er nu gewoon eerder mee, denk ik...

Ik vind seks wel belangrijk, maar het zou voor mij nooit een reden zijn om een jongen te laten schieten. Wel moet een jongen mij eerst bewijzen dat hij om me geeft, dus ik duik niet zo snel met iemand het bed in.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 13:11

Miss X schreef:
Ik ben nu 16 en sexacctief vinden jullie dat jong? en raar okal heb ik best een lang relatie voor mij doen

Nee, hoor, heb genoeg verhalen gehoord van meiden die al op hun 12e sexueel actief zijn en dan ook nog eens zwanger worden Lips are sealed Lips are sealed

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-02 13:15

Diana_Mabel schreef:
Slechte sex is geen reden om het te beeindigen je kunt het toch beter maken door te vertellen wat je fijn vind en wat niet?


Als het gewoon slecht is gegaan de sex, kan er natuurlijk aan gewerkt worden. Dit is voor mij ook geen reden om een man te dumpen. Maar je heb wel eens dat het gewoon niet lekker is, meer in de zin van dat de man het niet lekker kan doen. Ook al doet hij zijn best, maar klikt het gewoon niet. Daar ga ik dus me tijd niet aan verspillen. Ik bedoel sommige mensen kunnen gewoon niet zoenen, de een is er tevreden mee, maar ik moet zo iemand dan gewoon niet.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 13:16

Hahahahaha.... daarom.... als ze niet kunnen zoenen, dan eindigt het daar!!!

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 13:19

Voor mij is het redelijk belangrijk..

Ik kan wel zeggen dat als er niets gebeurd dat ik me dan onzeker voel in een relatie. En dat is nou juist iets waar ik niet zo dol op ben..

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 13:19

Pregini"]
[quote="Diana_Mabel schreef:
Slechte sex is geen reden om het te beeindigen je kunt het toch beter maken door te vertellen wat je fijn vind en wat niet?


Als het gewoon slecht is gegaan de sex, kan er natuurlijk aan gewerkt worden. Dit is voor mij ook geen reden om een man te dumpen. Maar je heb wel eens dat het gewoon niet lekker is, meer in de zin van dat de man het niet lekker kan doen. Ook al doet hij zijn best, maar klikt het gewoon niet. Daar ga ik dus me tijd niet aan verspillen. Ik bedoel sommige mensen kunnen gewoon niet zoenen, de een is er tevreden mee, maar ik moet zo iemand dan gewoon niet.
[/quote]
IK ben het wel met diana eens..er kan aan gewerkt worden
maar aan de andere kant als de seks niet wil "lukkken" dan gaat je realtie er vroeg of laat toch aan kapot

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 13:21

Ik vind humor en respect belangrijker...
Je kan toch ook intiem zijn zonder daadwerkelijk sex? Verward

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 13:23

He hallo
Ik vind sex wel belangrijk, maar nou ook weer niet zo dat ik iemand zou dumpen omdat hij slecht in bed zou zijn, je kan het hem toch leren?:-)
Ik heb nu een relatie, we wonen samen en we zijn verloofd.
Ik heb in het begin tegen hem gezegd, de eerste maanden wil ik geen sex ik wil zeker weten dat je me er niet voor zou gebruiken (doen jongens best wel vaak, meiden denk ik ook) nou we hebben het 3 dagen vol gehouden Lachen Schijnheilig
Sommige vriendinnen van mij doen het echt met alles en iedereen, hebben ze een vriend die slecht in bed is dan dumpen ze hem, ja wat is nou een relatie zonder sex zeggen ze dan.

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-02 13:27

orri schreef:
Als de sex niet meer goed is dan kan dat meerdere redenen hebben,
emotioneel, fysiek, of sleur....
Daar dient men aan te werken.


Hierbij nog een vraagje in het algemeen;

is jouw zin in sex afhankelijk van de relatie die je op de dag met je partner heb.

Ik bedoel dus, stel je voor dat je ruzie gehad heb met je partner, kan je dan gewoon sexen met hem omdat jullie sexrelatie goed/super is, of heeft het toch een verband met elkaar. Ruzie = geen sex??

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 13:29

Linda250"]
[quote="Miss X schreef:
Ik had al verwacht dat iemand dat zou zeggen, ik ga momenteel 13 maanden met een jongen het is al vrij serieus, we slapen iedere weekend bij elkaar zijn samen op vakantie geweest en hebben sex dus vind ik dat ik er wel mag over praten, als ik geen ervaring had met een relatie en sex zou ik ook mijn mond houden Lips are sealed denk ik


Geloof niet dat dit een aanval op jou persoonlijk was, Miss X. Ik begrijp denk ik wel wat Lis bedoelt.
Toen ik 16 was, was ik ook nog niet zover. Maar meiden en jongens beginnen er nu gewoon eerder mee, denk ik...
[/quote]

Het was idd geen aanval op Miss X, maar ik kan me er gewoon niets bij voorstellen. Mijn eerste vriendje kreeg ik zo rond mijn 15e. We zijn bijna anderhalf jaar samen geweest, maar van sex was geen sprake. Ik denk dat ik die gevoelens toen nog helemaal niet had.

Sjuimpje; dat is wat ik bedoel. Als die dingen er niet zijn, stelt wat mij betreft een relatie niets voor. Ik zou de sex zo inruilen voor die twee dingen, als dat ontbrak.

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 13:30

Intimiteit kan op zoveel manieren, ik geef veel meer om een close relatie, elkaars partner maar ook elkaars beste vrienden zijn. Gewoon plezier hebben, daarvoor hoef ik niet het bed in te duiken. Het is voor mij geen doorslaggevend aspect om een relatie te beindigen of juist voor te zetten.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 13:33

Pregini"]
[quote="orri schreef:
Als de sex niet meer goed is dan kan dat meerdere redenen hebben,
emotioneel, fysiek, of sleur....
Daar dient men aan te werken.


Hierbij nog een vraagje in het algemeen;

is jouw zin in sex afhankelijk van de relatie die je op de dag met je partner heb.

Ik bedoel dus, stel je voor dat je ruzie gehad heb met je partner, kan je dan gewoon sexen met hem omdat jullie sexrelatie goed/super is, of heeft het toch een verband met elkaar. Ruzie = geen sex??
[/quote]

Goedmaak sex is lekker Lachen
En als hij heel erg fout is gewwest dan krijgt hij helemaal geen sex !!! Lachen

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 13:37

Vrouwen die dwingen, dat is niet lief he *wijzend vingertje*
Ik heb meestal niet lang ruzie en eigenlijk heeft het niet echt invloed op de sex.
Eigenlijk denk ik ook dat alles een beetje te maken heeft met hoe je sex in een relatie aanschouwt. Persoonlijk denk ik ook dat het op verschillende manieren en in verschillende omstandigheden anders gezien kan worden. Zoiets als: je hebt lust & liefde.
Ehm, is dit nog duidelijk Verward