elk paard heeft iets neg/pos/stof tot nadenken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

elk paard heeft iets neg/pos/stof tot nadenken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-02 09:14

Ik heb inmiddels al verschillende paarden gereden. Als ik de paarden dus nooit meer zie, dan ga ik erover nadenken, welke was nu het best, welke was echt prut, welke mag ik blij om zijn dat ik die nooit meer zie enz.

Zo heb ik 2 jaar geleden ene pony van 1.35 ingereden, deze is verkocht aan mensen die haar als mooie weideopvulling wilden hebben, niet om te rijden, maar puur als gezelschap. Ze is goed terecht gekomen, alleen toch jammer dat ze niet de sport in gegaan is.
Vorige week vertelde de vorige eigenaar dat ze misschien in moest slapen vanwege koliek. Ik weet nog steeds niet of de pony nu nog leeft of niet. Wel weet ik dat het een ideale kinderpony was. Het stomme is dat ze al 2 jaar weg is, en toch nu er weer over gesproken wordt, dan mis ik haar nog.

Een ander paard, eentje die geregeld zuur was, met rijden je soms met opzet eraf gooide, daarvan ben ik blij dat die weg is. Op het moment dat ze verkocht zou worden vond ik het heel erg jammer, maar nu een half jaar later zeg ik: ik had niets met deze pony, ondanks de goede sportkwaliteiten.

Verder heb ik een half jaar op een zwarte wedstrijden gereden, dat ging niet slecht, ik vond het een superpaard. Echter toen ik dit paard voor het eerst zag was ik niet onder de indruk. Toen ik er wedstrijden op reed, zag ik alleen de schoonheid ook al wist ik als ik kritisch keek echt wel de waarheid, en nu ik er niet meer op rij en de foto's bekijk, dan weet ik weer dat het toch geen topper was. Karakter was perfect, maar qua beweging eigenlijk maar matig.

Wat mij opvalt is dat je soms achteraf een heel ander beeld van eht paard hebt als toen je er nog op reed. Hebben jullie dit nu ook?
Ik heb slechts 3 voorbeelden genoemd, maar ik weet er nog veel meer. Sommige paarden zou ik zo nog eens willen zien, anderen mis ik niet echt meer. Herkenbaar?
Laatst bijgewerkt door germie op 03-12-02 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

celano
Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 09:22

Citaat:
Wat mij opvalt is dat je soms achteraf een heel ander beeld van eht paard hebt als toen je er nog op reed.


Van de doden niks dan goeds....

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 09:27

Nee voor mij niet herkenbaar. Wat mijn eigen paarden betreft die ik rijd en heb gereden ben ik me redelijk bewust van hun plus- en minpunten! Dat moet ook wel denk ik als je bewuste keuzes wilt maken. Tenslotte moet je weten wat de zwakke en sterke kanten van je paard zijn wil je hem goed kunnen trainen en optimaal presenteren op wedstrijd!
Ook over de paarden die ik nu niet meer heb ben ik later niet anders gaan denken, de plus en minpunten die ze toen hadden veranderen niet als je ze niet meer rijdt of hebt.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-02 09:34

Ik ben me wel bewust van de plus en minpunten, maar je ziet de minpunten toch altijd minder vind ik. En dat is wat ik wil zeggen. Sommige paarden heb ik gereden en dat ging best goed, maar achteraf zeg ik dan dat het paard toch niet bij mij gepast heeft. Als ik het zelf gekocht had, dan had ik het paard nog wel gehad, maar je beeld achteraf is soms toch anders.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 10:00

ik heb een tijdje 2 arabiertjes verzorgt. Leken toen mijn idiaal, de jongste was te koop, en ik was he;lemaal verliefd op dat paardje. We hadden hem bijna gekocht, maar hij werd net voor dat we besloten verkocht.
Heb er toen lang om gebaalt maar achteraf eigenlijk blij dat we hem niet hebben gekocht.
Hij was voor mij net iets te klein en het was echt een sportgericht paardje en niet een paardje om lekker mee buiten te rijden...

dus achteraf zag ik toch wel in dat dat niet het idiale paardje was.
Heb toen gewooon voor me zelf een lijstje punten gemaakt van: EN DAT ZOEK IK...
en gevonden Lovers

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:20

Ik zie eerder van te voren welke kwaliteiten er diep in een paard verstopt zitten. Ik wil niet zeggen dat ik ze er ook uitkrijg. Legend van Katja zag er niet uit toen ze bij haar kwam en toch vond ik haar goed/leuk. ze kreeg van mij de naam Ugly, zegt genoeg. Als totaal paard klopte het plaatje niet, maar alle losse onderdelen waren goed. Nu is het een fijn lopend paard. Ik zou haar graag willen hebben. Ondanks haar beperkingen en haar voor mij te grote maat.
Bij mijn pony is het hetzelfde. In juni zag hij er niet uit. Niet in verhouding, een krabbeldrafje, qua karakter nog erg jong en angstig. Nu wordt het een leuke mooi tonende brutale pony, die zelfs voor kastelen van parden niet bang is. Gaija was mooi, maar verschrikkelijk slecht in de aanleuning en rechtrichten. Waarom ik toch wedstrijden ben blijven rijden, geen idee. Ik bleef doorzetten en thuis was er de bevestiging dat ze het kon, alleen niet op wedstrijden. Ach je rijdt erop en je hebt het naar je zin. Daar gaat het om.