argh, soms zou je ze toch???

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

argh, soms zou je ze toch???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-02 21:06

Jamaica is inmiddels zo ver dat ze de spaanse pas stilstaand onder het zadel beheerst. Ik ben nu dus bezig om dit lopend te krijgen. Halthouden, linkerbeen, paar passen stap, halthouden, rechterbeen, en zo op den duur verder.
Ze kent de hulpen, heeft het vaak zat gedaan, maar vandaag begreep ze me ineens niet.
Ik vroeg haar linkerbeen en dat deed ze braaf, paar passen, rechterbeen, en madam geeft linkerbeen.
Dus nog een keer rechterbeen vragen, nou, werkelijk haar complete trucendoos heeft ze opengehaald! Haha!
Het begon dus met steeds linkerbeen te passen, toen dat geen resultaat had ging ze maar in de achteruit, waardoor ze 2 benen in haar lijf kreeg, nog een keer achteruit, knal op de kont, gevolg: Jamaica naait er bokkend tussenuit. Gecorigeerd, weer stil gezet, weer pas, steigeren, achteruit, er tussenuit naaien, etc etc Haha!
Maf ding. En maar kijken, ik snap het niet hoor vrouwtje, echt niet Schijnheilig
Uit eindelijk gaf ze dan toch maar haar rechterbeen. De hemel in geprezen, en uitgestapt....

Ach, het blijft natuurlijk een maflinger


fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 23:21

Hihi Spanje en Oostenrijk liggen ook wel erg ver uit elkaar hoor Stef Haha!


Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 23:58

Oh het was gewoon nationale 'Ik naai er tussen uit dag'!
maar goed dat ze uit eindelijk toch met rechts de pas deed.
Ik had, na heel wat berichtjes op UZ, toch besloten wat meer met VD te gaan doen.
Ik heb Ilonk, jaren geleden, geleerd voetjes geven, op blok (met 2 en 4 benen) blijf, kom etc. Voetjes geven onder het zadel, dat soort dingetjes.
Drie jaar terug ook "Paardenschool" gekocht en daar toen braaf de basis uit gedaan. Toen gestopt wegens tijdgebrek en er niet meer echt aan gedacht. Vandaag wilde ik haar dan weer het een en ander bij brengen, bijvoorbeeld dat ze met voetjes haar been in de lucht houd tot ik zeg neer.
Deed ze redelijk, vond ze moeilijk omdat ze altijd met haar voetje moest "zwaaien".
Op een geven moment deed ik blijf, en kom en naait ze er tussen uit, dwars door de heg heen (met dikke bomen) die normaal ook echt hals heg telt en waar je achter blijft (!) zo het bos in. Staart op de rug en lopen maar, los in het bos, grrrr. nou be ik wel een lieve pony en gaat ze niet ver weg maar toch.
Haar weer kunnen pakken, terwijl zij stond te snuiven als een hengst, en weer blijf en kom gedaan (dit keer aan de longe) en ze deed het heel schuldbewust en heeeeeel braaf Schijnheilig
Gek dier, toch meer VD gaan doen!

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 00:40

haha, wat een maf beest heb je toch. Och soms wat ondeugend zijn hoort bij een jong paardje hoor. Ik zie het graag. En...morgen weer een dag om het te proberen! Succes hoor.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 10:13

Ik denk dat het een beetje in het weer zat ofzo. De mijne was volmaakt braaf tot we aan de wissels gingen werken, toen zat ik ineens op een bommetje en ging ik met 600 kilometer per uur door de bak Haha!
Misbruikte het een beetje dat ze sterk op de achterhand gezet werd, door er enorm tussenuit te speren.... *LOL* Ach dat moet je ze zo af en toe ook gunnen, het is ook niet makkelijk wat er allemaal van ze gevraagd wordt. 't Zijn en blijven toch huifkarponnies.... *LOL* *LOL* *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 13:38

Het lag zeker aan het weer, want Kawa begon ook kliederig.
Maar daarna was hij heel lief Lovers

Maar ik vind het knap dat je dat al onder het zadel kan, wanneer kom je dat Kawa leren? Lachen

Finnea

Berichten: 10070
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 14:52

wat een maf beessie!! mijn verzorgfjord kan er ook wat van!! vooral bij wijken, vind ze nix aan. dan staakt ze: stil staan dus!! en dan kan je alles proberen om haar vooruit te krijgen, maar ze wordt er niet leuker van! Boos!

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Patriesje en 33 bezoekers