wedstrijd Zuidwolde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

wedstrijd Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-02 13:44

eey, zijn er ook mensen naar de wedstrijd in Zuidwolde geweest afgelopen zondag? (werd georganiseerd door Regina Gerrits)


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 14:14

Als chauffeur Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 15:56

Ja ik ben geweest. Als groom voor Judith, maar heb eigenlijk meer gefilmd.. Lachen
Was best druk en best vermoeiend.. Slapen Gisterochtend om half 7 opgestaan en om kwart voor 11 gisteravond ben ik thuisgekomen en rechtstreeks naar m'n slaapkamer gelopen en vannacht om 3 uur tot ontdekking gekomen dat ik mijn kleren nog aanhad en zelfs nog een sjaal om mijn nek had... Haha! Toch maar even een pyama aangetrokken en toen doorgeslapen tot half 9 vanochtend. Ben nu nog steeds half dood.. Slapen

Maar het was wel een leuke wedstrijd. Judith was in de amateur trail 2e, pleasure 3e en horsemanship 2e, als ik het goed heb..

Nu nog de eindejaarswedstrijd in zuidwolde en dan zit het er voor de mensen bij ons weer op geloof ik..Voor dit jaar dan.. Haha!

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 00:17

vond die wedstrijd helemaal niks.
Om half twee zou het beginnen voor de open en amateur, dat werd dus 4 uur, zodat we allemaal erg laat nog bezig waren en de mensen die mij kwamen aan moedigen na de pleasure naar huis moesten om de paarden eten te geven.
De concurentie in de open klasse was erg weinig. Amper 5 in een klasse (2 in de trail), en dan word er dus geen extra prijs aan de eerste plaats gegeven, terwijl dat bij de amateurs wel zo was. Je betaalt wel hetzelfde startgeld!
Verder vind ik het appart dat degene die het organiseert meerijd in haar eigen wedstrijd, ookal staat ze niet op papier als organisatie, we weten allemaal dat Regina de wedstrijd organiseerd. En als je wedstrijden organiseerd verdien je geld met paardensport en ben je in mijn ogen een prof en geen beginner.
En dan alle roddels die er verder gelanceerd werden op de wedstrijd, daar zal ik inhoudelijk niet op in gaan, heel jammer.
Ik start in ieder geval niet meer als zij organiseert. Ik zoek wel leukere wedstrijden.

De kracht van de inspanning, zit in de ontspanning!


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 00:20

Ik was er als toeschouwer (voor dezelfde persoon als voor wie Rom chauffeurde). Was toch al in Drenthe, dus kleine moeite om ff van de A28 af te wijken. Voor het eerst dat ik op een westernwedstrijd was, ik keek m'n ogen uit. Ben tenslotte alleen 'Engelse' wedstrijden & endurance (tja, eigenlijk ook Engels) gewend... Inhoudelijk kan ik er dan ook weinig over zeggen, Rom werd volgens mij gek van mijn gevraag, maar hij heeft me toch nog eventjes gefilmd op de Appie die hij had meegenomen. Ben benieuwd. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:55

PeppySan, je bent prof als je geld vangt voor het trainen van paarden. Of je in de organisatie zit heeft hier niets mee te maken. Wat betreft de organistatie heb je wel gelijk.
Karin, je staat er leuk op hoor. Hm, misschien is het woord grappig beter Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Cer

Berichten: 30140
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:02

Nou Rom, dat weet ik nog zo net niet hoor.. ligt er maar net aan welk boekje je erop naslaat....
Bij sommige organisaties is het zo dat de partner van een 'trainer' automatisch ook prof wordt, ook al heeft diegene niks met paarden van doen. Je bent natuurlijk ook prof als je geld verdient met instructie e.d. Verder ben je ook prof als je een paard rijd wat niet op je eigen naam geregistreerd staat.

En het is ook nog es zo dat het vrij normaal is dat je niet meedoet aan wedstrijden die je zelf organiseert... dat is bij veel bedrijven e.d. het geval... Of dat een regel is weet ik niet, maar het is wel gangbaar....

Verder weet ik niets van die wedstrijd, ben er niet geweest

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:06

Dat klopt Cer, ik was niet volledig idd. En ook zou ik zelf niet gaan rijden als je de wedstrijd organiseerd. Maar dat is wel aan de mensen zelf en zover ik weet geen regel. Het blijft onverstandig imo, je hebt het druk genoeg dan lijkt me Scheve mond

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:47

Cer schreef:
Verder ben je ook prof als je een paard rijd wat niet op je eigen naam geregistreerd staat.


Dit is bij bijvoorbeeld de AQHA e.d. wel zo, maar volgens mijn informatie (mondeling verkregen op een clinic!), bij de WRAN niet.

Correct me if I'm wrong...

Ik kan me wel voorstellen dat als je organiseert en je dus zo dicht bij huis een wedstrijd kan rijden, dat je dat dan ook wilt doen. Het zou met de kattenshows een mooie boel worden dan, als diegenen die de boel organiseren, opbouwen en naderhand jouw troep opruimen zelf niet mee mogen doen. Ik denk dat je dan gauw van je vrijwilligers af bent... Verward

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Cer

Berichten: 30140
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 13:57

Daarom schreef ik ook dat het maar net is welk boekje je openslaat!

Overigens, vroeger was het zo dat je voor een paard wat niet op jouw naam staat, wel een leasecontract moest kunnen overleggen, anders was je voor de Wran evengoed een prof. Dat is met manegepaarden meestal wat lastig.....Wat nu de regel is weet ik niet, ik rij geen wedstrijden meer..

Toch zijn er zeker bedrijven waarbij je als organisatie niet mee mag doen aan de betreffende wedstrijd, ivm belangenverstrengeling e.d. Nogmaals, of dit een regel is weet ik niet... Maar dan kan inderdaad de vraag gesteld worden wat bepaald of je prof bent?

Off-topic, er zijn (waren) nogal wat ruiters die zeker geen amateur (of ernstiger nog, beginner) meer zijn, en toch in die klasses starten. Kwalijke zaak en je neemt jezelf nogal in de maling. Daar werden toch ook regelingen voor getroffen?

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 14:20

Karin schreef:
Ben tenslotte alleen 'Engelse' wedstrijden & endurance (tja, eigenlijk ook Engels)


Steeds meer deelnemers rijden anders in het dagelijks leven Western Haha!
Eigenlijk is Endurance niet onder een van deze te rekenen. Zadel en ander harnachement wordt aangepast op comfort, zo ook de de stijl. Ik zou gaan voor Comforance ofzo Haha!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 14:26

Hmmm.....endurance engels??? Jammer zeg, moet ik toch maar geen endurance gaan rijden Knipoog
Ik rijd namelijk wel western!!! Haha!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 14:57

Zoals in het regelboekje op de site van Chris Knol:

141. De jury, ringmeester, wedstrijdleider of leden van hun families mogen niet aan de wedstrijd deelnemen. Onder familie wordt verstaan, gehuwde of samenwonende personen en alle kinderen die tot dezelfde huishouding van een van beiden behoren.

Ik weet niet van welk jaar dit boekje is, maar die regel zal er nog wel inzitten.

Cer

Berichten: 30140
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 15:02

Kijk es aan... had ik toch nog een beetje gelijk.. :-D

Overigens, als het natuurlijk een 'not approved' wedstrijd is, kan je de regels invullen zoals je zelf wil.... dat zal wel het geval geweest zijn?

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 15:03

nee, want het was een wran cat. C wedstrijd, dus voor punten.. Lachen

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 15:08

Niet helemaal, want wie weet of ze de wedstrijdleider was? Er is nog altijd iemand bij, misschien was die persoon wel wedstrijdleider. En haar pa was dit keer geen ringmeester. (Misschien juist daarom?)
Tja, ach ja, mij maakt het eigenlijk niets uit Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

skybandit
Berichten: 36
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 16:13

Cer schreef:
Kijk es aan... had ik toch nog een beetje gelijk.. :-D

Overigens, als het natuurlijk een 'not approved' wedstrijd is, kan je de regels invullen zoals je zelf wil.... dat zal wel het geval geweest zijn?


Het was toevallig wel een wran approved wedstrijd en zoals ik het eens in de reglementen gelezen heb, mag je niet meedoen aan een wedstrijd als je in de organisatie zit. Oh en ook niet als je in nauw contact met de organisatie staat (familie ed)

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 16:33

Skybandit, heb je de posts van Ludo niet gelezen?

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 16:47

Comforance... klinkt eigenlijk best goed. Haha!

Tja, wist niet goed waar ik endurance onder moest plaatsen, het heeft idd van allebei wel evenveel weg... Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-02 14:48

Ik was ook mee als groom. Hoefde gelukkig alleen niet zo vroeg uit bed! pas om half 9. De wedstrijd liep alleen mega uit. De sfeer was wel gezellie en het paard was super braaf! (alleen maar 1e en 2e prijzen en all-round champion!) Het was echt een geslaagde dag alleen voor ons geen wedstrijden meer van Regina , he PeppySan! Knipoog

SpiedSkeet @ [HK] Het olympisch schaatsseizoen 2009/2010.

Het laatste schaatsnieuws en de leukste interviews lees je op: http://www.schaatskrant.nl

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 14:53


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 15:26

*reclame*

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 19:46

ik ben vroeger een paar keer in zuidwolde geweest naar een wedstrijd die georganiseerd werd door Regina.
wij vonden het toen erg leuk,
Regina deed erg haar best en de wedstrijden zijn steeds groter geworden, en ze worden nog steeds georganiseerd. hoe vaak zie je niet dat iets verdwijnt na een paar keer.

ik ken Regina niet persoonlijk, maar het lijkt mij verstandig om dit soort dingen ,zoals het meerijden op je eigen wedstrijd , eerst met haar te bespreken.
tel: is op bokt bekend bij de wedstrijd agenda geloof ik.
nu heeft niemand er wat aan.
Regina kan dingen waar de deelnemers het niet mee eens zijn niet veranderen als ze dat niet persoonlijk hoort, en de deelnemers missen weer een wedstrijd bij hun in de buurt.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 23:24

Ik weet zeker dat Regina dit al te horen heeft gekregen. Lachen

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 23:45

ik ga met Jos mee.

Wij zijn ook diverse keren in Zuidwolde geweest. Als deelnemer en toeschouwer.

Best gezellige wedstrijden. Die wel altijd erg uitlopen.

Op zich jammer als er kritiek is op de organisatie. Misschien terecht, kan ik niet beoordelen. Als je maar blijft waarderen dat er in elk geval iemand het initiatief neemt om dit soort dingen te organiseren. Bij ons in de buurt is de animo een stuk minder.................

Het gaat niet om de bestemming, maar om de reis er naartoe.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers