Chester naar een nieuwe stal verhuisd!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Chester naar een nieuwe stal verhuisd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-02 23:36

Ook meteen even gekeken of hij nog de trailer in kon. Dat pastte gelukkig nog net. Tong uitsteken

Trailer even opgehaald, en toen op naar Chester. Hij stond al te trappelen in zijn stal.
Hem er even uitgehaald en op naar de wasplaats, want die mooie witte sokken waren grijs van de modder.
Hem even uitgebreid gepoetst, manen en voorpluk uitgeplozen, (die voorpluk is echt zooo mooi!) en toen dus zijn 'sokjes' gaan doen.
Ik kwam op een gegeven moment bij het achterbeen, en voelde kortjes of zo. Ik kijken, zag ik zoiets raars!!
Leek wel supererge mok! Allemaal korstjes, en heel veel talg-achtig geelig spul en zo. Ik schrok me echt rot...
Twee/ drie weken terug had ik hem nog lekker gewassen en zat het er nog niet. En nu?
Ik bel morgen meteen een goede paardenarts, want het zag er eng uit.

Hij stond ook elke keer in een erg natte bak, dus die sokken bleven nat en vies, tsja dan heeft ie het zo te pakken.
Maar goed, ik hoop dat het meevalt.

Toen ingeladen, bosje bloemen aan de stalhoudster gegeven, bedankt enz. en toen 'hup'op naar zijn nieuwe stal.

We hebben besloten hem daar te stallen, omdat dat op de route van mijn werk naar huis ligt, en kan ik dus zo meteen Chester doen na werktijd. Pompidou staat al op mijn werk, en dan kan ik gelijk hem doen, en hoef ik niet zo tijd voor uit te rekken wilde ik naar hem gaan, want dat was toch elke keer een end weg.
Ook kan hij hier de gehele dag buiten in gedraineerde paddocks, en heeft hij een flink ruime stal waar hij lekker met zijn hoofd naar buiten kan kijken.
Ook is het vlakbij het strand etc. Ideaal.

Afijn, daar aangekomen, uitgeladen, en Chester werd gelijk flink verwelkomd door al de paarden uit de paddocks. *LOL*
Even heengelopen en kon hij fijn kennismaken.
Toen hij uit de trailer stapte hoorde gelijk van: 'jeetje wat is hij groot!!! en 'ooooh wat een reus zeg'! etc. etc. Haha!
Ja,ja, ons mannetje is alweer 1m75. Party!! Vorig jaar nog maar 1m50, kan je nagaan...

Na een poosje hebben we Chester bij een groepje van 3 paarden gezet in een paddock. Ging erg goed. Het werd wel meteen even duidelijk gemaakt wie de baas was, maar daar geeft Chester echt niet om. Hij rent liever weg. Lovers
Daarna zijn we gegaan, want ik moest naar huis.

Later naar Pompidou gegaan, en op de terugweg even fijn langs Chester. Hij stond lekker op stal, maar keek wel even onwennig om zich heen. Arme drommel. Lovers

Morgen na het werk nog even langs mijn GVR-rretje.

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 11:47

Haha, een onzekere grote lobbes dus Lachen l
Waar is die stal dan anneke?

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 21:03

Het wordt hoog tijd voor nieuwe Chesterfoto's ! Haha! Van z'n voorpluk en z'n nieuwe stal enz. enz. Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 12:06

Ben ook wel benieuwd naar je paardje ... ik volg al een tijdje je posts, en alles met sokken vind ik de max gewoon!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 23:30

We zullen Chester bij ons op stal heel erg missen want het was een schat. Je hoefde maar te fluiten of hij kwam in volle vaart aangegallopeerd. met achter hem aan in zijn kielzog de IJslander. Ook Blossi zal hem missen. Het was echt "wat"en "half wat" als je die twee met elkaar zag.

Helaas is idd. de losgooibak op dit moment erg nat, en wat we ook proberen, hij wordt er helaas niet droger op. Maar ook is het helaas zo dat bij paarden met sokken het probleem van mok heel erg vaak voorkomt. En helaas blijft het in de sokken altijd een beetje vochtig als ze eenmaal nat zijn geworden, broeierig en warm en het ideale klimaat voor bacterien...

Wat je niet moet doen is het te vaak wassen van de sokken, want daarmee haal je alle vettigheid eruit die de boel een beetje kan beschermen.

Of je moet echt gaan knippen of scheren, maar een Shire zonder sokken is gewoon geen Shire....vinden jullie niet?

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 23:44

Afbeelding

Afbeelding

Nee, een Shire zonder sokken kan niet ! Het verschilt ook wel per Shire hoor. Mijn Clydesdale heeft nauwelijks mok, Rhona ook niet, maar Bonnie heel erg. We doen er eigenlijk zo min mogelijk aan, des te meer je er aan zit, des te erger het wordt. Eigenlijk merk je ook aan Bonnie niet dat ze er last van heeft, ze heeft b.v. nog nooit een dik been ervan gehad.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 23:54

Die eerste foto is echt gaaf Craignethan. En die onderste foto: daar zijn de sokken eigenlijk te schoon op. Was dit op een keuring? Of een statiefoto?

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 23:56

Het verschilt idd erg per paard. Maar ik heb het nooit eerder gezien bij Chess, en ik wilde zijn sokken gaan afspoelen ( niet gewassen idd Knipoog ) en toen voelde ik een soort 'gat'. Toen ik keek zag ik allemaal geel talg en korst achtige troep.
Echt mok lijkt mij.
Morgen wat spullen halen bij de Va want het moet zeker behandeld worden.
Raar, want een paar weken terug had hij helemaal nergens last van. Verdrietig

Ik zal de stal ook erg missen hoor Cassidy, het was een erg gezellige stal, met erg veel lekkere snoepjes! Haha!

Hij heeft het goed naar zijn zin, staat goed droog, en heeft een horde fans. *LOL*
Allemaal komen ze naar me toe "ooh wat is hij lief'enz enz. Heel leuk. Party!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 00:00

Hou je ons op de hoogte? Het is er nooit van gekomen dat ik wat foto's met mijn digi van hem kon maken...maar we willen snel foto's van onze GVR!