Eerste keer zadel op Cheyenne; rengalop!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Eerste keer zadel op Cheyenne; rengalop!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-02 18:10

Vandaag weer eens het zadel op Cheyenne haar rug gelegd en dit keer ook echt aangesingeld. Dat ging allemaal prima. Met haar aan de leadrope rustig door de bak gewandeld en er was niks aan de hand. Maar Aron stond ook in de bak los en die kwam even aan Cheyenne haar billen snuffelen....toen gaf Cheyenne en bok naar Aron en door die bok voelde ze pas echt dat er iets vast lag op haar rug....... Lips are sealed Dat was SCHRIKKEN!!!! Met als gevolg dat ze als een complete wilde door de bak wegspurtte.......Ik hield haar niet meer, dus moest het leadrope loslaten. maar ja, de leadrope is wel lang, dus die kwam tussen haar benen terecht...... Schijnheilig Met als gevolg dat ze NOG gestoorder ging doen. Ze is iets van 10 rondjes in rengalop door de bak gegaan....helemaal wild en blind (rende bijna over mij heen), sprong over de waterbak etc. Gelukkig bleef het zadel goed liggen.... Schijnheilig

Na al die rondjes rengalop werd ze wel moe en stopte ineens. Ik kon haar meteen pakken. Wij rustig het zadel er weer af gehaald, een stukje met haar gewandeld door de bak en meteen weer het zadel erop gedaan, want je moet eindigen met een goede ervaring heb ik geleerd.....Nou dat werkte wel....Ze was zo moe, dat ze gewoon het zadel weer toeliet op haar rug. Weer wat gestapt en toen was ze klaar.......

Was wel even spannend dus allemaal, maar ja, het zal er wel bij horen denk ik.......

Happy end! Haha!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 20:51

Ze stond er net weer rustig bij.... Lachen Morgen misschien weer eens proberen. Hoe ging dat bij jullie? Ook bokken en scheuren?

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 20:57

Nicoline (fjord) was vorige week knettergek!! maar rennen en gek doen! en bokken natuurluk!! violine (ook en fjord) is ook 2,5 en daar beginnen we pas later mee, met beleren

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 20:59

jahhhh, heel hard! nou... gewoon, baloe springt al hem iets niet aanstaat met 4 benen in de lucht, en maakt zn rug bol! Maar nu gaat het wel goed. We doen hem nu t zadel op, en laten hem los ff rennen, en binnekort mag ie met t zadel op aan de longeerlijn lopen, kijken wat ie daarvan vindt!

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 21:04

ik hoop dat ie het leuk vind!! vio vast wel, vind alles leuk, zolang ze maar bij de anderen in de buurt blijft Boos!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 21:16

Die van mij heeft er helemaal geen pas anders om gelopen Haha!
Ik heb het trouwens nog nooit meegemaakt dat een paard dat ik zadelmak maakte maf deed op het zadel of het eerste ruitergewicht *LOL*

Hoe oud is Cheyenne nu eigenlijk Verward

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 21:21

er staat in franca'z profiel dat cheyenne geboren is op 1 mei 2000, dat is dus 2 jaar en 7 maanden

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 21:51

OK, thanx *LOL* Mijn computer is zo traag dat ik te lui was om in het profiel te kijken Bloos Ik dacht al dat ze nog geen drie kon zijn, zo snel gaat de tijd gelukkig niet. Begon even aan mezelf en mijn geheugen te twijfelen Haha!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 22:09

Van Tica weet je het al, maar dat is soms zo'n dooie, vooral als je uitgebreid met haar staat te tutten. Het zal vast beter gaan de volgende keer met Yen Knipoog

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 22:11

Youko schreef:
Het zal vast beter gaan de volgende keer met Yen Knipoog


Ja, ik denk het ook wel. Het kwam gewoon door die bok naar Aron.....ineens voelde ze het zadel pas echt zitten! Tong uitsteken