Welke hengst voor deze merrie`s?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Welke hengst voor deze merrie`s?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 19:47

Voor de hengsten experts onder ons,


Ik heb drie merries die ik van het voorjaar wil laten dekken het gaat om een: Darwin x Lector x Roemer (uit de Worrita stam) heeft al veulens gehad van Gribaldi, 00seven, Jetsream W, en Stravinsky xx, de laatste is absoluut de beste van allemaal,

Argentinus x Rosenkavalier x Freiherr x Nuprimus de rosenkavalier heeft een een ggk zoon in Belgie dat is een Gribaldi x Rosenkavalier,

Neostan x Dublin x Kaiserstern xx (uit de Padorijke stam)

Bij de Darwin zat ik dit jaar te denken aan Ferro en voor de Neostan aan Rubiquil wat denken jullie?

Ps geen gezwets over zijn die merries wel goed genoeg om te fokken ze komen allemaal uit predikaatrijke stammen en allemaal rontgen ggk.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 20:33

Eerste fase: Begin

Citaat:
Bij de Darwin zat ik dit jaar te denken aan Ferro


Je houdt van Lector met zijn bokvoet vererving?
Dan heb je die er 2 keer in.
Ik ben voor lijnenteelt maar niet op zo'n manier Knipoog

Citaat:
Argentinus x Rosenkavalier x Freiherr x Nuprimus


Ik denk wel dat je daar een hengst voor nodig hebt die lengte in de hals vererft.

Citaat:
voor de Neostan aan Rubiquil


Ben je niet bang dat de uitkomst kan zijn wat strak en recht op het kruis?

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 20:51

Als die Stravinsky zo goed beviel waarom dan niet blijven bij volbloed of veel bloed. Ik ken die KWPN'ers niet goed maar Ferro is toch geen bloedtype, dacht ik.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 21:08

Citaat:
toch geen bloedtype, dacht ik.


Wel bij bloederige lijnen.


Citaat:
Argentinus x Rosenkavalier x Freiherr x Nuprimus


Denk hier eens wat Pilot-bloed bij en wat volbloed (Barsoi xx)
Laatst bijgewerkt door Troef op 02-12-02 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 21:13

Rubiquil? Heb je daar al een aantal nakomelingen van gezien? Wat ik er van heb zien lopen was nou niet echt indrukwekkend helaas. Misschien niet mijn smaak of het waren moeder van een ander type als de jouwe, dat kan natuurlijk ook. Toch vond ik ze weinig overtuigend.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 21:14

Zannekin schreef:
Als die Stravinsky zo goed beviel waarom dan niet blijven bij volbloed of veel bloed. Ik ken die KWPN'ers niet goed maar Ferro is toch geen bloedtype, dacht ik.


nee idd maar het goede achterbeen van wat Ferro doorfokt zou ik graag bij het veulen zien dat mist de moeder gewoon, en dat mis ik ook bij de 00seven x Darwin.

Maar een bloedrige hengst?? noem mij er eentje? zo veel zijn er niet meer...
Misschien Laurentianer (v.Lauries Crusador xx) maar daar heb ik nog geen nakomelingen van gezien.

En Troef van de Argentinus heb je wel een beetje gelijk zal van de week anders even foto`s maken van de merrie`s, De Argentinus heeft wel zeer goede bewegingen extrieur matig is iets weeg gekoot en hij zou wat meer kap mogen hebben

Oh ja en ik wil allround beesten die goed te verkopen zijn heb de fout gemaakt bij de 00seven met een echt op en top dressuurhengst, als ze dan niet kunnen lopen zijn ze geen gulden waard.

Troef Pilot bloed? Noem is een hengst die veel bloed voert?

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 21:18

Opan (een hengst die niemand wil Knipoog ) brengt halslengte en langgelijnd.
Soms wat ramsig hoofd. Maar ik heb een beste met een lelijke kop, uit.

Rachmaninoff (Rubinstein X Barsoi xx) X Grosso Z X Nurprimus X Abgar xx

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 21:19

De merrie heeft zelf een heel fijn koppie en vererft dat ook dus misschien valt dat dan nog wel mee.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 21:25

Citaat:
De merrie heeft zelf een heel fijn koppie en vererft dat ook dus misschien valt dat dan nog wel mee.


Dan is er niks mis mee.

Ik heb er 30 jaarlingen en twee jarige van gezien uit gewoon spul

Zortins en Bustron maar een genot om te zien in die stallen

Gewoon mooie dieren in lijn en hals.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 21:26

Wouter24 schreef:
Maar een bloedrige hengst?? noem mij er eentje? zo veel zijn er niet meer...
Misschien Laurentianer (v.Lauries Crusador xx) maar daar heb ik nog geen nakomelingen van gezien.


Mocht ik volbloed zoeken dan zou ik zeker Heraldik XX overwegen. Lauries Crusador zelf weet ik niet of daar nog sperma van is.
Laurentianer inderdaad... maar daar heb ik ook nog geen nakomelingen van gezien en die zie ik toch ook graag eerst alvorens te gokken Knipoog
Hier een topic over volbloed gebruik algemeen. Komen er een aantal in terug die worden besproken (beetje bokt achtig) Lachen http://www.horse-gate.com/cgi-bin/ib3.7 ... ;t=141;hl=

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 21:28

Me duits is niet zo goed Zannekin *LOL*

Lauries Crusador zelf zal natuurlijk top zijn, maar als er al nog sperma van is zal het wel heel wat eurootjes kosten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 21:29

Wouter24 schreef:
nee idd maar het goede achterbeen van wat Ferro doorfokt zou ik graag bij het veulen zien dat mist de moeder gewoon, en dat mis ik ook bij de 00seven x Darwin.


Wel eens gedacht aan een gelderse hengst als Koss (El CoronaxGoudsmid) of Parcival (KossxUnitas), niet al te ouderwets en super beweging/houding.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 21:38

Wouter24 schreef:
Me duits is niet zo goed Zannekin *LOL*

Lauries Crusador zelf zal natuurlijk top zijn, maar als er al nog sperma van is zal het wel heel wat eurootjes kosten


Ik zie hem niet meer op de lijst van hengsten staan, te laat dus waarschijnlijk, vorig jaar dekte hij alleszins nog. Hij stond in Celle, wat wil zeggen helemaal niet duur als je merrie vruchtbaar is: je betaalt immers per portie een 250-350 euro. Als ze dan onmiddellijk drachtig zijn heb je wel een koopje Haha! , extra gokken ....
Laatst bijgewerkt door Zannekin op 02-12-02 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 21:40

Wouter24 schreef:
Me duits is niet zo goed Zannekin *LOL*

Lauries Crusador zelf zal natuurlijk top zijn, maar als er al nog sperma van is zal het wel heel wat eurootjes kosten


Ik wil wel als tolkje dienen, mocht het nodig zijn.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 02:05

prepilot stat in NL = van pilot

Pep staat hier vlakbij (hengstenhoder kan nederlands) = van Pilot, deze vindt ik exterieurmatig minder maar fokt goed terug (laat in zijn nazaten niets tot zeer weinig na van zijn bouw)
Fokt grote, ruimte en goed gangwerk en mooie paardjes.

Ik heb voor mijn amethist X important, een hengstenhouder gebeld, zijn raad: Lincoln, opgevolgd en een mooie zeer luxe merrieveulen erbij gekregen..
Staat nu bij Angeliekie hier op bokt.

ik zou advies vragen bij hengstenhouders en kijken wat zij adviseren

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 17:44

Citaat:
Neostan x Dublin x Kaiserstern xx (uit de Padorijke stam)


Moet je toch eens Gerrit van de Heyden bellen in Vortstenbosch,is zijn stam

Toevoeging:

http://www.horse-gate.com/argentinus/

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-02 13:48

Hij belt me om de zoveel tijd om te vragen hoe het met hem gaat!! hij heeft hem ook gefokt, heb hem samen met me sponsor gekocht op de veulenveiling hier een fotootje als veulen toen wij hem kochten:
Afbeelding