handen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 10:54

hallo ,
ik heb altijd het poedersuikerding dat ik mijn handen te hoog houd tijdens de les is het altijd bijeenneem nagen en dan ineens Pieetrjan u handen omlaag !!! mijn lesgeeefster krijgt ee zenuwinzinking haha heeft iemand tips waardoor ik het wel goed ga doen ?

groetjes

pj


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 11:46

maanplukje vasthouden. Je paard moet dan wel netjes getrokken manen van een handbreedt lang hebben natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 12:02

ja zijn manen zijn altijd netjes kort getrokken .maar als je een maanplukje vasthoud stoor je dan het paard niet haha iedereen zal nogal gezichten trekken als ik daar ten eerste langskom zonder beugels en dan nog een maanplukje vast heb maar heb alles voorover om mijn zit te verbeteren

groetjes
pj

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 12:12

hou je pinken tegen je zadel, ongeveer op 10 cm breedte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 12:58

Jip, dat kost m straks nog zijn nagels.
PJ je kunt ook een bokriempje aan het zadel doen en daar je pinken doorheen, geeft hetzelfde effect als een maanplukje vasthouden.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 12:58

In het boek van bartels stond een tip. Ze had een leertje/touwtje voor aan de lusjes in het zadel gemaakt. Snap je het nog?!

Zo kom er een lusje voor het zadel waar je je pinken in kan steken. ze deed het regelmatig omdat je dan weer merkt dat je je handen stil moet houden. Probeer het maar eens.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 13:08

Inderdaad Lov en Heike een bok-riempje is inderdaad handiger. Maar PJ, je zou ook harsnagels kunnen proberen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 13:47

hahah ok zal het proberen met dat riempje hopen dat het lukt groetjes

pj
ps : zijn gelnagels niet tofer als hars?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 14:59

jemig PJ weet alles van nagels!!!!!
Why?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 15:20

hah voor als ik mijn pinken op het zadel zou zetten ofzoiets haha maar ik ga het zeker proberen met dat zadelriempje

groetjes
pj

ps : vanwie krijg je les met lab en zet hier is een foto Lachen

groetjes

pj

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 17:32

momenteel heb ik geen les. Ben op jacht naar nieuwe instructeur. Paar jaar terug reed ik bij Eddy de Wolff, wie weet bel ik die weer eens.

Orri, krijg jij de foto hier geplaats denk je??? (Orri is daar heel knap in)

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 19:58

Als torino een martingaal draagt, kan je ok je pinken door de martingaal steken...

Groetjes ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 20:18

Nou nou, lovely, Bloos

Valt wel mee hoor Tong uitsteken

[img]../upload/19/DSC00006.JPG[/img]

Groetjes,

Manon

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 20:52

torion draagt geen martingaal .
een dressuurpaar met martingaal is debiel he ??wie is dat op die foto?
groetjes

pj

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-01 02:32

lieve PJ, dat ben ik dus!!! En die mafkees naast mij is Labouret.

Thanks Orri!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-01 08:59

ah wat heeft ie een coole bles zeg hahaha en die oren zo mooi naar voren hahah nu willn we er zien van onder t zadel he komaan . is het een koffievos?wat hebbie een grote stal zeg die is zeker groter als 3.5 op 3.5 ?

groetjes

pj

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-01 11:12

sorry, maar dat van die pinken door een riempje, heb ik mijn twijfeld over. Paard schrikt, of doet raar of weet ik veel, je valt eraf, maar je pinken zitten door dat riempje, *krak* pinken gebroken.
(lijkt mij hoor, misschien valt het wel mee)

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-01 18:50

Op de manege waar ik altijd help doen ze bij de beginners ook een soort riempje aan het zadel, die moeten ze dan vastpakken, dus niet met de pinken erom heen, maar die pakken ze vast tegelijk met de teugels en dan moet het riempje strak blijven, dus ze moeten hun handen omhoog houden.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-01 21:06

Nou ik heb bij de manege waar ik heb leren rijden altijd gehoord 'handen laag' Nu heb ik dus moeite om dat af te leren want ik moet nu met m'n handen HOOG zitten. Ik reed namelijk met de handen naar beneden zodat je geen hoek in je elleboog-arm hebt zegt maar. Dus ik ben het nu met pijn en moeite aan het afleren. Dus PJ: denk daar ook om anders moet je dat ook weer gaan verandere straks Lachen Groetjes van laura

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-01 12:31

Citaat:
Op 2001-03-03 20:06, schreef Laura:
Nou ik heb bij de manege waar ik heb leren rijden altijd gehoord 'handen laag' Nu heb ik dus moeite om dat af te leren want ik moet nu met m'n handen HOOG zitten. Ik reed namelijk met de handen naar beneden zodat je geen hoek in je elleboog-arm hebt zegt maar. Dus ik ben het nu met pijn en moeite aan het afleren. Dus PJ: denk daar ook om anders moet je dat ook weer gaan verandere straks Lachen Groetjes van laura


O jee ik heb het zelfde probleem Laura, ook geen hoek in mijn elleboog...en het is zo moeilijk om dat af te leren *zucht* Telkens ben ik weer bang dat ik dan weer mijn handen te hoog houd, gewoon omdat ik dat niet gewend ben!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 16:57

Hihi... dat komt me erg bekend voor. Het lukt me steeds beter, maar ik had ook steeds mijn handen te laag. (en ik heb steeds mijn teugels aan de lange kant...)

Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 15:55

Hoi Lov, leuk die foto, maar op de een of andere manier had ik een hele andere voorstelling van jou! Wat kan een mens zich vergissen, zeg. Kom je nog weleens op de horses chat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 10:12

Heee fitz, wat had je dan voor een idee?? Donker en groot?? hihi.

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 17:58

pj krijgt fanmail *LOL*

"Some memories are best forgotten"

sammyvriend

Berichten: 2580
Geregistreerd: 17-01-07

Re: handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:49

ga nu wel zorgen dat je je handen niet bij zijn hoeven houd he Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Instagram @lideweiegbers


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 bezoekers