2e keer dressuur Raimaer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

2e keer dressuur Raimaer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-02 14:48

en nu zit ik thuis met een kater (van niet alcoholische aard Haha! ) . Ik had haar gisteren nog even gereden en de lange rit terug uit het hoge noorden en dat ging best goed. We moesten vandaag naar Tilburg, voor mij de 1e keer daar. Wel had ik al op de startlijst gezien dat ik dezelfde jury had als vorige keer en aangezien ik daar toen niet zo over te spreken was was ik daar niet blij mee. Maar, met losrijden liep Raimaer erg lekker en ook over de proef was ik eigenlijk best te spreken. Ze gleed een keer uit in de galop door een gladde bodem en de middendraf kwam er niet bijzonder uit, maar de rest ging netjes. Helaas dacht de jury er anders over, ik had 149 punten met opnieuw veel zessen en vijven en 3 zevens (voor onderdelen die ook echt goed gingen). Jammer dus, maar wel tevreden over de proef. Helaas kwam ik er bij het afzadelen achter dat ze door de voorsingel een drukking had gekregen achter de elleboog, een flinke open plek en het deed ook echt zeer; ik mocht er niet aankomen. Maar voorzichtig schoongemaakt en wat acederm erop maar ik voel me zo stom! Ik heb in 25 jaar nog nooit een drukking veroorzaakt, en nu dus wel. En dan heeft ze toch nog zo haar best gedaan in de proef, ik kon wel janken toen ik het zag. Bah!


Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 14:59

Getver, en dan ook nog geen puntje, terwijl je zelf een goed gevoel had....echt jammer!
Had je de voorsingel strakker gedaan dan normaal ofzo?

Nouja, volgende keer beter toch? het komt uiteindelijk allemaal goed!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-02 15:03

nee, het zat net zo strak als anders; ik denk dat ik het bontje niet goed heb gedaan. Stom dus, dat puntje vind ik dan ineens een heel stuk minder belangrijk. Over twee weken misschien weer, en anders komt het wel weer.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 15:18

Ja, tuurlijk is je paard een stuk belangrijker dan dat winstpunt! Maar het versterkt natuurlijk wel het rotgevoel.

Voor wondjes vind ik acederm trouwens niet echt fijn spul, ik had daar altijd zo'n homeopatisch zalfje voor met oa calendula erin, dat helpt verdomde goed. Ik kom alleen nu niet op de naam van dat spul, zoek het vanavond wel even op als je wilt. Dan zit het over het algemeen binnen een paar dagen weer dicht!

Beterschap voor je merrietje!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 16:06

dan hebik jou gezien lielle. ik liep met en meisje met een vos door de bak te wandelen. ze had net gereden.

x [naam]

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-02 19:56

ik startte als nr 3 en zat op die merrie met een grote witte bles, en na het rijden een roze fleece deken. Ik kan me die vos zo gauw niet herinneren, was zij tevreden over haar punten?
Rieja, ik heb nu acederm gebruikt om wat te ontsmetten, daarna gebruik ik vaak tea tree creme. Ik houd me aanbevolen voor je calendual zalfje!


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 10:48

Creme Bioforce bedoelt Rieja misschien? Helpt inderdaad erg goed.

Wat sneu hè, zo'n drukking en dan toch zo goed haar best doen! Fijn karakter hoor die Raimaer!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 11:12

Ah wat k*t zeg,
ik kan me je gevoel goed voorstellen, dat arme dier ...

Ik zelf zou traumeel gebruiken, dat vermindert zwellingen en vaak weet het witte haren te voorkomen.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-02 15:05

ik ben net op stal geweest, en het ergste is al geweest zo te zien. De zwelling is een heel stuk minder, het is niet gaan ontsteken en er kwam al een mooi korstje op. Gelukkig maar, en ze hinnikte ook luidkeels toen ik aankwam, neemt het me dus niet echt kwalijk Lovers

Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 15:51

Wedstrijden. Je weet nooit wat ze willen zien. Was zondag bij een Z wedstrijd maar ik snapte de jury niet. Dat zal wel altijd zo blijven. Steeds meer gericht op de jury rijden ook al gaat dat ten koste van wat je zelf vindt. Dat stond tig jaar geleden ook al in Ruiters en Rechters deel 1. Dta geld nog steeds.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 20:34

Jaa, Sjuimpje, Traumeel gel bedoel ik! dat spul werkt echt perfect. Je kunt het wel beter gewoon bij de apotheek halen dan bij de ruitersportzaak (Divoza is er iig schreeuwend duur mee).

Tuurlijk neemt ze je het niet kwalijk....!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 07:55

1 nadeel met Traumeel gel, het is pijnstillend. Hierdoor kun je als je het vaak smeert te snel beginnen met bewegen. Ik spreek hier uit ervaring, mijn eigen ervaring, niet van het paard. Nu na 2 jaar komen de klachten pas duidelijk naar vorenen met name de beperkingen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Knoek en 18 bezoekers