iemand iets gehoord... droes !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

iemand iets gehoord... droes !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-02 01:49

Hallo,

Vandaag hoorde ik dat er droes zou heersen in Lunteren (gelderland), bij de nieuwe heuvel !

Ik heb het uit betrouwbare bron, dus zal wel kloppen... maar heeft er nog
iemand iets over gehoord?

he bah.. we zitten vlakbij.. en een aantal v. onze (pension)paarden zitten al niet zo lekker in hun vel...

hopen dat het daar blijft en gauw overwaait

groetjes

op de avatar zie je Sallyman!



DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 09:59

Niet uit Lunteren, maar meer richting Veenendaal:

Citaat:
Wij hebben op stal een vrij heftig virus gehad; van alles hebben ze erbij gehaald: droes, rhino en ga zo maar door. Nog steeds weten ze niet wat het geweest is; misschien dat het slijm- en bloedonderzoek nog wat duidelijk maakt.


Ik zal eens vragen of er al duidelijkheid is.
Voorlopig maar de paarden bij anderen vandaan houden Verdrietig

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 11:24

Nu pas? Joh dat is al weken geleden! Meer dan een maand! Ik was er ook benauwd voor, omdat Voice ineens een dikke keel kreeg, maar wij hebben het niet gehad en veel mensen in onze buurt wel. (We zitten praktisch naast de Nieuwe Heuvel.)
Ik heb er nu al een tijd niets van gehoord, dus het lijkt me sterk.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 11:36

Pfoe, ben ik blij dat Fayette al een keer droes heeft gehad als jaarling zijnde. Het is natuurlijk niet leuk om je paardje met zo'n opgezette keel te zien maar gelukkig heeft zij het niet zo erg gehad en was het na 2-3 weken weer weg. Maar ik hoef me nu tenminste geen zorgen meer te maken als er ergens droes uitbreekt, ze is nou iig immuun Lachen

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 15:59

Ik denk dat je er toch niet onderuit komt.
Wij hebben vorig jaar droes gehad bij ons op stal.
Heerste toen eigenlijk in heel twente.

Groetjes:Corina

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-02 18:42

hoi,

Jura; hihi..grappig.. ik hoorde dus dat het op dit moment nog heerst daar...

en idd... als het komt, dan komt het ... maar toch hoop ik dat we onze paarden wel gezond kunnen houden, is tot nog toe ook altijd gelukt Schijnheilig maar dat mag ook wel, met alle extra 'weerstand verhogende' toevoeginkjes Haha!

Sommige zeggen met een 'verkoudheidje' .. niks aan doen, laat maar uitzieken... maar persoonlijk heb ik het daar dus niet op aanpakken & uitroeien die hap (virus Clown ).
Heb er nl. vervelende ervaring mee.... tevens kun je het je, als pensionhoudster, niet veroorloven vindt ik.... Knipoog

groetjes

op de avatar zie je Sallyman!

Arianne

Berichten: 1749
Geregistreerd: 12-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 21:32

Hoi Colinda. Nou, ook bij ons heeft een virus toegeslagen, lees het stukje van Sugarmiss maar: that's me! Huilen Onze eigen stal (dus niet die twaalf boxen bij de binnenbak) heeft het zwaar te pakken gehad. Zo had die van mij 40,6 graden koorts en de anderen allemaal niet veel minder. Een aantal hadden wat verdikte lymfeklieren en bij één van de pony's is het abces dan ook gesprongen. Angst voor droes en rhino waren groot. Maar het blijkt in ons geval om een heel heftige en agressieve vorm van influenza te zijn geweest. Dit is tevoorschijn gekomen uit het bloed- en slijmonderzoek. En deze vorm schijnt bij ons in de buurt erg veel voor te komen Colinda. En inderdaad, wij hebben al het nodige gedaan om besmetting te voorkomen; steeds omkleden, paarden op stal houden en ga zo maar door. Wat een gedoe, maar uiteraard de moeite waard. Zijn jullie paarden alweer wat fitter, Jolanda?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 21:40

corina schreef:
Wij hebben vorig jaar droes gehad bij ons op stal.
Heerste toen eigenlijk in heel twente.


Wanneer was dat dan? Ons paard staat ook in Twente (omgeving Rijssen) maar wij hebben daar helemaal niets van meegekregen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 21:50

Karin"]
[quote="corina schreef:
Wij hebben vorig jaar droes gehad bij ons op stal.
Heerste toen eigenlijk in heel twente.


Wanneer was dat dan? Ons paard staat ook in Twente (omgeving Rijssen) maar wij hebben daar helemaal niets van meegekregen.
[/quote]
Bij Fayette in de opfok heerste het vorig jaar zomer. Met name de 1-jarige hengsten waren de pineut, alle andere paarden hebben het in mindere mate gehad. Fayette stond trouwens in Weerselo op de opfok (ze was de buuf van De Sjiem Haha!).

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 21:59

Colinda schreef:
Sommige zeggen met een 'verkoudheidje' .. niks aan doen, laat maar uitzieken...


Nou ÉCHT NIET hoor!!!
Ik was als de dood toen Dot d'r klieren afgelopen voorjaar opgezet waren vlak nadat ze een paar dagen op de kliniek had gestaan!!
Je hebt vast het verhaal van Dot's halfbroertje van Karina wel gehoord.
Die is er toch echt aan overleden. Verdrietig Vooral bij die hele kleintjes loop je best een risico hoor! Als het 'naar binnen slaat' is er weinig meer aan te doen...
Velen zeggen 'ze kunnen het maar beter gehad hebben' maar ik heb het toch liever niet. (in ieder geval niet met die hele kleine veulens!) Heb Dot meteen volgestopt met Echinaforce en het is gelukkig goed gegaan.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-02 23:58

hoi,

Arianne... was dat ook bij jullie Verdrietig jeetje...
lijkt me ook zo sneu voor ze... als ze zoveel koorts hebben ... zijn ze toch echt zielig/ziek hoor Scheve mond

Tot nog toe (afkloppuhhhhh) gaat alles nog goed bij ons, de eerste 'kuchjes' die we hoorden zijn aan het afnemen.... maar zegt nog niet alles ...

iig heb ik ook Echinacea besteld (in droge vorm, kruiden) om ze hiervan maar preventief alvast wat van te geven.

maar ik hoorde vandaag ook weer dat het 'overal' (in onze omgeving dan) zowiezo 'minder' gaat met de paarden... jakkie...

Arianne; is alles nu weer ok?

groetjes

op de avatar zie je Sallyman!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 00:33

Hmm ze zeggen dat het vlakbij ons ook heerst, op een boerderij richting Damwoude, er zijn al 2 paarden overleden, en ze komen niet meer van het erf af.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 23:25

Tsjah ik heb er gelukkig geen last van maar ik wens de gene di er wel last van hebben heeel veel sterkte toe.

Euh,...?? Tsjah,...

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 10:02

Bij ons in de buurt was dat pas ook! In Zeeland (dorpje Zeeland) Maar die gast bleef daar maar ontkennen, en zeggen dat het een gewoon verkoudheidje was! dus iedereen kwam gewoon op die stal zonder dat ze iets wisten. Best wel banketstaaf!

Arianne

Berichten: 1749
Geregistreerd: 12-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 13:30

Ja hoor Jolanda, inmiddels is het weer zo goed als verdwenen. Het paard van mijn zusje heeft nog een klein beetje last, en er is één pensionpaard die nu ziek is; lekker nabrandertje, denk je ervan af te zijn. Ben zelf gisteren weer begonnen met rijden, heerlijk om weer op mijn knollie te zitten.... Alles is dus weer ok, behalve dat het me een jaar van mijn leven heeft gekost! (HIHI)

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 18:16

In Twente heeft het afgelopen Mei erg geheerst.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 20:17

corina schreef:
In Twente heeft het afgelopen Mei erg geheerst.

Goh, alweer? Verward Het lijkt niet echt weg te gaan hier , maar goed ik hoef me geen zorgen te maken want Fayette heeft al een keer droes gehad.

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 137 bezoekers