Keuringen vs voetbal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Keuringen vs voetbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 17:42

Uit de paardenkrant van 29 nov.:

De haflinger hengstenkeuring van België zal bij vele in de herinnering blijven voort leven vanwege het sensationele slot.
De eigenaar van een van de kampioenshengsten had een bus vol supporters meegebracht om hem en zijn hengst te ondersteunen en een evt. overwinning te vieren.
De verwachtingen waren misschien wat te hoog gespannen want de hengst, Liz Apelstern, greep naast de titel.
De teleurstelling en de emoties liepen bij de eigenaar hoog op en de supporters hieven spreekkoren aan.
Toen het uit de hand dreigde te lopen en sommige idealisten van de tribunen kwamen en op revanche uit waren, kon de voorzitter met tactische woorden de rust nog enigzins herstellen.
De jury voelde zich bedreigd, ook de motivatie voor hun beslissing viel bij een deel van het publiek helemaal verkeerd.
Sommige trachten alsnog hun gelijk te krijgen door zich toegang tot de bestuurskamer te verschaffen.
Al met al een verwerpelijk einde van een op zich goede keuring.

In Nederland hebben zich ook al eens dat soort taferelen afgespeeld.
Ik kan me nog goed de UTV herinneren waarbij een van de tuigpaard rijders zijn zweep op de jury gebruikte omdat hij het niet met plaatsing eens was en zijn supporters met het meubilair begonnen te smijten

Keuringen zijn nu eenmaal emotie maar zullen we echt gaan afzakken naar "voetbal"niveau ?
Hoe reageer jij op een , in jouw ogen, onterechte beslissing van de jury/keuringscommisie?


Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 18:50

Ik vind dit ronduit belachelijk Misselijk . Je moet toch ook tegen je verlies kunnen in de paardensport, niet altijd alles gaat over rozen en paarden zijn levende wezens die heus niet elke dag hun dag hebben. En dat je dan de jury gaat aanvallen omdat je paard/pony net niet goed genoeg is, dat vindt ik ECHT NIET kunnen . De jury geeft gewoon een mening en als je daar niet tegen kan dan moet je met je paard/pony helemaal niet op een keuring/ wedstrijd verschijnen

Owjah als ik een keer geen goede proef heb gereden dan denk ik PECH GEHAD volgende keer beter....en ik ga zekers niet de jury aanvallen


Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 19:30

Ik ben wel eens een discussie aan gegaan met een jurylid.
Omdat naar mijn ogen hun mening echt niet klopte en ik ook 2 veeartsverklaringen hadden maarja zij vonden dat ie nog steeds wobbler had al was dat door 2 veeartsen en een manueeltherapeut niet zo.
Nouja jammer dan Paard gaat niet meer mee naar de keuring Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 09:53

Ik ga er ook achteraan als ik het niet met de juryleden eens ben Haha! Maar dan wel op een nette manier.Ik heb het eens gehad met mijn welshmerrie Carolinas Gilded Lily, v The Purple Emperor uit de oude bekende Gredinton Lily, speciaal aangekocht voor onze fokkerij. In de regio stond ze 1 bij de jaarlingen en was res. jeugkampioen achter een andere van ons HTR Elina van Gilmans Master Gadfly uit HTR Eleonor.

Aangekomen op de centrale keuring stond ze bij de jaarlingen middenin, ik geloof de zesde of zevende plaats, en dit verwonderde mij, want ze paste totaal niet in de groep, het was echt zo'n merrie waarvan je zei, die hoort op de eerste of op de laatste plaats maar niet middenin. Ik ging dus ook naar de jury en vroeg om uitleg en weet je wat ik als antwoord kreeg; Mevr. Baving U komt jaren te vroeg met deze merrie, die is al ver vooruit Verward

Nog een ander verhaal, die andere merrie HTR Elina was altijd kampioen op de regionale keuring Merrie met heel veel welsopdruk en beste bewegingen. Het eerste jaar stond ze in Kootwijk op de 2e plaats, het tweede jaar hetzelfde en als driejarige ook. Prima zul je zeggen, oke, ware het niet dat er ieder jaar een andere pony voor haar stond, nog niks mee zul je zeggen, ware het niet dat de pony's die eerder altijd voor haar stonden het volgende jaar midden in de groep stonden. Verward Nou toen heb ik de boel maar bij elkaar gepakt en ben met haar niet weer op de keuring gekomen.

Wat ik hiermee wil zeggen, stap maar gewoon op die juryleden af, zij hebben de wijsheid ook niet in pacht Haha!

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 11:13

Met Ustinov hebben ook zo iets meegemaakt.
Hij kreeg wel een eerste premie maar stond ook ergens in het midden terwijl hij er duidelijk bovenuit stak.
Toen ik daar na vroeg bij jury gaven ze als argument dat z´n vader (een Oldenburger) geen FSP hengst was en hij dus zowiezo niet in aanmerking kwam voor de finale van het FSP gebeuren in Ermelo, daarom was hij als eerste geplaats na de FSP veulens Verward
Ik vond een wat vreemde redenatie maar het niet bij me opgekomen om vervelend te gaan doen, its all in the game.......

FSP= fokkerij stimulerings plan van het KWPN

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 13:33

Citaat:
FSP= fokkerij stimulerings plan van het KWPN


Dat zijn hun spelregels.

De eigenaar had hem niet aangemeld bij het FSP.
Daar hij dan een bijdrage had moeten betalen.

Dus in jouw geval heeft dat niets met de jury-beoordeling te maken.

Maar met een hengsteneigenaar die onder de regeltjes van het KWPN wilde uitkomen.

En dat wist deze hengsteneigenaar maar al te goed.
Sorry maar dan moet je de schuld bij hem leggen en niet bij de juryleden van die dag. Huilen

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 19:06

Hengst was een Odenburger en niet goedgekeurd bij het KWPN dus kon niet meedoen in het FSP.
Wel een erg mooi veulen van gehad met A register (foto´s in m´n profiel Haha! )

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 19:14

Vroeger gingen de boerenzonen met klompen aan naar de hengstenkeuringen. Als er dan bloedpaardjes in de baan kwamen moesten ze flink stampten op de tribunes zodat deze paarden overstuur raakten. Mijn vader deed dit ook vaak voor consumptiebonnen. Dat was in de 60'er jaren, toen de ommezwaai er was.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 21:07

Citaat:
Wel een erg mooi veulen van gehad met A register (foto´s in m´n profiel )
_________________


Was me al eerder positief opgevallen Knipoog

Ik heb ook enkele keren op de Burd gestaan ,maar ze vergaten de smid. Verward

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 16:12

Greet naar de jury toestappen durven weinig mensen omdat ze er van uitgaan dat ze dan de volgende keer "gepakt" worden. En als je het doet wat moet je met zo'n verhaal dat je te vroeg bent of zo. Je bent niets te vroeg onzin je bent nu en daar, daar hebben ze mee te maken. Maar ze hebben altijd gelijk en weten altijd wel wat te verzinnen. Jurywerk is mensen werk en daar worden tot in de hoogste regionen van sport fouten bij gemaakt. Ik denk dat we keuringen aan de hand bij de sportpaarden-fokkerij als traditionele folklore moeten zien. Een merrie heeft zich pas bewezen als ze Prok + sport is dan heb je een basis om mee te fokken. Als fokmerrie heeft ze zich pas bewezen nadat haar kinderen volwassen zijn, dus kan je er maar beter voor zorgen dat ze om te beginnen zelf in orde is. En verder: degene die met haar te maken heeft, van haar geniet en met haar verdriet, dat ben jij. Dus als ze jou bevalt ben je al een heel eind om gemotiveerd met haar te fokken.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 151 bezoekers