Zwanger!!!!! heleboel vraagjes!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Zwanger!!!!! heleboel vraagjes!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-02 16:34

Jippie wij zijn zwanger! Ben dinsdag al bij de huisarts geweest en volgens haar ben ik uitgeteld op 24 juli..... Lekker in de zomer. Ben nu dus eh 6 weken en 3 dagen heen!

Daar kreeg ik meteen al de eerste domper. Ik heb namelijk altijd gehoopt op een thuisbevalling, maar we hebben hier in de buurt dus geen verloskundigen, alleen maar in het ziekenhuis. Dus moet ik daar automatisch bevallen.

Maar ik heb dus een hoop vragen (vraagjes).
Wanneer "hoor" je misseljk te worden. Ik heb namelijk nog steeds nergens last van. Gelukkig maar, zou ik zeggen, maar het schijnt dat iedereen die ik ken zo'n beetje hondsberoerd was 's ochtends. Ik ben alleen erg snel vol. Met name als ik 's avonds vrij laat avondeten heb gehad, dan hoef ik de hele avond niets meer. Ik ben nu dus ook al wat afgevallen (was ook eigenlijk wel nodig, maar is dit ook in dit geval de bedoeling?)

Onze ouders weten er al van, de rest van broers en zussen nog niet, willen we zaterdag vertellen. Maar wanneer moet ik het me op mijn werk vertellen? In de vakantie zitten we sowieso altijd al vrij moeilijk, dus moeten ze het nu zeker ruim van te voren weten. Ik dacht begin januari ofzo. Een van mijn collega's weet het al. Zij zag in mijn agenda dat ik afgelopen dinsdag naar de huisarts moest, en begreep ook meteen waarom de drogist mij Bisolvon had afgeraden tegen het hoesten. (mag niet bij zwangerschap, zij is apothekersassistente geweest).

Wanneer begint je buik te groeien? Ik wil namelijk voor kerst een nieuwe broek maken, maar die wil ik dan ook nog in februari/maart aan kunnen hebben. Is het dan verstandig om een soort van positiebroek te maken?
Zo ja, hoe zien die er meestal uit? Ik weet dat je ze hebt met een stuk tricot op de buik, zodat je buik vrij spel heeft. Maar de rest van de stof is corduroy, dus niet echt een goeie combinatie met tricot (tricot is te slap denk ik).

Wanneer moet je beginnen met de kinderkamer en de baby-uitzet? We hebben gisteren al besloten dat wij op de achterkamer gaan slapen, die is iets groter als voor, en kunnen we onze compueter en naaimachine zooi ook op de slaapkamer houden (we hebben maar 2 slaapkamers). Voor die tijd willen we sowieso de vloerbedekking eruit en dan of klik-laminaat of houten vloerdelen.

Goh, 't is echt een spannende tijd!


Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 16:42

Gefeliciteerd!
Heb verder geen verstand van zwanger zijn dus kan ik je helaas niet helpen ...

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 16:45

Gefeliciteerd!!
Sorry ik zou je niet echt tips kunnen geven, want ik heb er niet echt veel verstand van...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 16:47


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 17:03

Riëtte schreef:
Jippie wij zijn zwanger! Ben dinsdag al bij de huisarts geweest en volgens haar ben ik uitgeteld op 24 juli..... Lekker in de zomer. Ben nu dus eh 6 weken en 3 dagen heen!


Als eerste gefeliciteerd natuurlijk! Geniet ervan. Verbaast me (niet negatief bedoeld hoor!) dat je het al op bokt zet terwijl je zwangerschap nog zo pril is.........

Citaat:
Maar ik heb dus een hoop vragen (vraagjes).
Wanneer "hoor" je misseljk te worden. Ik heb namelijk nog steeds nergens last van.


Je 'hoort' niet misselijk te worden, het is geen ongeschreven regel. Geen enkele zwangerschap loopt hetzelfde of volgens de boekjes.

Ik had zelf een laagliggende placenta (wee-en en bloedingen in de 29e week!) en een laagliggende placenta komt in 0,00001% van de zwangerschappen voor en al helemaal niet bij een 1e zwangerschap. Dit was dus mijn 1e zwangerschap... Verward

Dus gooi die boeken opzij, laat het gebeuren, merk de veranderingen.
Lees geen enge verhalen, is niet goed voor de stress. (Alhoewel ik ergens gelezen heb dat kinderen van stress-moeders vaker hoogbegaafd zijn. Haha! )

Citaat:
Onze ouders weten er al van, de rest van broers en zussen nog niet, willen we zaterdag vertellen. Maar wanneer moet ik het me op mijn werk vertellen?

Wanneer wil je het vertellen? Ik zou igg de eerste 3 maanden afwachten. Je mag tot 5 maanden zwijgen. Ik weet niet hoe de sfeer op je werk is, als die goed is zou ik het met 3 maanden gewoon zeggen.

Citaat:
Wanneer begint je buik te groeien? Ik wil namelijk voor kerst een nieuwe broek maken, maar die wil ik dan ook nog in februari/maart aan kunnen hebben. Is het dan verstandig om een soort van positiebroek te maken?

Wanneer je buik begint te groeien is ook per vrouw verschillend. Ik had met 3 maanden een klein buikje. In totaal was ik een kilo of 12 aangekomen. Niet erg veel. Ik ken ook iemand die vertelde al 6 maanden zwanger te zijn en ik kon echt nergens een buik ontdekken! Haha!

Positiebroeken, tja, ik heb ze niet gedragen. Ik heb lekker in slobberende joggingbroeken rondgelopen. Heerlijk met elastiek, maatje extra groot zodat je ze over je hele buik kan trekken... Haha!
Posistiekleren heb ik niet gekocht, vind ik een beetje zonde van mijn geld.......

Citaat:
Wanneer moet je beginnen met de kinderkamer en de baby-uitzet?

Als je de kinderkamer NIEUW koopt moet je rekening houden met een levertijd van 1 tot 3 maanden. Raadzaam is dus om met de 6e maand te gaan kijken.
Alle overige spullen kan je best op het laatste moment halen. Je kindje kan vanaf (bij een normale zwangerschap) week 38 komen, dus zorg dat je dan gewoon helemaal klaar bent.
Bovendien blijkt -als de baby er eenmaal is- dat je nog honderd-en-een dingen bent vergeten.... Haha!

Wil je nog meer weten... Je mag me ook PB-en!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 17:04

Allereerst gefeliciteerd!!

Ik heb twee kinderen dus ik ben ook twee keer zwanger geweest Haha!

Je hoeft helemaal niet misselijk te zijn, wees blij dat je er geen last van hebt.
Het is helemaal niet raar als je in het begin een beetje afvalt, dat geeft niets.

Na drie maanden gaat je buik echt groeien, wat je het beste kan doen is elastiek in de broek maken met gaatjes er in. Aan de andere kant zet je een knoop en door die knoop in een ander gat te doen kan je de broek wijder of strakker maken. Zo werkt het ook bij de meeste positie-broeken.
Ik vond de meeste positiebroeken maar niets en heb vrij lang gewone broeken kunnen dragen door te grote maten met elastiek te kopen.

Omdat de kans op een miskraam tot de derde maand aanwezig is wordt aangeraden om het voor die tijd in elk geval niet op het werk te vertellen of aan de grote klok te hangen. Je kan het dus het beste pas over een week of zes gaan vertellen.

Volgens de norm zou je met zes maanden de kinderkamer af moeten hebben maar dat vond ik een beetje erg vroeg. Dan zit je drie maanden naar zo'n opgemaakte wieg te staren Knipoog
De eerste keer ging ik ook nog verhuizen rond de uitgerekende datum en was de kamer op de uitgerekende datum net klaar. Mijn dochter kwam een week te laat dus we hadden de kamer al een week af toen we hem nodig hadden Lachen
Bij de tweede moest de kamer nog helemaal verbouwd worden, ook die was precies opde uitgerekende datum klaar. Mijn jongste kwam ook bijna een week later.
Ik had de kinderen in het begin toch in een wiegje op mijn kamer dus die kamers werden niet eens veel gebruikt.

Ik ben altijd vrij relaxed gebleven onder mijn zwangerschappen. Eigenlijk snap ik niet waarom mensen duizenden guldens aan een perfect op elkaar afgestemde kinderkamer gaan uitgeven. Voor het kind doe je het niet want die kan het niet schelen.

Geniet van je zwangerschap en maak je niet te veel zorgen. Zwanger zijn vond ik fantastisch, vooral toen ik de baby kon voelen bewegen Lovers

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-02 17:23

Nee, wij willen ook geen dure baby=kamer. Ik naai ontzettend graag en wil dus zelf veel spulletjes maken. Bovendien hou ik van opknappen, en willen we dus veel 2e hands gaan kopen. Mijn ouders hebben bog mijn oude box op zolder. Die is een paar jaar terug veel misbruikt door mijn neefje en nichtje, maar na een likkie verf past ie prima in de woonkamer.

Op he moment maak ik mij nog niet veel zorgen. Wel ben ik behoorlijk geschrokken toen ik hoorde dat zowel mijn moeder als schoonmoedre een miskraam hebben gehad. Dat heb ik dus nooit geweten. Ik had er dus nog een broertje of zusje bij kunnen hebben?!?

Ik hoop geen miskraam te krijgen, maar als ik dat wel zou krijgen, dan zou ik dat wel aan een volgende dochter of zoon vertellen, waarschijnljk pas later, maar niet als de dochter al zwanger is!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 17:26

gefeiliciteerd! ik heb niets met zwanger zijn enzo dus geen raad maar toch even feliciteren!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 17:37

Gefeliciteerd. geniet ervan. Lachen

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 18:20

Bij m'n eerste kon je pas zien dat ik zwanger was met 6-7 maand ... met 8 maand heb ik nog op het vliegtuig gestapt vanuit de USA naar België, en ze hadden het niet eens gemerkt!!!! Toen ik slechts 3 uur voor de landing vroeg waarom ik al die papieren moest hebben dan ..... dan schrokken ze ENORM en gingen ze elke kwartier vragen of ik wat moest drinken, kussens werden aangesleept, dekentjes ... Haha! ... belachelijk gewoon! Acheraf hoorden we dat je dan beter niet meer vliegt vanwege het risico, en dat de maatschappij het kan weigeren ook ... Haha!
Ben van de eerste pas misselijk geworden met 10-11 weken ... dus niet omdat het nog niet "is" dat het niet zal "komen". Hopelijk voor je van niet, want is echt niet grappig als je wéét dat je morgen weer over de pot zal hangen. Ik wist ook van dag één "wat" ik zou krijgen, en had gelijk ook. Een superbevalling gehad in het ziekenhuis (is normaal in België), m'n zoontje is in 6 uur tijd geboren zonder verdoving of hulp ... ook zonder scheuren of knippen. Hij woog 3700 gram, en was maar liefst 54cm lang.

M'n dochtertje ben ik vreselijk ziek van geweest van héél vroeg, ertussen ook een miskraam gehad ... en m'n beide kids zijn een deel van een tweeling, maar to the point nu. Bij haar zag je pas met 6 maand "iets", maar ze wisten het sneller omdat ik zo ziek was Misselijk , ben zelf ooit gevraagd geweest door jonge gasten "wat ik gebruikt had" .... Ik wist ook van haar meteen dat het een meid was, ik weet niet hoe ... wist het gewoon. Zij is héél lang een stuitliggertje geweest, tot 5 maand lang ziek geweest, en tot 38 weken een stuitliggertje ... ze kon niet meer keren werd gezegd, en ik was er zo depri van dat ik voor één keertje 's iets alcohol had genomen. Ik moest elke twee dagen voor controle naar de weeënmachineding, en ook de dag erop. Ze gingen zien of ze in stuit kon geboren worden, en of ze manueel zou kunnen gekeerd worden. Beeld nu hun reactie in als een reeds in stuit ingedaalde baby ineens toch juist bleek te liggen ... Haha!
Zij is één week te vroeg geboren, met baxters ingang gebracht, maar die werkten niet, water gebroken, in drie uur tijd van eerste tot laatste was de klus geklaard. Opnieuw zonder ogen of haken. Was de gynecoloog niet gaan eten dat moment was ze een uur sneller geboren, maar ik moest WACHTEN Boos!. Zij woog 3010 kilo (peanuts na zo'n kanjer) en was 48cm.
Wat spectaculair "kamer" heet is snel klaar hoor! Je kan vanalles speciaal gaan kopen, maar hoeft helemaal niet. Tuurlijk heb je een kinderbedje nodig, maar een luiertafel kan ook een buro'tje zijn met een luierkussen, en een wieg en en bedje ... hoeft niet, kan best ook wel in de kinderwagen. Moest je niet zo ver van mij wonen zou ik zeggen van kom maar al mijn spullen ophalen. Ik heb voor meid en jongen ... Als je niet "vies" bent van gebruikte spulletjes zeker doen. Ik ben zo stom geweest alles nieuw te kopen, ik heb al vaker gewenst dat ik toen m'n centen anders verdeeld had .... het verstand komt maar met de jaren! Als je de basisspullen hebt met 8 maand zit je goed hoor, is de baby vroeger geboren mag ie niet mee naar huis. Kleertjes mag je best zuinig op zijn ook. Ze groeien er zo snel uit. Dat eerst maatje .... ik had er veel te veel van, en m'n eerste paste er meteen al vrijwel niet meer in. M'n meisje was weer een kleintje, en ik wou jurkjes en zo voor haar, dus alles nieuw. Ja, ze stonden leuk, maar had ik dan één of twee jurkjes gehad was het voldoende ... dus ga niet overboord in die dingen!!! Als ik nu die dozen zie met tientallen jurkjes en pakjes ... wat een verspilling van centen die ik nu maar al te graag beschikbaar zou willen hebben.

Kwa kleren de kat uit de boom kijken, ik kon de hele zwangerschap door zonder "speciale" kledij, heb toen wel enkele A-jurkjes gekocht voor de zomer (die ik nu ook nog draag) en die zaten fijn de laatste maanden ... ik heb ook één zwangeschapsbroek, en één rokje ; meer hoefde niet gezien ik het geluk had niet "énorm" te worden. Van een eerste kindje valt dat normaal héél erg mee, maar tuurlijk, je hebt mensen die water gaan vasthouden, en da's een andere zaak dan. Niet te ver voorruitzien, en gewoon nemen zoals het op je afkomt. Blijf onder alles ontspannen, en het zal op wieltjes lopen! Zeggen ... als je straks wel drie keer op de zelfde morgen over de pot hangt weten ze het al wel hoor ... hangt een beetje af van wat je aangeboden krijgt van je lichaam. Heb je "keuze", wacht dan maar tot je drie vier maand bent. En ... als ze het niet weten kan het ook een nadeel zijn, veel zwangeren zijn extreem moe ... als je zit te gapen op je werk en ze weten van niets ... En moest het misgaan, en je zit met rode ogen ; en ze weten van niets ... ze weten gewoon niet welke (r)evolutie je doormaakt! Geniet er van, het is de mooiste zwangerschap van je leven!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 18:35

Riëtte, super! Van harte gefeliciteerd! Party!!

Ook ik heb geen ervaring met zwanger zijn en kindjes enzo, maar ik hoop dat het een hele fijne tijd voor je gaat worden, met uiteraard iets heel leuks om naar uit te kijken, en ik hoop nog harder dat de misselijkheden enzo je bespaard gaan blijven want dat schijnt geen pretje te zijn. Geniet ervan! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 19:01

Gefeliciteerd, geniet ervan, niet teveel zorgen maken!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 19:02

Gefeliciteerd!
Ik herinner me meteen je berichtje waarin je je afvroeg hoelang het duurde voordat de moeders op Bokt zwanger waren...

Geniet ervan!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 19:09

Heel erg gefeliciteerd, geniet ervan!! Party!! Party!! Party!!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 19:11

lees het boekje van daphe deckers eens "de geboorte van een moeder", daar staat veel informatie en grappige dingen duidelijk in, ik heb het anders nog wel voor je, pb me dan even......


Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 19:13

Gefeliciteerd
heel veel succes
en ik heb geen raad heb geen ervaring ermee (kan ook niet echt als je 13 bent Haha! )

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 19:17

Moest je intresse hebben in boeken of video's over zwangerschap en bevallen e.d. ik heb hier een halve bieb staan ... Haha!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 19:26

GEFELICITEERD!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 19:27

Heel erg GEFELICITEERD Lachen ermee .....

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 19:34

Van harte gefeliciteerd! Party!! Leuk om er een mini-bokker bij te krijgen! Haha!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 19:37

Gefeliciteerd, en blij dat ik een lotgenote heb *LOL* . Ik ben inmiddels 12 weken zwanger (was overigens niet gepland en niet verwacht) en we hebben het eigenlijk met een week of 9 aan de meeste mensen verteld (na de eerste echo). Ook op mijn werk vertelde ik het, ze vroegen zich al een tijdje af wat er met me aan de hand was. Ik was/ben namelijk flink misselijk (zonder over te kunnen geven overigens) en ben geminderd met koffie drinken terwijl ik een gigantische koffieleut ben. Tevens ben ik doodmoe, overdag gaat het wel, maar s avonds komt de terugklap en lig ik vaak al om 20.00 uur op de bank te slapen Frusty . Ik ben nog niet echt dikker geworden hoewel mijn rijbroek bij de band wel een beetje begint te knellen vervelend genoeg (ik rij vaak met de knoop los en een ruim shirt er overheen Haha! ) Ik ben benieuwd hoe dat straks met mijn wedstrijdkleding gaat Bloos . Ik hoop nog heel lang te kunnen rijden. Gisteren hoorde ik van mijn trainer dat een kennis van hem tot 3 weken voor de bevalling nog gestart is, daar hou ik me maar aan vast. Vooralsnog heb ik tm februari voor wedstrijden ingeschreven. Misschien kunnen we elkaar via PB of mail op de hoogte houden. Wellicht zijn er nog meer zwangeren op bokt die het fijn vinden om met dames in de zelfde omstandigheid ervaringen uit te wisselen.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 19:48

sonjabelgium schreef:
Moest je intresse hebben in boeken of video's over zwangerschap en bevallen e.d. ik heb hier een halve bieb staan ... Haha!


Me too trouwens, ik zal eens opzoeken wat ik allemaal heb staan!

Astridh, jij ook gefeliciteerd!
Krijg bijna zin om mee te zwangeren! Maar ik wil (voorlopig) nog geen tweede... Haha!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 19:49


זכור

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 20:14

Hey van harte gefeliciteerd!!! Party!!
Geduld is een schone zaak blijkt maar weer Knipoog
Heb absoluut geen verstand van zwangerschappen maar hoop dat je ervan geniet Pling

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131986
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 20:25

Gefeliciteerd !!!
Tips heb ik helaas niet voor je, maar zo te zien krijg je al best veel respons dus dat komt vast ook allemaal wel goed Knipoog

Astrid, jij ook gefeliciteerd, leuk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Black_Moon, Cerosa, dalena, Equiflor, Esmee_RS, gigil, Lisanne_S, Patriesje, Tellie, Telpeva en 187 bezoekers