Zondag Koliekdag???????

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Zondag Koliekdag???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-02 16:19

Vorige week zondag stond het ouwetje van 30 met lichte koliek; vandaag na het rijden gaf ik Fabienne zoals gebruikelijk een schepje brokken en een half schepje granenmix, maar ze stopte plotseling met eten en stond er een beetje suffig bij.......ademhaling wat sneller; even later was het schijnbaar gezakt want toen begon ze met lange tanden weer wat te eten......later weer stoppen met eten.......
Nou en als Fab niet eet..........dan is er echt wat mis.
Ik heb de brokjes maar gauw weggehaald en we houden haar nu in de gaten! Ze had gelukkig wel gemest tijdens het rijden. Ze heeft ook niet echt heftige buikpijn, maar helemaal lekker zit het niet dus........

Weer de rest van de zondag aan huis gekluisterd........


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 16:24

Nou maar hopen dat het meevalt, en dat de buikpijn zo stopt. Kun je toch nog leuke dingen in de stromende regen gaan doen. Anders moet je weer de hele zondag bokken!


fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-02 17:52

De buikpijn is nog steeds niet helemaal weg. De temperatuur is een kleine 38 graden dus das ook net iets te veel, ik zag het omdat de adertjes er nog net iets teveel opliggen op de hals. Maar ze staat verder rustig en toen de paarden gevoerd werden stond ze ook te hinniken dat ze wat wou! Op zich een gunstig teken, maar ze heeft niet meer gehad dan een handjevol hooi, meer voor het idee. Straks weer kijken......

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 20:33

Gaat het inmiddels alweer een beetje beter?

Vanochtend kwam ik bij Kaat en ze heeft vannacht in de stal kuilen zitten graven Verward Even de benen gechecked want bij vernageling oid wil ze dat weleens doen.Niks te vinden?
Dus toch maar gereden zonder een centje pijn,lekker in de onstuimige wind.
Benieuwd of ze het vannacht weer doet.....

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 20:33

Sterkte zeg!
Ik weet sinds kort hoe het is... koliek... Frusty
Afgelopen maandag had Cerise het en dinsdag weer.
Dinsdag bleek erger, stro-prop waardoor de darm verstopt zat.
Toen wilde ze gaan rollen en raakte klem met haar been tussen de tralies.

De DA heeft de tralie losgeslepen terwijl de stalhoudster haar rustig hield, ze had een best grote vleeswond. Huilen

Heerlijk voor je Fab dat je de paarden aan huis hebt.
Het is moeilijk zo'n dag, dat je haar in de gaten moet houden want stel dat... maar alles is beter dan dat er iets gebeurt waar je niet bij bent en waar je ook naderhand niet bij kan zijn dagenlang...
Dat had ik dus toen Cerise klem lag. Verdrietig

Gelukkig is alles goed gekomen, en ik duim voor je dat jouw paardje weer gauw lekker in d'r vel zit!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 20:34

Ik heb sowieso het idee dat er de laatste tijd veel koliekgevallen zijn.
Iemand enig idee hoe dat komt? Of is het puur toeval?
Fabienne, ik hoop voor je dat het bij deze lichte verschijnselen blijft. Sterkte!

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-02 23:44

Ze is gelukkig opgeknapt weer. Tijdens het rijden (rond half 1) had ze gemest, maar daarna de hele middag niet meer. Straks aan het begin van de avond heeft ze gelukkig wel weer gemest en stond ze weer normaal te kijken.......voor vanavond voor alle zekerheid toch maar geen brokken en maar een heel klein plukje hooi!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, Lanoca, Milow2018, tienus63, Titsia en 138 bezoekers