rotknol!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

rotknol!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 14:56

Haike is echt een rotknol geworden! Sinds 2 weken laat hij links alles los en blijft hij rechts hangen. Als ik dan probeer op de ontspanning te rijden met veel benen gaat ik met zijn kop schudden (sorry hoofd) van links naar rechts. Niet zomaar een beetje waarbij hij zijn hoofd laag houd maar helemaal met hals lang en omhoog. Of zich zou dat benen op te lossen moeten zijn maar haike let gewoon nergens meer op, bij ons staan langs de bak grote palen waar het dak opsteunt, daar gooit hij dan gewoon zijn hoofd tegenaan, net of hij het niet snapt dat zo'n paal hard is!
Ook peert haike hem gewoon, ze zeggen dan wel op een volte van een gulden maar dat durf ik niet meer sinds ik met de springles gevallen ben en met krukken moest lopen.
Woensdag heb ik gereden en op een moment ben ik gewoon afgestapt omdat het niet meer veilig was, steigeren en bijna achterover laten vallen. wat moet ik nou doen? Ik vind het rijden zo niet meer leuk, ben gewoon bang dat ie weer zo doet. Geef hem al geen brok, muslieu en melange meer, alleen nog maar hooi en pulp.

[color=red]Help ajb!!!!!!!!!!!!!!!!![/color]


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 14:59

wat zegt je instructeur ervan? En de oplossing van helemaal geen brok geven, vind ik ook niet echt een fraaie. Heeft iemand anders er al eens opgezeten om het aan te voelen?

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 15:05

Rustig blijven want haike wil volgens haar gewoon onder zijn werk uitkomen.
Volgens mijn prive-instructeur veel benen maar die heeft het nog niet gezien, alleen via zijn zoon gehoord (commandant bij onze club) Heb vanmiddag les.
Niemand wil op mijn pony nu ie zo doet. Mijn commandant kan er normaal gesproken al niet op draven want dan cvalt ze eraf, ze kan wel goed rijden maar haike is in vergelijking met haar paardjes erg smal en rare draf (zegt iedereen die erop zit). En verder is er op onze club niemand die erop kan, als iemand een probleem heeft laten ze mij namelijk altijd erop om het te voelen. Maar jah, zwelf voelen is een beetje moeilijk.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 15:07

ik ben dus benieuwd wat je prive instructeur ervan zegt. Daar zou ik eerst eens op wachten, wellicht wordt dan al een hoop duidelijk.

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 16:19

kan het niet zijn dat ie last heeft van zijn kiezen en dat op het moment dat je wat vraagt er pijn ontstaat? Het lijkt mij toch een uiting van "iets" omdat het zo heftig is en pas van de laatste tijd. Ik zou niet te snel zeggen hij probeert er onderuit te komen maar ik kan het natuurlijk neit vanuit hier beoordelen maar het is alleen een advies om er een tandarts oid naar te laten kijken

succes

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 17:02

Het lijkt me een uiting van pijn! Eerst laten onderzoeken met als 1e de kiezen!! Ben het helemaal met kokopelli eens

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 18:44

kiezen, rug en benen laten controleren... Lijkt mij ook inderdaad een uiting van pijn...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 19:58

Lielle schreef:
wat zegt je instructeur ervan? En de oplossing van helemaal geen brok geven, vind ik ook niet echt een fraaie. Heeft iemand anders er al eens opgezeten om het aan te voelen?


idd geen brok is ook geen oplossing... en je schrijft ook dat er niemand op durft?gaat je instructrice er ook niet op dan?zo niet,dan zou ik een andere instructrice zoeken...

en idd wat er ook al gezegd is even de tandarts er naar laten kijken,hoe jij het vertelt klinkt het als iets wat best in de mond zou kunnen zitten!
ik zou er toch even naar laten kijken hoor...

succes ermee

keep calm, I'm engaged!!! <3

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-02 12:16

Mijn instructrice gaat er niet op omdat haike zo'n rare manier van draven heeft. Kan ze normaal al niet op zitten.
En ik heb gister les gehad. vooral veel met benen rijden en niet teveel druk opzetten. gister dus veel met lange teugel gereden en toen ging het wel wat rustiger. Maar helemaal kalm was ze niet. Nou ga ik vanmiddag nog rijden en als dat niet gaat zeg ik mijn wedstrijd morgen misschien wel af. Buiten losrijden zonder omheining is dan niet veilig.

kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 14:09

Verstandig, met zo een paard zou ik voorlopig ook niet op wedstrijd gaan. Maar aangezien het probleem plots gekomen is zou het wel kunnen dat er een medische oorzaak is, dus eerst je paardje eens grondig laten nakijken. Als dan blijkt dat alles 100% in orde is, zou ik eens uitkijken naar een andere instructeur die er zich wel durft opzetten, zodat die voelt wat er gaande is en jou beter kan helpen. Het kan ook zijn dat je paardje je inderdaad aan het uitproberen is, maar dan is stoppen en afstappen zeker niet de goeie oplossing (dat wil hij juist). De kans is groot dat hij het de volgende keer nog meer doet (want de vorige keer is hij in zijn opzet geslaagd). Je zegt dat je de laatste keer gereden hebt met minder druk en dat het paard veel rustiger was. Misschien ligt daar wel het probleem, misschien ben je wel te hard en vindt je paard dat niet fijn en laat hij je dat ook duidelijk merken. Er is niets verkeerd mee met een paard zacht te rijden, integendeel. Ik zou op die manier verder trachten te doen, de lat niet te hoog leggen, in alle rust zonder al te veel druk het paardje in eerste instantie vlot voorwaarts rijden, en daarna geleidelijk aan iets meer vragen. Iets meer vragen wil niet zeggen : harder worden, verzameling komt vooral uit de zit en de benen. Denk daar eens aan als hij weer eens met zijn hoofd schud . Succes !
Ho ja, en bijna vergeten maar zeer belangrijk : zolang jij denkt dat je paard een rotknol is, zit je met negatieve gedachten op je paard die je onvermijdelijk overzet op het dier (een paard is hier zeer gevoelig aan) en zal het rijden nooit lukken. Wees blij dat je een paard hebt, velen zouden jaloers op je zijn en tracht vriendjes te zijn met je paard, ze zal versteld staan hoeveel beter de samenwerking zal verlopen !

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 15:06

obelix schreef:
....en je schrijft ook dat er niemand op durft?gaat je instructrice er ook niet op dan?zo niet,dan zou ik een andere instructrice zoeken...


Of een instructeur goed is of niet heeft niks met het feit te maken of ze wel of niet op je paard willen stappen!!!!!

Je hoeft van je instructeur niet te verwachten dat ze het risico lopen om met andermans paard of pony de nek te breken!!!!!!
Als je er niet meer op durft zijn er mensen genoeg die tegen betaling op je paard willen klimmen en wel dat risico aandurven!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 22:05

Geen paard is een "rotknol"

Alleen is de een wat slimmer als de ander, en die slimme accepteerd dus niet alles zomaar! Knipoog

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Helgemm
Berichten: 12
Geregistreerd: 26-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 22:51

heeft hij misschien pijn?? Fhysiotherapeut al geprobeert?? en een tandarts?? Kan in 2 weken niet zomaar veranderen. Controleer ook je tuig es, een zadel kan ook de oorzaak zijn.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 23:55

ligt het probleem misschien niet bij jou i.p.v. bij het paard.
Als ik het goed begrijp ben je nogal onzeker. ik kan me voorstellen dat voor je paard een onveilig gevoel is als je op zijn rug gaat zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 10:32

Als ik jou was zou ik dit paard maar verkopen.
Als je zo kwaadspreek over je paard en dergelijke conclusies trekt denk ik dat je beter een brommer kunt kopen.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-02 15:19

Het gaat al beter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heb gister les gehad van totaal iemand anders die zegt dat ik gewoon even het gevecht met hem aan moet gaan. Als ik doe gaat hij even in verzet maar daarna laat hij heel snel los. Na een paar keer herhalen snapt ie het steeds beter.
Ben vandaag wel op wedstrijd geweest, ging wel goed. Geen winstpunt maar die waren er ook weinig: 152 punten.


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-02 15:20

ben trouwens ook weer begonnen met brok nadat jullie zeiden dat daar niet mee moest stoppen. Geef hem nu alleen nog niet zoveel. Kan dat geen kwaad??

Helgemm
Berichten: 12
Geregistreerd: 26-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 16:10

Brok is nodig voor de vitamine en mineralen. Geef hem anders gewoon een basisbrok ipv prestatiebrok!!

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 20:19

Ik zou hem alsnog zijn mond laten nakijken en zijn nek. Heel hoog bovenin, net achter de oren

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 22:04

Hij heeft gewoon zijn voedingsstoffen nodig. Afhankelijk van wat je met hem doet en hoe groot hij is, gewoon voldoende brok geven. En het is natuurlijk vreemd da thij in 2 weken zo onwijs veranderd is. Als het echt zo'n acute omslag is, terwijl je niet anders bent gaan rijden dan zou ik hem echt laten nakijken.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 10:43

fabienne"]
[quote="obelix schreef:
....en je schrijft ook dat er niemand op durft?gaat je instructrice er ook niet op dan?zo niet,dan zou ik een andere instructrice zoeken...


Of een instructeur goed is of niet heeft niks met het feit te maken of ze wel of niet op je paard willen stappen!!!!!!
[/quote]

Ik vind het belangrijk dat degene die mij les geeft weet hoe mijn paard voelt en evt waar nog enkele problemen zitten,daarom zei ik dat ..


Citaat:
Mijn instructrice gaat er niet op omdat haike zo'n rare manier van draven heeft. Kan ze normaal al niet op zitten.
van haike

Maar dit snap ik niet helemaal...

keep calm, I'm engaged!!! <3

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-02 19:21

Heb om een slotje gevraagd omdat ik het er zelf niet meer mee eens ben. Het probleem is opgelost!!


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 bezoekers