Probleem.. wie heeft er de juiste tip

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ghislaine

Berichten: 344
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Probleem.. wie heeft er de juiste tip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-02 01:22

Hoi allemaal.
Ik zal graag jullie hulp willen.
Mijn paardje Ghisliane heeft een aanwensel die ze al had toen ik haar kocht. Als ze op de wei staat komt ze er met geen mogenlijkheid vanaf. Nu zeggen sommige in een ander topic ook over dit soort problemen, als je der hebt belonen en weer terug de wei in doen maar ik kan haar nog niets eens pakken... Ben al 2 maanden een uur per keer door de wei gelopen en totaal geen aandacht aan haar besteed en ook geen oogcontact gezocht en dergelijke alleen maar lijnen lopen, Maar ze trekt haar eigen hier helemaal niets van aan... Weten jullie misschien nog een oplossing voor mijn... Want dit is een rot aanwensel geworden voor haar..
Dus als ik nou in het weekend wil gaan rijden dan blijft zij gewoon op stal staan dat ik toch mijn gang kan gaan.. Maar toch hier moet toch een oplossing voor te vinden zijn..
Alvst bedankt dat jullie dit hebben willen lezen...

Sorry maar dit topic staat ook al bij Rij Technische Problemen maar wist niet waar ik het precies neer kon zetten.



MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 01:32

ik weet der niet al te veel van, dus correct me if i'm wrong, maar je zou wel eens kunnen proberen om via de methodes van Monthy Roberts meer contact met Ghislain te kunnen krijgen.... hij heeft een aantal boeken hierover geschreven...

Suc6 iig

Mer1980

Berichten: 18748
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 14:03

Op een heel klein stukje zetten en dat steeds verzetten naar meer gras. Iig op een stuk waar je haar zo in kan sluiten en kan pakken. Ik heb ook zo'n paard gehad en helaas die ging gewoon niet meer in het land, dan maar niet hoor. Dus dan maar in de kleine paddock. (nu zal ik wel half bokt over mij heen krijgen) Later kon ik haar wel in het land zetten. het bleek gewoon door de pubertijd te komen (ze was toen 4) met 6 jaar kon het wel.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 17:53

misschien een stomme tip maar misschien kun je aan de omheining een longeerlijn vastmaken zodat als ze het hoekje -wat je met de lijn gemaakt hebt- inloopt je haar kunt pakken.
Ik denk, net als de vorige reactie, dat je rustig de tijd moet nemen om haar (gedrag) beter te leren kennen en begrijpen.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 21:41

Idd. een klein stukje afzetten en langzaam! insluiten totdat ze niet om je heen kan. Maar alles heel rustig doen, ze moet zich niet angstig of opgejaagd voelen. ze moet inzien dat jij bepaald en niet zij.

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

cowboyharry

Berichten: 7
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 22:36

Kijk eens op de web site van Claudia
http://www.slidinghorse.nl/ hier staat een artiekel genaamd 'PLAY CATCH' en is te vinden achter de buton "artikelen", daar staat precies in omschreven hoe je dit probleem op een nete paardvriendelijke methode kan aanpakken en vergeet a.u.b. de methode's zoals hierboven omscheven ( insluiten). Dat is namenlijk een snelle uitweg zoeken zonder blijvend het probleem aan te pakken.

ikke

Berichten: 37479
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 22:54

Ik sluit me ten dele aan bij cowboyharry, het is een methode, geen oplossing. Ik heb hetzelfde probleem ook twee jaar gehad, daarna was het over Verward Verward hoe snap ik nog steeds niet, ik heb er niks voor gedaan. Op een bepaald moment liep ik de wei in, pakte haar en daarmee was het probleem over.
Kijk wel uit met Monty Roberts, het risico op blijvende schade en meer problemen dan oplossingen is meer dan reeel. Ik zeg niet dat zijn methodes slecht zijn, je moet alleen wel heeeeel goed weten waar je mee bezig bent en dat leer je niet even uit een boekje.
oh ja Merylin, soms zijn oplossingen nou eenmaal niet elegant.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: corinec, Duhelo, goesju, MallyBelly, Rijsa, VosjeN, Vuri, XladyX en 10 bezoekers