prijs shetje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

prijs shetje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-02 20:59

Ik wil graag een zwartbont shetje erbij kopen en heb een heel leuk hengstveulen gezien bij mij in de buurt. Die staat met andere pony's in een wei is ze zijn van een handelaar. Zijn moeder staat er ook. Wat is nu ongeveer de prijs van zo'n jonkie? Volgens mij is het een mini-shet. Moet ik verder nog ergens op letten? Van Shetlanders heb ik geen verstand, ik vind ze gewoon hartstikke leuk en het lijkt me ook leuk om er later mee te gaan mennen. Het wordt meer een soort 3e hond voor me Lachen.


Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 21:05

de prijs van een shet zit op 50 tot 100 euro beslist niet meer

ONDERSCHRIFTLOOS

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 21:46

Ahum.....een zwartbonte mini (met papieren?)
150,- / 200,- euro
Zonder papieren de helft.
Let goed op de knieën!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 23:13

alja schreef:
de prijs van een shet zit op 50 tot 100 euro beslist niet meer


Sorry off topic, maar toch.. Haha!

Bedoel jij een shet in het algemeen of deze shet?
Want een shet in het algemeen kost echt wel meer dan 50-100 euro!

Mijn shet merrie staat te koop (is onder het zadel, enkelspan, tweespan, wedstrijdervaring) en die gaat echt NIET weg voor 100 euro! Haha!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 00:22

tot ong 300. Kan ook meer zijn doordat hij bont is. Bont is erg populair, dus daar kunnen ze heel veel voor vragen!

Check mijn CU2 en laat een bericht achter!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 08:58

waar je ook vooral moet letten, is de achterbeenstanden, de meeste shetlanders kunnen wel eens koehakkig staan, hoeft niet maar het kan.

als ie mini is, kunnen ze er meer voor vragen, maar als ie zonder papieren is zeker niet meer en minder als 50t/m 100 €

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 16:09

Ik heb net vorige week een vosbont shethengstje (zie profiel) gekocht van 6 maanden, ik heb er € 90,- voor betaald. Ik heb verschillende handelaren gesproken en ze hadden het allemaal over een (vraag)prijs van ca. € 100,- voor een hengstveulentje, dan spreek ik echter niet specifiek over bont.

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 18:03

tussen de 50 en 100 €. kijk als er papieren bijzitten iets meer maar niet veel hoor, er zit gewoon geen handel in. gebit, beenstand en ik persoonlijk let er ook altijd op of hetbeest zomerexceemvrij is. kijk voor een betuigde shetlandmerrie kun je idd meer vragen, maar het gaat hier over een HENGSTveulen, die vaak toch al naar de slacht gaan. hoewel er in bont wel wat meer handel in zit over het algemeen.

alweer een jaar samen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 18:32

Ik heb tijden gezocht voor een minishet, en die dieren zijn dus hardstikke duur. Ik wilde perse een merrietje, en heb er nu 2, eentje van 200 euro en eentje van 300 euro. Deze hebben beide geen papieren. Als je een hengstje koopt, ben je een stuk minder kwijt, maar voor een merrie met papieren, ben je de hoofdprijs kwijt.

SUcces!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-02 20:21

OK, als ik het goed begrijp moet ik rekenen op ongeveer 100 euro voor een hengstveulen, met papieren misschien wat meer, hoogstens dus zo'n 150 euro. En op koehakkigheid moet ik letten. Wat is er met de knieën, franse stand of zo?? Ik kan nu niet zien of zo'n veulen zomerexceem heeft hoor. Waarop moet ik letten met het gebit, zo'n veulen moet nog wisselen dus daar kun je toch niet veel over zeggen nu? Ik vind de shetjes dus niet zo duur, voor een rashond betaal je meer hè, zit je algauw rond de 400 euro of meer (met stamboom).

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 00:26

Bij shetjes letten op het voorhoofd (bol, ik noem het altijd voetbalhoofdje nte boven de ogen)
Verder varkesbek, koehakkig (achterbenen), nauw(voorbenen)
Afhangendkruis, tekorte rug, te korte hals, te groot hoofd

Bonten shethengstveulens met dekbewijs (op afspraak eventueel nog lopend bij de merrie voor de schetser, kosten koper) vanaf 35 euro....(in de minimaat, zonder garantie van hoogte, wel te verstaan (=of ze ondermaats blijven en dan bedoel ik de effen kleuren)

Wij hebben ook eens een shet maat (1.05 m gekocht voor 1250 gulden, bruinbont, super braaf (gereden en betuigd) met veulen en drachtig + dekking zonder papieren...)
Momenteel ligt die handel een beetje op de kont (heb mijn trailer bij minifokkers/handelaren staan) Tuurlijk hoor je prijzen van ..... voor pony's maar deze is meer gebaseerd op een gek die betaalt dan de daadwerkelijk "straat"waarde...)
Welshhengstjes van 2 jaar met goed papier (stamboek/goedgekeurde vader en ster-moeder) worden verkocht voor 175 euro.....en meestal nog minder.

Kijk ik verkoop een paard/pony ook liever voor een giga bedrag dan voor weinig(en voor weinig ivm goed tehuis is voor mij geheel van de baan)..... en dat te danken aan het feit dat ik een welsh A merrie had van 2 jaar waar ik een goed tehuis voor zocht en haar dus voor weinig aanbood, verkocht aan iemand die beweerde dat ze met welshjes wilde beginnen (zouden haar noooooit weer verkopen blablabla en haar later weer aanbood voor het 4 dubbele (reden toch te klein, nite te pakken te krijgen, wil eentje boven in de maat, etc... en nu nog steeds geen aanstalten maakt met welshjes te gaan beginnen.............(aan de hand van haar advertenties/site.)

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 16:32

60-100 euro meer niet, want er hangen nu eenmaal balletjes onder Lips are sealed

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-02 20:31

Hoorde vanavond dat mijn stalbaas geen shetjes in zijn land wil, ze breken te vaak uit zegt ie. Met zijn slechte draad wel ja Boos!.
Nu kan ik dus eerst achter een geschikte wei aan, baluh.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 20:36

Da's Baluh ja! Wij hebben ook een minishethengtje van 5 maanden (verkopen hem nog niet) maar de meesten bieden er inderdaad tussen de 70 en de 100 euro voor, hij is voskleurig.
De merrie kunnen we voor veel meer geld verkopen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 20:38

laat ik zo zeggen , voor een shet hengstveulen zonder dekambities zeg maar, zou ik nooit meer dan 75 euro maximaal geven

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 21:32

Voor de vos mini, van toen 5/6 maanden oud (hengstje) 200 GULDEN betaalt.
Meestal heb je die kleine hengstjes dus wel rond de 100 euro (soms ook 75 of iets lager) Ligt er ook helemaal aan of je er goed/geen papier bij hebt. Merrie/hengst/ruin heeft ook veel te zeggen over de prijs.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 22:03

die van mij was al jaarling 500 gulden!!!!!(merrie,roodschimmelbont)

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 22:33

Soxje schreef:
Hoorde vanavond dat mijn stalbaas geen shetjes in zijn land wil, ze breken te vaak uit zegt ie. Met zijn slechte draad wel ja Boos!.
Nu kan ik dus eerst achter een geschikte wei aan, baluh.


Voor uitbrekende Shetjes hoeft de draad niet slecht te zijn. Shetjes zijn namelijk zeer handig in het uitbreken en hebben ook weinig last van de stroom door hun vacht.
Volgens mij is hekwerk het enige was een Shetlander echt tegen kan houden. Gewoon schriklint (ik heb drie lagen 4 cm. met flink veel stroom) werkt gewoon niet.
Ik ben inmiddels aardig gewend aan een Shet die voorbij mijn woonkamerraam komt Haha!

De prijzen voor een hengstveulen liggen inderdaad rond de prijs die hier genoemd wordt. Mijn Shet kostte acht jaar geleden (in de "duurdere" tijd) 175 gulden. Hij was toen geen veulen meer, wel hengst.
Volwassen dieren met een bepaalde kwaliteit kosten natuurlijk meer, dat is logisch. Die van mij is nu een volwassen super betrouwbare Shetlander met kinderen en kan zowel bereden worden als voor de kar lopen. Maar die gaat dan ook nooit of te nimmer weg.

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 00:22

Mijn shetje heeft fl 120,00 gekost. Een hengstje met papieren. Was toen nog vrij prijzig, omdat het vrij laat in het seizoen was dat ik hem op een paardenmarkt kocht. Hij is nu twee jaar oud, nog steeds hengst en superbraaf. Hele kleine kinderen mogen zelfs al op hem rijden (aan het handje wel te verstaan). We konden ze er zo opzetten. Helemaal geen probleem. Zelfs een klein drafje niet. Ik ben wel vanaf het begin bezig geweest om hem goed handmak te krijgen. Dus niet in het weiland gooien en er niet meer naar om kijken. Nee iedere dag minstens een keer aan het handje meelopen. Mijn shetjes staan samen met mijn paarden in de bak en peinzen er niet over om uit te breken. Meestal staat er zelfs geen stroom op. Je moet er wel voor zorgen dat er eten is, anders gaan ze inderdaad op zoek.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 02:27

Alane schreef:
Welshhengstjes van 2 jaar met goed papier (stamboek/goedgekeurde vader en ster-moeder) worden verkocht voor 175 euro.....en meestal nog minder.


Uhhh waar ?

De prijzen voor een shethengstje die genoemd worden kan ik me wel in vinden, maar ja, die zoek ik niet Knipoog
Het maakt natuurlijk een wereld van verschil wanneer het om een leuk dier gaat dat al het een en ander op een goede manier geleerd is. (Onder het zadel/aangespannen)

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 13:21

lageveld"]
[quote="Alane schreef:
Welshhengstjes van 2 jaar met goed papier (stamboek/goedgekeurde vader en ster-moeder) worden verkocht voor 175 euro.....en meestal nog minder.


Uhhh waar ?

[/quote]

Dat vraag ik me ook af, zelfs een lelijk hengstje dat je never, nooit op de keuring voor kunt brengen is veeeel meer waard.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 13:54

a-welshmerrie (=inmiddels verkocht) met papier, 2 jaar. verkocht voor 200 euro...

Die hengst die ik bedoelde was een klophengst, uit mijn merrie (vader weet ik niet, hebben wij niet zef gefokt) is dus verkocht voor 175 euro.
Hengstveulens die niet aan de verwachting voldoen gaan voor minder weg... (praat dan over a-welshjes met papier, of ze met papieren door verkocht worden, weet ik niet) en soms zelfs weggegeven.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 15:35

Nou, geef me maar een seintje als je weer een pony te koop hebt Haha!
Hengstveulens kun je inderdaad niet voor veel geld kwijt, pas als ze goedgekeurd worden zijn ze inmens veel waard.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 45 bezoekers