Oude trouwjurk, wat doe je ermee??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Oude trouwjurk, wat doe je ermee??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-02 21:03

Na wat opruimen op zolder kwam ik de trouwjurk van mijn moeder tegen.
Mijn vader zegt: "smijt weg dat ding" maar ik vind dat zonde.
Maar het is een best ouderwetse jurk, ik zou er ooit dolgraag in willen trouwen, dan is mijn moeder er toch een beetje bij. (mijn moeder is overleden)
Maar het is niet een jurk die bij mij past. Ik zou hem wel passen, maar het is een vrij strak model, ikgeloof niet dat mij dat staat. Daarbij komt nog dat er een capuchon o pzit en die is wat verkleurd/ versleten.

Weggooien is geen optie. Zou er van zo'n oude jurk nog iets anders te maken zijn? Of zou de jurk toch nog vernaaid kunnen worden tot "moderne" bruidsjurk dat ik er toch nog in kan trouwen?
(niet dat ik de komende jaren van plan ben te trouwen, maar goed)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 21:05

Ik zou hem in ieder geval bewaren, ook door de herinnering die je eraan hebt. Misschien kan je hem inderdaad iets laten aanpassen als je hem zelf aan wilt trekken op je trouwerij. Maar niet weggooien.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-02 21:13

*kleine correctie*
Ik pas hem dus niet. Had mijn heupen ietsje slanker gedacht, niet dus Haha!
Uitleggen zal waarschijnlijk geen optie zijn, zelfs al zou ik een paar kilo afvallen, ik geloof niet dat ik mezelf daarin kan wurmen.
Andere ideen?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 21:15

Nog steeds niet weggooien
Misschien komt erop een gegeven moment wel ineens zo'n moment van Dan zou je heel erg balen als je hem weg had gedaan.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 21:15

Ik weet niet of je ooit kinderen wilt?
Bij ons in de familie maakten ze er nog wel eens de bekleding van een wieg van, of een doop jurkje...

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 21:23

Ik zou 'm ook zeker niet weggooien.
Je ziet ook weleens dat mensen er een doopjurk voor hun baby uit laten maken, misschien is dat wat? (weet niet of je überhaupt kinderen wil,en of je ze wil laten dopen, maar goed Haha! )

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 22:16

Zeker niet weggooien!! Ik had graag in de trouwjurk van mijn moeder getrouwd, maar nadat mijn vader er verkleed in had gevoetbald, Bloos is hij weggegooid!
Eeuwig zonde!
Wie weet komt hij echt nog wel van pas, en je hecht er natuurlijk ook emotionele waarde aan omdat je moeder is overleden.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132037
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 23:58

'k Zou er een mooi plaatsje voor zoeken !
Ereplaatsje ergens aan de muur in een mooi kamertje ofzo.
Zeker niet weggooien, daar krijg je altijd spijt van.

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 00:01

Een kennis van mij maakt handgemaakte porseleinen poppen. Ik heb een foto van de trouwerij en mijn jurk aan haar gegeven en nu heb ik een porseleinen pop die op mij lijkt met mijn trouwjurk aan in ongeveer 80 cm groot. Hoewel ik helemaal geen poppenfan ben, vond ik dat wel een aardig idee om die jurk een plekje te geven.

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 00:15

Zo,n pop is wel een leuk idee. Misschien kun je uit de oude jurk een kleinere laten maken maar wel een die er hetzelfde uitziet.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 00:54

Niet weg doen hoor! Als je graag -ooit Knipoog - in díe jurk zou willen trouwen, is hij vast en zeker te vermaken (zelfs al past ´ie je nu niet helemaal!).
Anders is bij de geboorte van een kind, de bekleding van de wieg of een doopjurk ook een optie! En zoveel ruimte neemt ´ie toch niet in je kast in Knipoog ?!

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 12:18

zeker niet weggooien!
Met een oude jurk kunnen ze nog heel veel, misschien kun je er alleen het lijfje van je eigen trouwjurk van laten maken maar dan nog trouw je in de jurk van je moeder!

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 17:11

Mijn moeder heeft van haar trouwjurk onze doopjurkjes gemaakt Knipoog
Misschien kan je er ook een doopjurk van maken en je kinderen er in laten dopen *LOL*

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 19:46

Zoals meerderen hierboven al hebben geschreven ging het ook bij ons. De trouwjurk van mijn moeder heeft een tweede leven gekregen als doopjurk van mijn oudste zus, en als hemeltje boven haar wiegje.
Ik zou de jurk iig niet weggooien. Het is iig een mooie herinnering aan je moeder.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 01:29

Ik zou hem zeker gewoon bewaren! Het is toch een aandenken wat je hebt, en inderdaad, wie weet kan je de trouwjurk een beetje aanpassen of er iets anders van maken Lachen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 02:17

Probeer bij kringloopwinkels een ouderwetse paspop op de kop te tikken en doe die de jurk aan, geef het een mooi plekje.