verslagje VA Sharif +vraagjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

verslagje VA Sharif +vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-02 23:16

Ik weet niet of het nu hier moet of op medisch, als het niet goed is hoor ik het wel.

Tsja, de hoefsmid is dus vandaag geweest en constateerde dat Sharif een beetje een 'losse knie' heeft.
Hij vertelde dat ik de spieren goed moest trainen en maar met hem moest gaan fietsen (hehe jaja leuk bedacht, lopen gaat amper als Polly niet mee is, dan moet je continu opletten dat ie niet over je heen valt) en hij vertelde dat af en toe longeren 5 min. links en 5 min rechts ook kon helpen met de bespiering. Dus ik breng *stomgeslagen* uit dat het hele beest net 5 maanden is, maar dat hoefde niet uit te maken volgens hem, als je het ontspannen doet en hij heeft er plezier in kan het helemaal geen kwaad, mmzh Verward

Afijn, 't meneertje was ookal 2 dagen (incl vandaag) aan het hoesten en aangezien zijn buurman goed ziek was geweest toch maar even de veearts erbij. Hij heeft een verkoudheid, 4 daagjes antibiotica, hij had 38.2. Waarschijnlijk moet ik hem scheren omdat hij erg dicht in zijn vacht zit en als ie een beetje heeft lopen kloten in zijn stal zeiknat is.
Ook aan hem hetfietsen voorgelegd, leek hem een goed plan, dan kan hij strekken in draf en dat zou goed zijn voor de bespiering. Hij stond ook niet erg negatief over het longeren, maar met mate.

Ik ben er niet helemaal uit, dat fietsen willen we wel proberen, hij vind lekker lopen geweldig, loopt ook altijd achter de kar als we gaan mennen, maar dat longeren.....
meningen gevraagd.

Owwww ja, verder waren ze beide tevreden over hem en Polly, hij staat netjes op zijn hoefjes!

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 23:28

Longeren lijkt mij echt helemaal niets, misschien als je hem los laat rennen in een bak zodat hij geen rondjes hoeft maar dat is natuurlijk niet echt longeren.
Vreemd advies vind ik het Verward

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-02 23:39

vond ik dus ook maar hij zei 5 min links 5 min rechts en dat het niet zoveel kwaad kon op een grote volte, niet bijgezet laten lopen ofzo gewoon even dollen aan de lijn, beetje spelen. Maar ja ik hoop op veel meningen en dan zie ik daar wel uit wat ik ga doen, ik laat hem liever een beetje met rust tot ie een jaar of 2.5 is. Natuurlijk wel lekker lopen met hem, naar het strand en achter de kar mee laten hobbelen maar bewegen is altijd goed....

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 23:48

Ik zou er een andere DA bij halen...lijkt mij ook een beetje overdreven.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-02 23:58

't was de hoefsmid Haha!
maar ik denk dat ik het maar lekker bij wandelen hou.
Hoe denken jullie over fietsen (wil graag meningen horen, ben benieuwd of het slecht is)

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 17:55

Een losse knie komt vaker voor bij grote veulens, meestal groeien ze er vanzelf overheen, verder lijkt longeren mij geen goed plan, met een veulen en fietsen ook niet. Een losse knie heeft verder geen nadelige gevolgen, alleen als dekhengstje is hij niet echt geschikt, en als hij er niet overheen groeit, wordt hij er ook op afgekeurd.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 15:31

Ik ben het helemaal met Meavey eens. nu heeft hij nog niet zo veel spieren. Wacht maar tot hij wat ouder is dan heeft hij meer spieren en wodt het vanzelf minder. Een paard van een vriendin van mij had ook een losse knie. Daar kwam hij achter toen hij een paar maanden onder het zadel was. nu is ze een half jaartje verder en hij heeft er geen last meer van. Afhankelijk van hoe erg het is zou ik niet doen en even een jaartje of 3 afwachten.