Wat voor ras zou je nooit willen hebben/kopen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Wat voor ras zou je nooit willen hebben/kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 16:50

Vind ik best een moeilijke vraag.

Als ik zo naga vind ik alle paarden/pony's wel leuk.

Maar als ik echt moet kiezen, zou ik niet snel een falabella/mini shet/ amerikaanse shetlander kiezen.

Maar de "gewone" shetlander weer wel...


en jullie?


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 16:51

Ik zou nooit een IJslander of een Fries kopen.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 16:53

Geen shetlander, fjord. haflinger, ijslander of tinker.
Nu krijg ik half bokt in mijn nek Lips are sealed
maar ik zoek een paard waar wedstrijd gericht meer mogelijk heden mee zijn.
Zonder daar het paard onnodig hoog mee te hoeven belasten.

En zowieso geen pony of klein paard, daar pas ik niet op Lachen
Vind Kawa zelfs al aan de kleine kant, maar ja ik was verliefd Lachen

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 16:57

ohja, ik zou ook nooit een tinker willen hebben!

Maar een shire lijkt me dan wel weer leuk

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 16:59

geen shet, fries, haflinger etc net als runningkawa. Ik wil een sportpaard omdat daar mijn belangstelling ligt.

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 17:01

Ik zou zelf nooit geen tuigpaard willen kopen. Waarom.... past niet bij mij, kwa karakter niet en kwa lichaamsverhouding niet.

Ik rijd geen paard, ik heb de eer mee te mogen liften op de rug van mijn paard

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 17:02

Geen Tinker en geen Fries.

Goedgekeurd onderschrift :)

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 17:03

Ben het dus eens met de rest, ben meer een sportpaarden type, maar dan wel Quarters en Paints. Ik verwacht niet dat ik ooit nog dressuur ga rijden, maar dan koop ik hoogstwaarschijnlijk een KWPN'er. Ook Fjorden en Tinkers moet ik niet Tong uitsteken

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 17:13

oh dat heb ik dus echt niet Xono... Maar goed, ik ben dan ook recreatie ruiter en ik zou best wel een KWPNer willen hebben, maar dan ga ik daar ook gewoon recreatie mee rijden.

Maar ik ben super blij met mn haffie Lovers

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 17:21

Ik ben ook niet gek op fjorden,haflingers,tinkers etc.ze zijn allemaal hetzelfde!

Wel zou ik dan weer voor de fries gaan,zo mooi,maar nog eerder voor de fell pony Tong uitsteken Ik hou wel van een beetje apart,quarters en paints vind ik ook geweldig!

Ik hou niet van de standaard type paarden,maakt niet uit in welk ras,hij mag voor mij lekker apart zijn.. met een leuk kleurtje Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 17:22

Zelf zou ik nooit iets koudbloedigs kopen, maar ook geen saddlebred, morgan, paso of iets dergelijks. Wat ik helemaal niet zou kopen is een paard dat beter af is met de dood. Of ja, die zou ik misschien kopen om hem een pijnlijk leven te besparen.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 17:25

Ik zou nooit een arabier of een draver kopen, veel te panisch voor mij. Geef mij maar een tinker, fries, fjord of iets in die richting Lachen
Ik vind KWPN-ers en Welsh A-tjes wel weer heel erg leuk!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 17:30

denz schreef:
Ik ben ook niet gek op fjorden,haflingers,tinkers etc.ze zijn allemaal hetzelfde!



Ik vind juist dat die warmbloedpaarden allemaal hetzelfde zijn!
Hanoveraan, KWPN, Holsteiner, Trakehner, ik noem maar wat. Die zien er allemaal hetzelfde uit!


Grappig dat iedereen daar toch weer anders over denkt Pling

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 17:32

Nou heb je even.

Ik zou nooit willen hebben: Een fries, haflinger, Fjord, tinker, ijslander, trekpaard, alle pony's (behalve mijn shetjes), iig alles dat geen sportpaard (rijpaard) is.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 17:39

Lovely schreef:
Zelf zou ik nooit iets koudbloedigs kopen, maar ook geen saddlebred, morgan, paso of iets dergelijks. Wat ik helemaal niet zou kopen is een paard dat beter af is met de dood. Of ja, die zou ik misschien kopen om hem een pijnlijk leven te besparen.


Wel grappig, het lijkt me juist heel apart om eens zo'n paard te hebben.
Ik zeg niet dat ik nooit een Kwpn'er (ik zeg even kwpn, want dat is het bekendste warmbloed paard hier in nederland) zal kopen, want ik vind het superpaarden. Ik rijd regelmatig kwpn'ers en het zijn gewoon paarden met een goede bouw,beweging en vaak talent om hogerop in de dressuur te komen. Maar ik wil graag een paard dat uitblinkt, met een 'standaard' paard is dat lastiger (of je moet de loterij hebben gewonnen). Een aparte kleur kwpn zou ik wel graag willen want het zijn fijne paarden.

Ik vind het vrij lastig om uit te leggen, want het belangrijkste vind ik toch gelukkig zijn met je paard, en daarbij is eigenlijk ieder paard speciaal.
Daarnaast ben ik nu eenmaal zo'n dressuurmuts en dan heb je wel belang bij een warmbloed paard, om deze twee dingen samen te voegen en ook omdat ik een liefhebber ben van de klassieke dressuur vind ik het barokke paard een geweldig paard, maar dit is off-topic.... Schijnheilig

Ineke2

Berichten: 33036
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 17:51

Ik zou nooit een Tinker, Fjord, Fries, Draver, Engelse volbloed, Fala bella ofzo willen hebben.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 17:56

Ligt eraan, wat zou het dier moeten kosten...

Als ik voor weinig een Fjord kan krijgen dan koop ik hem om weer door te verkopen.
Terwijl ik Fjorden dus echt niets aan vind...
Geldt eigenlijk wel voor elk ras, hoewel ik weing tot geen handel zie in de echte koudbloed trekpaarden.

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 18:05

Ik zou nooit een Fjord, Haflinger of Fries willen hebben.
Hoewel Faust een Mérens is (kleine Fries dus eigenlijk), maarja ... mijn grote liefde!!!!
Ik wil doodgraag een Lippizaner (en liefst nog opgeleid door de Spaanse Rijschool Haha! , maar das natuurlijk onmogelijk!!!) Of een Arabiertje.
gewoon paarden waar toekomst in zit. (voor mij dan toch)

Tomorrow I was nothing, yesterday I'll be.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 18:11

Faustie schreef:
Ik zou nooit een Fjord, Haflinger of Fries willen hebben.
Hoewel Faust een Mérens is (kleine Fries dus eigenlijk), maarja ... mijn grote liefde!!!!

Een Merens is niet bepaald een kleine Fries hoor Verward
Dat zeggen wel meer mensen uit gemak, alle zwarte met lange manen en behang worden maar Friezen genoemd, ook al zijn het Fell pony's of bijv. helemaal donkere tinkers...
Een pony kan je toch niet met een paard vergelijken; bouw, gedrag, manieren en beweging is totaal niet met elkaar te vergelijken.
Dus daarom is het zo gek nog niet dat je wel een Merens hebt terwijl je geen Fries zou willen hebben.

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 18:11

ik weet niet echt wat voor een paard ik niet zou willen hebben... ik vind ze allemaal denk ik wel leuk Lachen het gaat om het karakter Haha!
alleen vind ik toch sneller een fjord, tinker, haflinger of ijslander leuk dan een 'tuttie' paard ( Knipoog Haha! ) of echt sportpaard ofzo (qua uitstraling enzo dan) Knipoog Haha!
Laatst bijgewerkt door fjordentinker op 29-11-02 19:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Fjordenpaard, goed doch levendig temperament

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 18:13

denz schreef:
Ik ben ook niet gek op fjorden,haflingers,tinkers etc.ze zijn allemaal hetzelfde!


hm ik vind het eigenlijk een beetje 'onzin' om te zeggen dat ze allemaal hetzelfde zijn, geen enkele pony/paard is hetzelfde toch?" Knipoog
Of bedoel je dat ze er allemaal hetzelfde uitzien? fjord...tinker Verward Tong uitsteken

Fjordenpaard, goed doch levendig temperament

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 18:30

ik zou nooit een fjord willen hebben.. Ook een fries of tuiger staat mij totaal niet aan!

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 18:31

Mm de meeste zijn toch 'tegen'een fjord /haf of ijsco of meer van dat soort werk.

Haha! Haha! en ik ga er lekker tegenin want bij mij komt er dus nooit een KWPN er in de stal .

Citaat:
Ik ben ook niet gek op fjorden,haflingers,tinkers etc.ze zijn allemaal hetzelfde!




Geen een paard is hetzelfde al lijkt dat soms wel, maar dat komt gewoon omdat je er verder geen intresse in hebt.
Bij mij weten is een fjord geel, een haflinger bruin met blonde manen en een tinker bont. Toch niet echt een speigelbeeld van elkaar Haha!
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 29-11-02 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt


Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 18:31

Sjuimpje"]
[quote="Faustie schreef:
Ik zou nooit een Fjord, Haflinger of Fries willen hebben.
Hoewel Faust een Mérens is (kleine Fries dus eigenlijk), maarja ... mijn grote liefde!!!!

Een Merens is niet bepaald een kleine Fries hoor Verward
Dat zeggen wel meer mensen uit gemak, alle zwarte met lange manen en behang worden maar Friezen genoemd, ook al zijn het Fell pony's of bijv. helemaal donkere tinkers...
Een pony kan je toch niet met een paard vergelijken; bouw, gedrag, manieren en beweging is totaal niet met elkaar te vergelijken.
Dus daarom is het zo gek nog niet dat je wel een Merens hebt terwijl je geen Fries zou willen hebben.
[/quote]

Ja, dat weet ik hoor!! Maar voor de mensen die niet zouden weten wat een Mérens is ... Het lijkt toch wel een beetje op een Fries in het klein he. Daarmee bedoelde ik eigenlijk dat een Mérens ook vrij zwaar gebouwd is, maar ja ok , misschien een foute vergelijking!!!

Tomorrow I was nothing, yesterday I'll be.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 18:35

[quote="denz"]Ik ben ook niet gek op fjorden,haflingers,tinkers etc.ze zijn allemaal hetzelfde!

quote]
Ik vindt haffies en fjorden dus wel hetzelfde,zelfde kleur ,zelfde manen enz.. haflingers hebben dan nog een bles die hun verschillend maakt fjorden niet.
Tinkers vindt ik juist niet allemaal het zelfde OK je hebt ze in 3 dezelfde kleuren maar ze hebben allemaal een ander patroon je ziet geen 2 tinkers die het zelfde patroon hebben dus ik vind ze niet het zelfde


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: janneke584, Marjo84 en 35 bezoekers