Ik wil zo graag springen met Baduh, maar....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Ik wil zo graag springen met Baduh, maar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-02 14:00

Ik durf niet zo goed. Ik weet zeker dat ik heel ver kan komen. Hij springt 1.70m met een ruiter op zijn rug, en hij vindt het ook nog eens geweldig. Bovendien is zijn techniek super. Vouwt zijn benen perfect op, landt heel zeker, echt geweldig. Alleen heb ik nog nooit gesprongen en ik vind het eng. In verlichte zit val ik altijd met mijn kont terug in het zadel. Maar ik wil het zo graag! Dan kan ik iedereen laten zien wat een geweldig paard ik heb.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 14:53

Zorg dan dat je meteen goede begeleiding hebt bij het springen! Dan kan er niet zoveel misgaan, je begint toch ook niet met 1,70m? Een kruisje van 40 cm is voor de eerste keer al heel wat hoor. Goede instructie zoeken dus en gáán!!!

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 15:42

Springen vond ik ook altijd geweldig tot ik ineens niet meer kon blijven zitten tijdens / na de sprong, altijd vloog ik er af.
Balen natuurlijk want daardoor durf ik nu niet meer te springen helaas.
Laatst hadden we in de les vaardigheidsoefeningen en over balken op de grond heen draven en later galloperen.
Dravend erover oke, maar galop?!! Ik durfde niet eens, wat voelde ik me stom zeg..
Diegene die toen les gaf zei dat je paard toch een galopsprong maakt dus dat ik net zo goed over die balken heen kon galloperen.
Ik nadenken..hmm, ja toch maar proberen, hij springt niet omhoog maar doet een gewonen galopsprong.
Gelukt dus en wat was ik trots!!!!!!!!!!
Helemaal bij het uiterste begin beginnen met heel goede begeiling maakt denk ik wel dat je over de angst heen komt.
Ik hoop echt wel weer eens te kunnen springen want ik kan nu ook geen ruiterbewijs halen en ik ga ook niet meer buiten rijden in Brabant, op dit moment vind ik dat onverantwoordelijk, stel datze een boomstammetje tegenkomen?.....Veel succes en ik hoop dat het je zal lukken!

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 15:43

Sorry, ik bedoel helemaal bij het uiterste begin beginnen met goede BEGELEIDING......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 17:14

Als je weet dat je paard zo hoog kan springen is dat alleen maar een fijne geruststelling als je over iets laags moet.
Dan weet je vast dat 1 van de 2 het kan.
Hoef je daar vast niet over te twijfelen.

En begin eerst rustig aan.
Draaf wat balkjes.
Als dat lekker gaat een kruisje erachter.
Als dat goed gaat kan dat kruisje wat hoger, maar vind je het hoog genoeg ( en wat jij vind telt, dus niet de mensen om je heen) dan stop je.
En zeker weten dat je het zo langzaam aan steeds hoger durft.

Je kunt b.v ook nog een beugelriem om zijn nek doen, of een pluk manen vast pakken zodat je zeker weet dat je paard geen rukje in zijn mond krijgt.
En dat meegaan naar voren leer je dan ook wel.
Dus maak je er niet druk om als dat niet meteen lukt, alles moet geleerd worden, dus dat ook.

Veel spring plezier

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 19:24

Begin gewoon bij het begin , een drafbalkje. Desnoods met een paard wat gebruikt wordt om beginners te leren springen ofzo. Blijf dat maar doen tot je echt genoeg vertrouwen hebt en bouw stilaan op.
Het is niet zo erg als je jou paardje de 1e keren eens stoort in de mond, zolang het niet elke keer is! Alle begin is moeilijk!! Hij zal daar echt niet van dood gaan hoor .
Als je problemen hebt met het op tijd meegaan met de sprong , doe dan dit:
Tel hardop mee. Dus voor de sprong zeg je (en dat mag gerust hard zijn!!!) 1,2,3,4 (galopsprongen dus) . Op 4 ga je mee omhoog. Ik heb er zelf ook moeilijkheden mee gehad, en dit hielp echt voor mij.
Succes iig!!

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:54

bubbels schreef:
Ik durf niet zo goed. Ik weet zeker dat ik heel ver kan komen. Hij springt 1.70m met een ruiter op zijn rug, en hij vindt het ook nog eens geweldig. Bovendien is zijn techniek super. Vouwt zijn benen perfect op, landt heel zeker, echt geweldig. Alleen heb ik nog nooit gesprongen en ik vind het eng. In verlichte zit val ik altijd met mijn kont terug in het zadel. Maar ik wil het zo graag! Dan kan ik iedereen laten zien wat een geweldig paard ik heb.


Dat wist ik al hoor!!!!!!!!!!! Ik ben namenlijk fan van baduh maareeh, misschien moet je gewoon laag beginnen, en dat heel vaak doen en dan steeds een beetje hoger, dat is het beste denk ik, zo ben ik ook begonnen en nu spring ik zonder zadel.
groetjes
celinde

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-02 00:01

celinde"]
[quote="bubbels schreef:
Ik durf niet zo goed. Ik weet zeker dat ik heel ver kan komen. Hij springt 1.70m met een ruiter op zijn rug, en hij vindt het ook nog eens geweldig. Bovendien is zijn techniek super. Vouwt zijn benen perfect op, landt heel zeker, echt geweldig. Alleen heb ik nog nooit gesprongen en ik vind het eng. In verlichte zit val ik altijd met mijn kont terug in het zadel. Maar ik wil het zo graag! Dan kan ik iedereen laten zien wat een geweldig paard ik heb.


Dat wist ik al hoor!!!!!!!!!!! Ik ben namenlijk fan van baduh maareeh, misschien moet je gewoon laag beginnen, en dat heel vaak doen en dan steeds een beetje hoger, dat is het beste denk ik, zo ben ik ook begonnen en nu spring ik zonder zadel.
groetjes
celinde
[/quote]

Je moet heel snel komen kijken bij Baduh, dan rol ik een rode loper uit I love compliments! Haha!