hihi ben ik helderziend ofzo + update symmie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

hihi ben ik helderziend ofzo + update symmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 12:24

Vorige week heb ik mijn bestelling van de paardendrogist gedaan en gekregen. Ik voelde me opgejaagd toen, want straks heb ik het nodig ging in mijn hoofd om en moet je nu zien. De traumeel gel en de groene leem zijn ingebruik Verward

Verder gaat het niet zo met sym. Ik kwam gisteren opstal en zag dat ze mega stal benen had. Aranka was er nog, dus vroeg ik of ze, ze gezien had en ja dat had ze.
Ze was al weze wandelen 's ochtens en 's middags was exel weze rijden in de bak en was sym mee geweest, maar nog steeds. Ook de bult tussen haar voorbenen was dikker en voelde echt warm. Aranka had hem al een x extra afgespoten.
Ik heb hem nog afgespoten en ook haar stal beentjes. Ik ben weze grazen met ze en heb sym d'r stal benen met groene leem ingesmeerd in de hoop dat het werkt en haar bult met traumeel gel.

Verder hoorde ik dat de zoon van de boer dacht dat ze op de balk terecht was gekomen in het water. Om het nog maar even erger te maken.
Ik heb gistereb haar temperatuur genomen, maar die was gelukkig maar 38,3. Ze eet verder goed en scheind nog wat te rennen. Ze was gisteren best bijdehand, dus dat geeft hoop. Ze was niet meer zo suf als woensdag.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 14:24

die bult zit vol met troep, die moet je schoonmaken en er moet weer een veearts bij komen. bij ons op stal had een 2 jarige precies hetzelfde.
De wond moest openblijven zodat de troep een uitganag had, dat ging doormiddel van afspuiten. Ook moest er IN de wond gespoten worden, water met zout, om de boel te ontsmetten. Wat is dit balen zeg! Hou Sym goed in de gaten! DAt zijn namelijk geen stalbenen die ze heeft. Het is ontstoken!

De hond is de betere mens

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 14:28

ontstoken?
he wat moet ik daar aan doen dan/
d'r benen liggen niet open hoor. is het dan toch ontstoken en die bult is ook niet open ook geen schram. allleen d'r uiers zijn geschaaft, maar die zijn niet erger geworden.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 14:32

Als het geen wond is hoeft die bult geen ontsteking te betekenen maar je moet het inderdaad wel heel goed in de gaten houden (maar dat doe je geloof ik al) Knipoog
Ze moet nog heel lang met dit lichaam doen per slot van rekening. Liever de veearts een keer te vaak dan een keer te weinig nietwaar?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 14:36

ik zou toch de veearts erbij halen hoor. Ik vind het maar niets. WAar komt die bult anders vandaan? Als er alleen amar vocht in zit is het niet erg. KAn ze goed bewegen? LAAT je haar ook bewegen? Beweging geeft bloedcirculatie, misschien maakt het dat wel beter. Ik zou eens met haar gaan lopen, en dan eens afspuiten.

De hond is de betere mens

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 14:37

dat is zeker. ik kijk het dit weekend ff aan behalve als ik echt denk dat het niet goed is, maar ik wil maandag wel verbetering zien. woensdag moet die zwelling van haar uiers weg zijn.
ik maak me nu echt zorgen hoor.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 14:42

Zorg intussen voor beweging! Dan kan het vocht een beetje afgevoerd worden.

De hond is de betere mens

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 14:44

ja aranka zorgt dat ze eruit komen als zij er is. heb een briefje opstal geled of zij mocht er tijd en plek zijn mijn merrietjes er even uithalen en ik geeft exel altijd beweing dan kan sym doen wat ze wil en ik ga nog grazen met ze.
is die groene leem goed denk je?

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 14:46

ik denk wel dat het kan helpen, ken de werking van groene leem niet zo goed. Meestal doen ze dat op verwondingen. ga in ieder geval iedere keer 10 minuten met sym wandelen, i.p.v. met Exel, die heeft dat nu minder nodig. En laat Aranka hetzeflde doen, hoe vaker met haar gewandeld wordt, hoe beter. en daarna met koud water afspuiten.

De hond is de betere mens

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 14:51

ja ik spuit me echt rot. eerst die bult 10 min dan d'r ene achter 10 min en dan die andere nog, maar dat heb ik voor symmie over hoor.
ja ik kijk wel wat ze doet tijdens het longeren. doet ze naar mijn zin te weinig gaan we nog ff stappen.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 15:05

he, longeer je sym?

De hond is de betere mens

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 15:28

nee exel. sym loopt dan los in de bak. soms stromt ze de hele bak door en soms doet ze niets.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 15:39

wat raar zeg nou ik heb eigenlijk geen idee! maar zou het wassen met betadine maar heb gehoord dat dat ook niet altijd goed is want de wond mag dan niet nat worden ofzo. ik zou de VA om hulp vragen als ik jouw was gewoon even bellen!


phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 15:42

de wond mag ik 2x per week wassen. voor derest insmeren.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 15:47

ja dat lijkt mij ook het beste en van die stalbenen kan ik alleen maar zeggen afspuiten en lopen maar goed dat gebeurd wel.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 15:48

ik ga extra lopen.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 16:08

ja dan moeten ze toch ook afzakken of doen ze dat niet?

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 16:12

weet niet. aranka is vanochtend geweest. ik ga om 6 uur. ze heeft vast wat achter gelaten op papier.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 16:17

ja nou ik hoop dat het beter wordt want het is wel zielig bah.

Aranka

Berichten: 266
Geregistreerd: 15-12-01
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 16:12

He, k heb gister morgen een half uurtje met dr gestapt want ik was al om kwart voor 7 op stal en ik had nog genoeg tijd om op tijd op school te zijn. Ik vind die bult tussen de voorbenen zo raar, hij is zo hard maar er is geen schrammetje te zien. Ze was ook weer heel gevoelig aan dr uiers terwijl het die dag daarvoor minder leek te zijn.
Hoe was het vanmorgen met dr?
Ik ben nu ziek maar ik ga vanavond gewoon medicijntjes geven hoor! En hoe zit het morgen?

Aranka

Berichten: 266
Geregistreerd: 15-12-01
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 21:29

Ze heeft nu ook weer vast gelegen in dr stal maar heeft er gelukkig niks aan over gehouden! Dr beentjes zien er goed uit en dr bult tussen dr voorbenen word minder hard.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-02 12:32

phoe. ik hoop dat ze morgen zondag niet weer dikke benen heeft van het vast liggen.
ze was gisteren ook super wild. wel hoorde ik haar hoesten in het begin bij elke bok, maar later was dat weg. zou dat een verkoudheid kunnen zijn door de sloot?

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-02 12:35

Ik ben nu ziek maar ik ga vanavond gewoon medicijntjes geven hoor! En hoe zit het morgen?[/quote]

ziek? hey pas wel op je zelf hoor. je hoeft je niet kapot te verzorgen aan symmie. lukt het niet kan ik kijken of er iemand anders is die wil hewlpen.
ik weet hoe zwaar het os. ben zelf ook bek af. slaap ook nog steeds zeer verrot dus ben echt mooe. doe wel voorzichtig met je zelf he

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Aranka

Berichten: 266
Geregistreerd: 15-12-01
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 16:58

ja hoor, het gaat alweer goed was alleen dood op omdat ik om half 6 was opgestaan om naar sym te gaan en tot 9 uur 's avonds moest werken!
Vandaag zag alles er beter uit, vooral dr benen zien er super uit!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ange1a, JorineV, Kimmie235, LesleyAnne, Melzazu, MirjamRobin, MissWeenie, OmgiliBot, pluklief, Thami en 114 bezoekers