de dierenbescherming komt.......

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

de dierenbescherming komt.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 15:21

Ik heb pas geleden een mailtje gestuurd naar de dierenbescherming omdat ik vind dat het niet langer kan met me verzorgshet!

[MD] :S weet even geen titel
[MD] wat kan er aan de hand zijn?

Ze hebben gemaild dat ze binnekort even langsgaan.
aan de ene kant heb ik er wel een goed gevoel over, want zo kan het echt niet ze heeft echt pijn! maar aan de andere kant ben ik bang dat ze misschien worden weggehaald ofzo, dat zou echt een ramp zijn want ik kan echt niet meer zonder ze!!

Zo, moest het effe kwijt hoor Lachen

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 15:40

gaat het niet te drastisch of loop ik achter Tong uitsteken

zou kunnen ,dan bedoel ik het niet zo

maar zou je niet eerst wat kunnen voorschieten, en daarna eens goed met de eigenaren te gaan praten...

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 15:48

met de eigenaar praten heeft niet zoveel zin, hij vind dat alleen hij gelijk heeft en denkt dat wij er niks van weten.
En als ik om de hoefsmid vraag (wat ik ruim een half jaar geleden al gedaan heb, er vervolgens iedere zoveel weken weer Gaaaap ) dan krijg ik altijd als antwoord dat hij net heeft gebeld of hij gaat zo bellen, word er een beetje gek van en het gaat steeds slechter met d'r..........

ik weet ook niet of de dierenbescherming nodig is hiervoor, maar ik heb het allemaal uitgelegd in een mailtje aan ze en hun vinden het nodig om ff te komen kijken......

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 15:48

Ik hoop voor je dat ze er dan ook wat aan gaat doen! Laat maar horen of ze wat gaan doen!! en wanneer ze geweest zijn..

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 17:35

hmm zijn jouw fotootjes in je profiel van deze dieren?? en zjn de foto's recent??

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 17:37

Als het echt zo erg is, is het wel goed dat de DB even komt kijken. Misschien kunnen zij de eigenaren wakker schudden.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 22:00

jah de foto's zijn recent, nouja sommige niet allemaal!! maar op de foto;s kun je de hoeven niet zien, en meike is opgezadeld en er is op gereden maar ze zijn van paar maanden terug toen ze nog redelijk liep

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 07:41

Staan deze shetjes langs de oude middenweg bij Butterhuizen?

wendy1980
Berichten: 98
Geregistreerd: 20-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 16:10

ik heb ook een keer de dierenbescherming gebeld.
Als ik een buitenrit maakte reed altijd langs een pony met hele lange hoeven, elke keer als ik er weer langs reed was er niets veranderd de hoeven krulden al helemaal om en het beestje liep heel erg moeilijk. Op een gegeven moment kon ik er niet meer tegen en heb ik ook de dierenbescherming gebeld, 2 weken later stond ze weer netjes op haar voeten en ik was erg blij dat ik er toch werk van had gemaakt. sindsdien wordt ze regelmatig bekapt.

Ik denk dat je er erg goed aan hebt gedaan. Ik hoop dat het helpt en dat ze die mensen aan het verstand krijgen dat als je een dier wilt hebben dat je er dan ook goed voor moet zorgen.

groetjes

xxxquintyxxx

Berichten: 510
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 19:03

ouw anne ik ben blij dat hij eindelijk komt hopelijk doen ze er wat aan
ik hoop het echt meike,quin en bo verdiene gewoon beter gelukkig verzorg jij ze nu anders hadde ze niemand
ze staan idd langs de oude middeweg bij butterhuize ik heb ze namelijk ook verzorgt

xxxquintyxxx

Berichten: 510
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 19:05

mochten ze weg gehaald woorden dan kan je ze miss kopen mocht het inet lukke laat je het me dan weten?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 20:25

als een pony "redelijk" loopt, waarom is ie dan opgezadelt????

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 20:44

stef schreef:
als een pony "redelijk" loopt, waarom is ie dan opgezadelt????



uuuh wij denken het zelfde

golda1

Berichten: 137
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 20:48

dierenbescherming doet over het algemeen enkelt wat als er duidelijk iets aan de hand is

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-02 15:33

nou, kijk ze liep toen ze op d ie foto's opgezadeld was nog wel goed, ze kon zonder moeite draven galloperen enz maar ik zeg redelijk omdat ze nooit helemaal 100% goed heeft gelopen.
wel gewoon regelmatig en zonder pijn voor zover ik zag maar ze loopt altijd al met haar voorbenen een beetje raar, dat is al zo sinds ik haar verzorg!
uhm sorry voor de onduidelijkheid dan................

ik weet ook echt niet of de dierenbescherming er wat aan gaat doen enzo hoor maarja ik kon het toch proberen?!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 16:08

Haar voorbenen staan inderdaad raar op die foto's. Misschien kan je zelf een dierenarts bellen en het verhaal voorleggen, misschien dat ie wel langs wil komen voor een ander tarief?? Je kan het in ieder geval proberen.. ik had het wel gedaan..

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-02 22:24

Ja ik wacht nu nog ff af wat de dierenbescherming doet en neem aan dat sde eigenaar dan eindelijk iets doet, ik heb zelf absoluut geen geld ervoor ook al zou het goedkoper zijn, en mijn ouders kan ik ook niks van vragen, die willen al nieteens dat ik bel...........

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 00:56

Sjee wat een tonnetjes, dat ze überhaupt nog lopen kúnnen met die bolle buikjes!! Haha!

Nou ja, in ieder geval op een goede afloop...

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 01:31

Die Meike staat er in elk geval bij alsof ze ooit zwaar hoefbevangen is geweest. Aangezien ze beslist niet mager is zou ze best weer hoefbevangen kunnen zijn.
Het lijkt mij in elk geval geen pony waar je ooit nog op kan rijden zo vanaf het profiel te oordelen.

Maar een foto is ook maar een foto en kan een heel vertekend beeld geven natuurlijk.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-02 12:15

ze is inderdaad een paar keer hoefbevangen geweest en voordat ik haar verzorgde vast ook.
ik heb nog geen mailtje terug gehad van de dierenbescherming (moest het adres even mailen) maar zodra ze geweest zijn zeg ik wel ff wat ze gedaan hebben en hopen dat de eigenaar er eindelijk iets aan zal doen.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 18:23

Ik weet niet hoor maar als ik langs de middenweg rijd dan staan ze er altijd vredig bij. Lekker aan het gras te knabbelen. Van de weg af is niet te zien dat ze verwaarloosd worden.
Van wie zijn ze eigenlijk?

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-02 20:11

ze worden ookl niet echt verwaarloosd want ik verzorg ze elke dag Lachen de eigenaar woont ernaast in die grote boerderij.
met die twee vosjes gaat het ook wel goed nu, maar meike kan niet meer draven en dit lijkt me niet normaal! verder kun je vanaf de weg haar hoeven niet zien..........