Trailerinfo svp

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-01 23:33

Volgende maand moet ik examen doen voor E-rijbewijs.
Daarna wil ik eigenlijk ook een 1 1/2 paardstrailer aanschaffen.
Maar wat is nu een goede trailer?
Wat is een ged merk?
Wat betaal je voor een nieuwe en wat voor een goede tweedehandse (en waar moet je op letten)?
Klopt het dat in 2003 trailers APK gekeurd moeten worden?


PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 12:14

Ik heb zelf een Westeria trailer nieuw gekocht en vind dat echt een mooie en prima trailer. Heb je vanaf 10.000 gulden. Verder moet je bij tweedehands erg op de bodem letten omdat die las eerste doorrot. Daarom heb ik zelf een nieuwe gekocht. Ik hoop dat de APK keuring verplicht wordt voor het welzijn voor paarden met onzorgvuldige eigenaars die hun trailer nooit laten nakiijken en maar dioorrijden. Succes!

Voorzitster AFM


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 12:30

Mijn favoriete trailer merken zijn Westfalia en Bockmann. Verder zijn er genoeg goede, Sluis, Atec etc. Maar ik wil absoluut geen oude trailer. Omdat ik zelf niet kan opknappen, maar ook omdat ik geen risico wil lopen dat het onveilig is. Ik ben aan het sparen voor een 2 paards trailer (vind ik fijner op de weg liggen), en dan wil het liefst een 2de handse van maximaal 5 jaar oud, en het liefst helemaal van poleyester. Er zijn zoveel verschillende prijsklassen dus daar kan je weinig over zeggen. Hangt ervan af wat je precies wilt, en hoe oud.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 13:50

Ik heb onwijs veel geluk gehad.
De oude eigenaar van Moonlight kocht een mooie 1.5 paardstrailer luxe uitvoering van atec voor zijn vriendin die wedstrijden wilde rijden.
Toen de trailer nog in bestelling was heeft zij het na 4 jaar ofzo uitgemaakt en zat hij met de trailer.
Dus mocht ik 'm gebruiken tegen betaling van 25 piek na een half jaar vroeg ie of wij 'm niet wilden kopen en dat wilden wij wel maar niet te duur.
Bij de dealer kreeg hij er 6500 voor dus hebben wij 'm voor 6600 overgenomen.
een trailer van nog geen jaar oud 6/7 keer gebruikt door mijzelf met gietvloer trapbeveiliging etc. nieuw was deze trailer in die uitrusting 11.000 piek dus ik heb heel veel mazzel gehad. Die dealer had 'm waarschijnlijk ook weer duur doorverkocht want die moet ook winstmaken..
dus als je niet al te veel haast hebt : kijk goed om je heen en mocht je een 2de handse kopen laat 'm eerst nakijken voor je het doet.
Ik ben zelf erg tevreden over atec

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-01 10:57

Ik heb een twee paards, grijze Westfalia, dus helemaal van polyester. Onze auto (die de trailer normaal trekt..de Jeep dus.)is ook grijs, vandaar dat we voor een grijze trailer hebben gekozen. Nu kunnen we nooit meer van auto veranderen, grijnz!!!!
Maar ik ben supertevreden over de trailer en Bob ook (die moet uiteindelijk rijden..) Hij heeft met verschillende merken gereden, maar bij deze voel je echt niet dat je iets aan je auto hebt hangen, zelfs niet met twee paarden erin. Ik wilde er eerst een met zadelkamer, maar bij de Westfalia kost je dat een hoop bewegingsruimte aan de voorkant, vandaar dat ik nu zonder heb.
We houden hem netjes schoon, das nogal lastig aan de buitenkant. Jammer genoeg staat ie buiten, maar als we gaan verhuizen kan ie straks binnen staan!

Groetjes Suzanne

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 21:40

Goede trailers? Die is er maar een: Ifor Willims. loeizwaar, beresterk, onverwoestbaar en niet van de weg te krijgen!! Ik heb er ooit 120km/h mee gereden met mijn paard erop achter een Opel Kadett. Dat ding lag als een huis. Niet om na te doen natuurlijk, maar toch.... het zegt wat over de wegligging. Verder advieseer ik graag Weijer, niet te zwaar, betaalbaar en goed. Westria heb ik achter een Land-Rover Discovery gehad, een ramp! Ligt voor geen meter, probeert met de auto aan de haal te gaan. Bockmann doet het zelfde met een amerikaanse Ford bus.
Wil je overal vanaf zijn? Haal je vrachtwagenrijbewijs en koop een kleine vrachtwagen, heb ik al tien jaar en ik wil hem noooooit meer kwijt.

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 00:42

ja, maar er zijn toch ook van die mini-vrachtwagens, waar je met B mee mag rijden; zoalng t aan 1 stuk zit zeg maar?
Vaak zie je ze rijden als van die 'radio modern' wagentjes en ook v gent en loos ( oeps, reclame..) rijdt ermee. en die worden dan omgebouwd tot paardenwagen.
Er staat soms ook bij advertenties; ' veewagen voor klein rijbewijs, da's dan toch ook voor alleen B?
daar heb je dacht ik geen E of laat staan C voor nodig..
C rijbewijs is erg duur, lijkt me ook moeilijk te halen als je geen ervaring hebt, dus veel lessen en hoe vaak ga ik nou met een vrachtwagen rijden??
da's alleen handig als je veel met grote wagens gaat rijden..

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 16:01

Atec heeft bijna de kwaliteit van Westfalia en kost de helft... Goede trailer, geode service ed. Alleen niet helemaal bestand tegen onze bonk van 1.71 m met trailerangst, toch nog alles overleefd...

Laui

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 23:59

vrachtwagentjes voor B-rijbewijs? Ja, inderdaad, formeel heb je gelijk, ze zijn te koop. Het zijn vaak (niet altijd) wrakken op de weg, en veel te duur. voor de helft koop je ze voor groot rijbewijs. Bovendien zit je nooit met gewichtsproblemen. Mijn 608 heeft 2200kg laadvermogen! kom daat eens om met een klein rijbewijs. Bedenk ook dat de belastingregels anders zijn voor vrachtwagens, lees goedkoper. Trouwens wel eens nagedacht wat het allemmaal weegt? Paard 500 a 700 kg, mens met spullen 100 a 125 kg en dat maal twee. toch vlug zo'n 1200 a 1400 kg. hou je 2000kg over voor je auto. Ga je niet redden hoor.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 12:24

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik ken een aantal mensen met een vrachtwagentje voor B rijbewijs. Er zitten oudjes tussen inderdaad, maar ook hele leuke poleyester vrachtwagens die nog helemaal niet oud zijn of zelfs nieuw. Op sommige mag je zelfs 3 paarden zetten. En je kan beter je paard op een oud vrachtwagentje zetten dan op een oude trailer, naar mij idee.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 18:39

In de Bit van vorig jaar ofzo, stond een test van van anderhalf paards trailers.
Stond ook bij waar je op moet letten.
Als je geluk hebt kun je een goed 2e handse op de kop tikken. Maar verhoudingsgewijs zijn die vrij prijzig!!

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 21:59

hoi 'ikke',

ik ken een bekende dress. familie, die hebben zo'n 'radio modern' auto gekocht van ca. 6 jaar oud ( valt nog wel mee, die wagens gaan vaak rustig 15 jaar mee hoor!)' en hebben 'm relatief simpel laten ombouwen tot paarden wagen. Er kunnen makkelijk 2 grote paarden of 3 pony's in.
(Zij hebben 'm natuurlijk voor 'extra' - weet niet goed waarom, waarschijnlijk hadden ze toen nog geen E- , want ze hebben ook een erg goede maar dure 2 paards Brenderup en een vrachtwagen voor 6 paarden...ach.. haha.

En als ik met m'n 1.5 paards met fjord en goede auto ga rijden, kom ik echt nooit aan de 1000 kg inhoud hoor. Maar daar gaat het ook echt niet om, het gaat om wat er maximaal in MAG ( papieren) en niet wat ik er in DOE.
Al doe ik er maar 900 kg in b.w.v.s. en er mag 1500 in ( laadvermogen), dan gaat het om die 1500 en doet die 900 kg er niet meer toe.
Kijk naar de uitleg van Roel ( elders geloof ik)
Dus ik zou met mijn beschreven spul best legaal kunnen rijden ( 't is dat we nog geen trekhaak hebben omdat er toch een andere auto komt 'binnenkort' haha)
alleen moet je natuurlijk wel het maximum trekgewicht v/d auto in de gaten houden, want daar mag je nooit boven, ook niet met E lijkt me..

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-01 21:59

Madelein, indien je geen E hebt klopt je verhaal om ermee te mogen rijden. Als je wel E hebt en je trailer weegt 900kg met inhoud en mag 1500kg wegen, dan mag er een auto voor staan die v.b. maar 1300kg mag trekken.
Wat vrachtwagentjes betreft, ik heb op de equitana hele leuke gezien die in nederland waarschijnlijk op klein rijbewijs gerden mogen worden. Het blijven echter kleine autootjes als je een 608 van 6mtr gewend bent. Bovengenoemde leverancier wilde voor mij kijken wat een nieuwe opbouw kost op mijn 608, ik ben benieuwd, jullie horen nog van mij.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-01 00:07

Maar een auto mag toch nooit meer trekken dan dat in de papieren staat?? Zo heb ik het geleerd. De auto is dan gewoon niet gemaakt om meer te trekken.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 151 bezoekers