Van pasgeboren tot ... Little Surprise Zoë

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Van pasgeboren tot ... Little Surprise Zoë

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 11:49

Ik heb pas de foto's upgeload van m'n merrieveulentje, en wil de beste jullie niet onthouden ... Dus, hier gaan we :

Zoë dag één ... Nog nat ...
Afbeelding

Ooooooo ... je kan daar ook op staan op die spaghetti's ... Haha!
Afbeelding

Uhhhhh ... wat was dat???
Afbeelding

Ja, hoe zou jij je voelen als je net door een klein gaatje geperst werd??? Was eng hoor!
Afbeelding

Met mama ... ik word een fotomodel!!!!! (één dag oud)
Afbeelding

Uh ... ??? Wat blijft me nu toch achtervolgen??? Wat is dat "ding"???
Afbeelding

Verdorie da's vermoeiend ...
Afbeelding

Ik ben één week oud en krijg m'n eerste "juwelen" al .... beetje VEEL te groot Haha!
Afbeelding

Ik ben de mooiste ... !!!!! (beetje "ouder" al)
Afbeelding

Verdikke da's hoog ... EY!!!! IK WIL ETEN!!!!!
Afbeelding

Mja, .... alle jonge meiden gaan door gekke fases, niet op m'n kapsel letten, dat was de hippieperiode Haha!
Afbeelding

Laat het GRAS maar groeien, LAAT het GRAS maar groeien, NEE, rij het nooit meer af ... Vork
Afbeelding

Vrouwtje beetje zot, die gaat nu liggen om mij met dat machine te vangen ......
Afbeelding

Ben ik nu niet de ALLERMOOISTE????
Afbeelding

Diene kleine toont me nu een leeg handje, mijne bak is ook al uit, heb jij iets die in m'n mond past en die lekker is????
Afbeelding


darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 12:06

wat een schatje !!!!!!!!!!!!!!!!!!! wat voor ras is ze

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 12:10

Weet ik niet, moeder was een slachtpony, we hebben nooit geweten dat ze drachtig was, wel vermoedens gehad voor en héél lange tijd (zagen beweging al van in augustus terwijl ze in maart geboren is!!!). De dierenarts, hoefsmid, de NH leraar, die man die 'r ingereden had, ...... niemand had iets gemerkt (ondanks regelmatig vragen dat we "iets" zagen bewegen, wishfull thinking was steevast de "oplossing" ...), tot m'n man de morgen van 16 maart het huis samen schreeuwde dat er een DOBBERMAN in onze stal zat (ons pony sloeg naar honden) ... Haha!

Moeder werd door de DA getypeerd als New Forrest met mogelijks beetje "Fell" of "Mérens" omdat ze wat meer vetlok had dan de normale NF.
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 28-11-02 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 12:10

wat een superschattig veulentje!!echt helemaal geweldig!!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 12:32

Wat een leuk veulentje zeg! Echt leuk, vooral dat het vrij 'onverwachts' nog ter wereld kwam. Mooie foto's, vooral die met dat koppie over de staldeur. Hi, hi.
Heb je de moeder ook nog in je bezit? Ik zag haar nl. ook op een van de foto's staan. Wat was de reden dat ze naar de slacht moest & jullie haar hebben 'gekocht'/aangeschaft, een goed huis hebben gegeven of wat de verdere geschiedenis is. Just curious.. Misschien haar gedrag, zoals ik al las. Ook wel een leuke mams hoor Knipoog

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 12:35

Moeder was mishandeld en zwaar verwaarloosd, had hoge en lage overhoef, arthrose en luchtzuigertje ... (ik zal 's een foto zetten straks van 'r achterhoefje .... niemand wou 'r hebben).

We hebben 'r moeten wegdoen omdat 'r gedrag erger en erger werd, agressie, dreigen en stampen, en doordat ik kids heb moest ik wel de veilige optie kiezen ... ze is nu bij een meid die 'r helemaal aan het heropvoeden is, het gaat prima met haar! Ik krijg regelmatig foto's en een berichtje over hun vorderingen. Mis 'r wel hoor ...

Hier zijn de foto's van de mama 'r achterhoefje :

Zo is de moeder op 23 mei 2001 bij ons aangekomen
Afbeelding
Zo was ze per 24 mei 2001 met één bekapbeurt :
Afbeelding

Ze is hier weggegaan zo goed gecorrigeerd als mogelijk is. Ik heb ook foto's van de verbening vanbinnen, maar die kan je niet scannen (ik toch niet). Het is op de foto te zien dat het voortkomt van een verwonding en dus niet erfelijk is ... hadden ze op het moment van de verwonding een dierenarts laten komen was er niets aan de hand geweest ....
Wij vonden 'r mooi, en het was doodzonde haar geen kans te geven (ook al kon ik voor de zelfde prijs een gezonde palominomerrie krijgen of een schimmeltje, maar die gingen niet naar de slacht). Met veel geduld hebben we haar meer op mensen kunnen richten, maar zoals wel vaker het geval is, eens ze uit de grootste put was begon ze te testen en dreigen, en dan is het de beste weg een nieuw adres te zoeken waarmee ze niet die moeilijke weg doorsparteld had .... de meid die 'r baasje is bouwt nu gewoon verder waar wij vastliepen en daar ben ik blij om. Ze heeft een kans gekregen, anders waren het twee levens verloren ... ik heb het er best moeilijk mee, ze is pas weg van 12 oktober jl. Maar mocht het risico voor m'n kinderen niet ontkennen ... Ik zou niet met me zelf kunnen leven moest er iets met hen gebeuren ...

3-9-2002 Eerste schooldag, Dochtertje 6 jaar zoontje 8 jaar.
Afbeelding

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 13:39

Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk hebt met het feit dat ze niet meer bij jullie kon wonen, maar ik denk dat je hart gloeit als je er aan denkt hoe goed ze het nu heeft en dat er ook nog een veulenkind een leven heeft...

Top hoor en ze zien er echt leuk uit!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 13:46

Nu is het een kleine twee weken sinds ik de laatste foto's van 'r moedertje gekregen heb (email) ; en je gelooft het of je gelooft het niet, maar ik zit er nu echt op te wachten om iets van 'r te horen ... denk dat ik vanavond zelf maar 's een mailtje stuur met wat foto's van haar hier nog ... Het is een fijn gevoel weten dat je niet één maar twee levens geholpen hebt, de smaak is echter héél wrang als je weet dat het door één enkele injectie met onstekingsremmers had kunnen vermeden worden. Haar veulen heeft vastgezeten in een hooinet, had ik toen niet de DA gebeld kon het resultaat het zelfde zijn ... dat maakt me behoorlijk kwaad ... als je die hoeven ziet, da's toch pure verwaarlozing!!!!!!! En wat ze erop te zeggen hadden, je zou ze echt een mep verkopen, jammer van de vele shetjes en andere ponies die ik niet kon kopen ... want (hou je vast) ... een pony moet niet bekapt worden, da's alleen voor paarden! Boos!

PS zonde dat ze ook 'r manen hebben afgefikt (begrijp ik hoor, ze was niet graag geborsteld -geslagen met borstels vroeger???- en er kwamen dus wel 's knopen die je met veel geduld uit 'r megalange manen moest prutsen, want ze trok snel weg uit schrik vermoedelijk ... arm beestje ... kon ze maar praten), maar ze staat er gezond bij, hoefjes gevet en geteerd, staartje mooi recht geknipt, dekentje op ... en ze kan al relaxed aan een touw staan en redelijk meewandelen zonder getrek!!!!! Klinkt niet indrukwekkend, maar had je haar bezig gezien zou je de "trots" wel begrijpen in die kleine verwezenlijking.

Afbeelding
Deze is genomen in 'r nieuwe thuis ...

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 14:18

Wat een prachtig paardje zeg!
Ik vind het ook heel leuk dat je mijn tweede naam heb gekozen: Vivian Zoë Lachen

Profiel update!!
Nu met horoscoop,loesje,songteksen en nog véél meer! Party!!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:40

leuk veulen!!!!!!!!!!!!!!!! Keilief!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 19:15

Wat een superveulentje!! Gaaf zeg, en moooi! {leuke onderschriften ook Knipoog}
Wat gaan jullie met haar doen?

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 21:52

Vooral veel opvoeden nu, want het is een pittige tante hoor! Ze heeft duidelijk springtalent (wat ze zeker van 'r moeder niet meekreeg, want die was te lomp om 'r benen op te heffen), als we daar gebruik zullen van maken hangt van m'n dochtertje af die zal leren rijden komende zomer, ze heeft er wel aanleg voor, een goede natuurlijke zit ... voor mij persoonlijk ga ik 'r inspannen, verder gewoon 's ritje maken met 'r en m'n dochtertje op 'r rugje (tenzij ze een superruitertje is natuurlijk, dan kunnen we samen gaan rijden, ik met de tinker en zij met ons Zoë). Da's nog allemaal lang voorruit, we houden het dus voorlopig op deftig opvoeden ; en m'n dochter ook - HAHAHA - Haha!.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Ineke2

Berichten: 33088
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 22:47

Wat een scheetje van een veulen Lovers
Echt heel mooi lief koppie heeft ze

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 23:10

Mooi beestje en erg leuke onderschrift!! Haha!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Dustylovergirl16
Berichten: 151
Geregistreerd: 10-04-02
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 00:18

leuk veulentje, echt cute

waar ik het meest van hou? ja dat is mijn lieve paardje dusty


Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 13:07

Wat een prachtig veulentje Lovers Echt een heel leuk beestje geworden!

Ik heb je eerdere berichten ook al gevolgd, ik vind dat je het geweldig gedaan hebt allemaal. De hoef van die merrie ziet er inderdaad vreselijk uit, vooral op de 1e foto. Onbegrijpelijk dat mensen het zo ver laten komen... Boos!

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 15:27

Wat een leuk veulentje! Ik denk dat Zoe het erg goed zal doen voor een karretje! Nu alvast succes gewenst met het betuigen Lachen.

Dat hoefje van Zoe 's moeder ... Ik wist niet dat hoeven zo lang konden worden! Dat is tch niet meer paardwaardig. Een goede zaak, vind ik, dat je haar van de slacht hebt gered. Je hebt hartstikke veel voor haar gedaan. Jammer dat ze wegmoest, maar ik snap wel dat het gevaarlijk was, om haar langer te houden.

Hou je ons op de hoogte van de vorderingen van Zoe ? Het lijkt me erg leuk om daarover te lezen Lachen.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 15:32

Tuurlijk wel, ben er maar wat fier op ; op m'n meidje! Het is een schatje hoor, wel pittig ding, ze gaat soms zo hard door de wei dat ze met een sliding moet remmen, of gewoon plat door de bocht moet Haha!. Ze is sinds we het ander veulen hebben veel "positiever" van aard geworden, die oortjes gaan niet zo vaak maar naar achter (of het is dat hij van lekkere dingen komt snoepen uit haar bakje die zij met "hoef" en tand verdedigd }> ), en ze blijft ook al mooi staan voor de smid (linker kant is iets beter dan de rechter). Er zit een goed ponie'tje in! Ik verlang al tot de lente tot het weer wat warmer is, kunnen we weer lekker veel tussendoor doen buiten, nu beperkt het zich iets meer, ben nogal een koukleum ... Met kerst gaan we'r moedertje opzoeken ook, ik kijk er al naar uit! Ze heet "Little Filly" (mams hé). Tja, dat hoefje was héél erg, zelfs de tweede foto zie je dat ze veel te steil staat, nu is ze vrijwel normaal van stand, maar de bult gaat nooit meer weg, die kan je ook zien op de foto waar ze met het dekentje opstaat. Het is zielig wat sommige mensen laten gebeuren. Zelf met een dikke vette kar rijden (mercedes), rijkelijk leven, maar te zuinig om al was het maar één keer op een jaar de smid te vragen ... Ik heb de dierenbescherming ingelicht, maar tenzij ik mijn naam opgeef willen ze niets doen. Eerlijk gezegd heb ik schrik om dat te doen, er zijn al vaker afrekeningen geweest na aangiften van dierenmishandeling ... mag er niet aan denken dat er iets met ons zou gebeuren. Vond toch ook wel dat het een reden was die niet door de beugel kon om controle te weigeren! Stel dat je je ouders of tante zo moet gaan "aangeven" .... hoe leg je dat dan uit hé?!!!

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 17:18

Heel leuk veulen!

Jewel... :+:

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 00:53

Wat een verhaal zeg van mama, echt zielig! Goed zeg, dat jij haar gered hebt. En nu als beloning een super lief veulentje! Veel plezier ermee!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 92 bezoekers