Wat voor musli??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Wat voor musli??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 12:38

Sinds dat Knuffel op stal staat is haar vacht niet echt lekker glazend en glad. Ze heeft al een wormkuur gehad maar dit heeft tot nu toe nix geholpen. Nu ben ik van plan om haar weer zeewier, knoflook en lijnzaad olie te gaan geven. Alleen ze staat op een stal waar ze al brok krijgt van de eigenaar, hier kan ik dus nix bij toevoegen want die man wil niet voor elk paard een ander potje voeren (ik geef hem wel een beetje gelijk want als je een pensionstal met meer als 20 paarden hebt en ieder moet wat anders hebben blijf je bezig Verward ). Ik wou haar dan een klein beetje musli erbij geven (iedere dag paar handjes met daardoor de zeewier en knoflook en lijnzaadolie) alleen nu vroeg ik me af wat voor musli is het beste?? Niet teveel eiwit moet erin zitten (dan wordt ze weer zo heet) en ook niet teveel andere dingen want ze krijgt ernaast al gewone prestatie brok. Dit is dan meer iets voor erbij en als beloning zeg maar.
Hopelijk snel bericht


Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.



youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 12:43

Ik geef zelf equiral, ben ik erg tevreden over, ze houden mooie droge benen, krijgen een mooie vacht en zitten lekker in hunvel. Ze schijnen ook nog eens mindre kans te krijgen op mok!! Ik moet zeggen dat sinds ik het voer ook geen mok meer heb gezien bij Sunny, maar dit kan ook toeval zijn.. Maar voor de beste info kan je denk ik beter naar degene gaan waar je je voer koopt!
Anders moet je eens kijken op www.equiral.nl

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 12:46

haha nou ik sta op zo'n bedrijf en de boer voer uit bakjes die de mensen klaar zetten.
verder kun je net zo goed zonnebloem olie of olijf olie voeren. zeewier is echt super spul.
mijn paarden krijgen subli muslie.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 13:21

Yep, ik gebruik ook Equiral (Structuurmix) en mijn paard heeft een supervacht, inderdaad ook droge beentjes, en zijn conditie bouwt zich sneller op. En niet onbelangrijk; hij vindt het verschrikkelijk lekker!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 22:54

Ik voer 1 schep Subli Muesli bij per dag, Max vindt t heerlijk.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 23:54

Muesli is gewoon brok die niet door de mangel gehaald is en geperst. Er zitten exact dezelfde voedingsstoffen en voedingswaarden in als ik brok van vergelijkbare kwaliteit. Muesli is op de markt gebracht omdat mensen graag luxe ogend voer willen geven. In prinicipe kun je volstaan met een goede basisbrok/sportbrok.

Toos paardloos

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 00:04

Misschien kun je het proberen met Meusli zonder haver van Havens, daar zit weinig energie en eiwit in maar wel weer extra vitamine en bouwstoffen. Mijn Nappie ziet er echt super uit sinds ik dit gebruik, hij wordt er niet heet van, zijn vel glanst, ondanks dat het een donkere scimmel is met "herfstvacht" Haha! en hij vindt het echt super lekker misschioen het proberen waardt Knipoog

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 00:09

imker schreef:
Muesli is gewoon brok die niet door de mangel gehaald is en geperst. Er zitten exact dezelfde voedingsstoffen en voedingswaarden in als ik brok van vergelijkbare kwaliteit. Muesli is op de markt gebracht omdat mensen graag luxe ogend voer willen geven. In prinicipe kun je volstaan met een goede basisbrok/sportbrok.


Sorry, niet mee eens. De musli stimuleert het kauwen, en omdat het geen compacte brok hoeft te worden kunnen er ook dingen als olie, Johannesbrood en gepofte rijst toegevoegd worden. Dat zijn de bijzaken in de musli, die er wel voor zorgen dat de vacht mooi wordt en het voer heeft absoluut meer aroma. En qua prijs maakt het niet eens zoveel uit. Baduh krijgt grotendeels Sportbrok, maar ik voer altijd Musli bij omdat ie het A. lekkerder vindt als bix, B. er kruiden inzitten voor gezonde luchtwegen en C. olie voor zijn vacht. Heb ik in nog geen brok kunnen vinden. Het is gewoon voer met een extraatje, en dat heeft niks met "er luxe uitzien" te maken, maar met het feit dat het gezond en lekker is.

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 01:09

havens;)

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 12:11

bubbels"]
[quote="imker schreef:
Muesli is gewoon brok die niet door de mangel gehaald is en geperst. Er zitten exact dezelfde voedingsstoffen en voedingswaarden in als ik brok van vergelijkbare kwaliteit. Muesli is op de markt gebracht omdat mensen graag luxe ogend voer willen geven. In prinicipe kun je volstaan met een goede basisbrok/sportbrok.


Sorry, niet mee eens. De musli stimuleert het kauwen, en omdat het geen compacte brok hoeft te worden kunnen er ook dingen als olie, Johannesbrood en gepofte rijst toegevoegd worden. Dat zijn de bijzaken in de musli, die er wel voor zorgen dat de vacht mooi wordt en het voer heeft absoluut meer aroma. En qua prijs maakt het niet eens zoveel uit. Baduh krijgt grotendeels Sportbrok, maar ik voer altijd Musli bij omdat ie het A. lekkerder vindt als bix, B. er kruiden inzitten voor gezonde luchtwegen en C. olie voor zijn vacht. Heb ik in nog geen brok kunnen vinden. Het is gewoon voer met een extraatje, en dat heeft niks met "er luxe uitzien" te maken, maar met het feit dat het gezond en lekker is.
[/quote]

Op Indoor Brabant heb ik een hele discussie gehad met de vertegenwoordiger van Havens. Ik wilde het verschil weten tussen draversbrok en Muesli en hij heeft mij laten zien dat qua voedingswaarde en mineralen etc. er geen verschil zit tussen Draversbrok en muesli.
Ik verzin dit niet zelf, ik quote de vertegenwoordiger.

Toos paardloos

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 13:11

zelf geef ik hippostar(voorheen kasper faunafood) musli. Hij vind het heerlijk en er zit een lekker laagje melange op zodat het nog een extra lekkere smaak krijgt.

Wodan en ik onderweg in de M2


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Laibadji en 125 bezoekers