Met Once naar de kliniek.. + update + 2e update

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Met Once naar de kliniek.. + update + 2e update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-02 14:10

Vandaag zijn mijn moeder en ik met Once naar de kliniek gegaan. Ze loopt al een poosje onregelmatig. Het is heel langzaamaan gekomen, dus weet ik ook absoluut niet wanneer het begonnen is. Veel mensen zien/zagen er ook niks aan, maar het was gewoon niet lekker. Ze is absoluut niet kreupel, je merkt er eigelijk ook niks van, maar toch zit er ergens een kleine onregelmatigheid. Daarom hebben mijn moeder en ik besloten naar de kliniek in Hellendoorn te gaan. Daar zijn we dus vanmorgen geweest.

Daar eerst even wat gestapt en gedraafd op de rechte lijn, volgens de veearts niet echt veel aan te zien. Toen buigproeven. Linksachter reageerde ze er wel op, alle andere benen waren goed. Toen moest ik d'r longeren op het harde en het zachte. De veearts was het met me eens dat ze niet helemaal fijn liep, maar ze was ook niet kreupel. Toch leek ze met links achter iets meer moeite te hebben. De veearts wilde eigelijk de ondervoet verdoven, om te kijken of het daarin zit, maar dat was niet mogelijk. Wanneer je het verdoofd gaat een paard 70% beter lopen, maar bij Once was het maar zo'n lichte onregelmatigheid, dat je de verbetering niet eens zou zien. Dat kon dus niet doorgaan. Toen is ze dus op de foto gezet. Raar maar waar was alles daar helemaal perfect. Hij weet dus ook niet goed wat er met Once aan de hand is, en hij raadde ons aan Once daar een nachtje te houden. Ze gaan vanmiddag of morgen met een heel stel veeartsen nog wat onderzoeken doen enzo, kijken of ze iets kunnen vinden. We worden gebeld als we d'r weer op kunnen halen en als er nieuws is.

Ik ben echt benieuwd wat het kan zijn. Maar we wachten dus nog maar even af.
Laatst bijgewerkt door Joleen op 28-11-02 18:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..


hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 14:23

Erg spannend allemaal!
hoop dat het allemaal goed komt met haar, gelukkig is ze in hellendoorn in goede handen.
laat je ven weten wat ze verder nog melden

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 14:44

Jeetje wat naar zeg, het zit ook niet echt mee!
Wij hadden dit nou precies het zelfde met Early, alleen liep Early echt duidelijk kreupel. Bij Early konden ze ook niks vinden maar ons stuurde ze naar huis met als boodschap dat het van zelf over zou gaan, nou niet dus!

Veel sterkte ermee, hopelijk weten ze snel er wat meer over want dit is ook niet leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 14:46

Ziet het niet in zijn rug dan?
Dan zijn de foto's van de benen uiteraard goed.

Succes ermee.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 14:48

Lees het bericht van Rieja eens die had ook zoiets met haar paard geloof ik.
Zulke dingen kunnen ook vanuit de heupen komen.
Misschien kan je de DA vragen of een fysio/kraker een goede optie is.

Succes ermee!

Staat ze nog te koop eigenlijk?

:evaw:

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 14:48

Ik denk ook eerder aan een probleem in de rug. Laat er een kraker naar kijken. De meeste dierenklinieken kijken daar namelijk niet naar...

Je suis Charlie.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-02 14:54

Rug is nagekeken vandaag, helemaal goed, nergens gevoelig op. De heupen kunnen het inderdaad zijn, dat zei de VA zelf ook, maar we horen vanzelf meer.
Ze staat nog steeds te koop ja, maar dat moet nu dus maar even wachten.

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-02 18:22

Nou, ze hebben gebeld van de kliniek. Ze hebben er met 3 veeartsen naar gekeken en ze zijn het er allemaal over eens dat het links achter zit. Ze hebben nog een keer een deel op de foto gezet en dat was ook gewoon helemaal perfect. Ze denken alle 3 dat het in de heup zit of dat het een spierkwestie is. Morgen gaan we d'r ophalen en krijgen we uitleg over de medicijnen enzo. Ze moet 3 tot 4 weken op rust en krijgt ontstekingsremmers en pijnstillers. Ben benieuwd hoe het af gaat lopen.

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 18:34

jeempie spannende tijden dan!!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 18:39

veel sterkte en succes!
ik hoop voor je dat het snel over gaat (als dat kan, als het in de heupen zit of een spierkwestie is)
zal idd wel een spannende tijd zijn voor jullie!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 00:34

Hopelijk is ze er snel weer bovenop!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 18:32

Nou, vandaag hebben we d'r dus opgehaald. Alle medicijnen enzo meegekregen, maar de VA was niet echt positief.. Scheve mond Ik zelf ook helemaal niet, dat is gewoon een gevoel dat ik erover heb. In iets meer dan een jaar 2 paarden mogen wegbrengen Verdrietig . Nou, nu ben ik wel erg negatief aan het denken, maar ik heb er gewoon absoluut geen goed gevoel bij.

De VA zei dat toen ze de buigproef 's middags nog een keer deden, ze echt stokkreupel was, maar op de volte was er weer minder te zien. Ze gaat nu overdag de hele dag op het land en 's nachts in de bak. Ze moet gewoon vrij kunnen bewegen, verder mag ze niks doen. We zullen deze 5 weken af moeten wachten, maar een goed gevoel heb ik er helaas echt niet bij Verdrietig .

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:38

Jeetje wat erg! Ik hoop echt dat alles goed komt met je paardje veel sterkte!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:39

Wat erg zeg.. Hopelijk komt alles goed !
heel veel sterkte!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:41

Jeetje wat een toestand weer! Nou meid, afwachten maar weer he! Er zit helaas niets anders op.

Tandartsassistente met veel plezier!
Het ga je goed Gabber Verdrietig

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 19:38

he bah dit is idd heel vervelend nieuws...
ik hoope cht dat het goed komt met haar....
sterkte ermee

Love the life that you live, live the life that you love

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 22:45

Dit lijkt dus zo ongeveer op mijn verhaal met mijn paard. Een super lichte kreupelheid.....fotos 100% maar met de buigproef stokkreupel. Ik weet nog steeds niet wat het is. Alleen is bij mijn paad wel duidelijk dat het in de voet zit.
Ik weet wat je doormaakt, hopen maar dat alles weer goed komt.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 10:30

Ik wil het niet mijn stokpaardje maken, maar eh....mischien ligt de oplossing niet in het veterinaire vlak, maar moet je eens een fysio of magnetiseur of accupuncturist raadplegen.....
vooral spiertechnisch krijg je rare kreupelheidsverschijnselen die dan weer wel, dan weer niet zichtbaar zijn. Reguliere dierenartsen zijn oke, maar soms heb je meer aan andersoortige kennis...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 11:41

Jeetje joleen dat is wat! pff.. sterkte!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 12:01

Joleen, heel veel succes. Dit zijn altijd hele nare dingen. Kon ze maar praten he!

Ik denk dat je Dees haar advies echt ter harte moet nemen. Wie weet kan Once daar heel veel aan hebben.
Nog niet opgeven hoor! Kop op!!

Op zoek naar de zon!!!


Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 12:07

Misschien kan Horsey van bokt je helpen met Once, zij heeft in Amerika een opleiding voor sportmassage voor paarden gedaan.
Zeker als het een spierkwestie is zou dat wel eens uitkomst kunnen bieden. Ik ken haar persoonlijk en ik weet dat ze heel goed weet waar ze mee bezig is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 184 bezoekers