Snel buiten adem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Snel buiten adem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-02 11:06

Ik ken een paardje dat haast elke dag aardig intensief gereden wordt, maar haast geen conditie lijkt te hebben. Na een paar rondjes draf heeft ie al mega grote neusgaten. Het meisje dat hem rijdt zegt dat ie heel af en toe wel eens een keer hoest, maar niet verkouden is ofzo. Hij was volgens haar wel ooit es flink beroerd geweest, echt heel verkouden, toen heeft ie geen medicijnen gehad maar hebben ze hem gewoon laten uitzieken. Daarvoor was ie nog niet echt onder het zadel en ze weten dus niet of het beestje daarvoor ook al zo snel met zn tong op zn knieen liep...
Paard is verder goed te pas, wil graag lopen, kan echt een tijd doorgaan. Hij hijgt alleen snel, en bij uitstappen duurt het lang voordat ie op adem is. Ik was toch wel nieuwsgierig wat ze daar nou mee moeten. Verward

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 13:54

ik rijd mijn merrie ook intensief elke dag, sinds een maand!!! Dus zij heeft nog geen conditie, en hijgt ook super snel! Conditie duurt echt wel ff voor je die hebt opgebouwd, en las ook rustpauzes, lees stap periodes in tijdens het rijden! Of laat een deskundig iemand naar het paardje kijken in geval van heel erge twijfel.

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 16:01

misschien is ze dampig

De waarheid is het makkelijkst, die hoef je namelijk niet te onthouden...


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 22:47

Ja dat hoop ik dus niet, t gaat om een behoorlijk jong beestje.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 22:51

misschien is het wel een "bloed"paard. Paarden die hoog in het bloed staan hebben als algemeen kenmerk dat ze al snel opgezette aderen hebben (snel de aderen zien) grote openstaande neuzen, zwaar ademen.
Kijk maar naar Engesle Volbloeden lijkt wel alsof ze een marathon gelopen hebben als ze drie keer de bak zijn rondgeweest. Maar dat is niet verkeerd het hoort er gewoon bij


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Navarofrida, xemmafalcon en 54 bezoekers