Wat zouden jullie doen? (werksituatie)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Wat zouden jullie doen? (werksituatie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 20:34

Okeee, zal het proberen samen te vatten....
Ik heb na mijn Amerika-trip 4 maanden fulltime gewerkt bij een kantoor, waar ik op een bepaald moment in mn eentje (als uitzendkracht) zowat het secretariaat draaiende heb gehouden (na ontslag van mijn collega)
Goed, heb toen twee dames op het een en ander ingewerkt, en ben toen gestopt omdat mijn studie begon.
Twee maanden later ging er een an die dames weg en op heel korte termijn. Ze hebben mij toen gebeld of ik terug kon komen als flexibele kracht en zo weer iemand in kon werken op dat werk (want niemand anders wist hoe of wat daarvan)
Dus ik heb afgesproken dat ik kon komen als ik tijd had tegen leuk loon etc.

Goed, nu is die persoon ingewerkt en het gaat zn gangetje. Ik heb weinig werk meer, en als er iets is vaak duf kopieerwerk. Ik heb nu dus te horen gekregen dat ik als ik stage ga lopen (in Maart) we maar 'elkaar de hand moeten schudden' (contract liep eigenlijk tot mei) Okee, mij best. Maar nu het volgende.. ze hebben dus al besloten om een receptioniste 'mijn' werk te laten doen, en die komt al in Januari (zou ik dus nog gewoon werken) op mijn plek zitten. Verward Ik zal as dinsdag een cursus volgen vanuit het werk, die doet iedere medewerker (ik nog niet gedaan omdat ik daar nooit tijd voor had) Nu krijg ik ineens te horen dat ze me die uren niet uit gaan betalen. Verward Okee, snap wel dat ik toch ophoud, maar ik begin het idee te krijgen dat ze me echt willen lozen nu.

Aan de ene kant wil ik graag zelf zeggen 'jongens, ik voel me niet meer zo gewenst, misschien is het beter dat ik per januari opstap'.. maar aan de andere kant.. als ik gewoon blijf heb ik wel weer twee maanden loon...

Wat zouden jullie doen?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 20:41

Gewoon blijven zitten, laat dat bedrijf de procedure maar uitknobbelen, daar zijn ze nog wel even mee bezig en misschien levert het nog wat op.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 20:47

Zou eerst je contract moeten zien, Je hebt altijd recht op de uren die je de laatste twee (meende ik(zal het morgen opzoeken)) gemiddeld gewerkt hebt... Maar zoals ik zei, zal eerst je contract moeten zien

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 20:52

ja en das de pest, ik heb een vaag contract.
Ik heb een 8 uurs contract, maar dat hebben we zo ingevuld dat ik zelf mocht beslissen of ik meer of minder werk. In mn tentamenweek heb ik bijvoorbeeld helemaal niet gewerkt. Dus kan ook moeilijk iets van hun eisen nu..

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 20:59

HMMMM die 8 uur staan in ieder geval, Hoeveel uur heb je gemiddeld gewerkt sinds de start van je contract?


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 21:17

pfoeh no clue
gemiddeld 8 uur denk ik en sommige vakanties fulltime

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 21:26

Dan heb je zowiso recht op die 8 uur, Men kan je ook niet zomaar ontslaan terwijl jouw contract nog niet afgelopen is je kan dus je tijd uitzingen tot einde contract. Willen ze jou voor die tijd laten gaan dan zullen ze een vergunning aan moeten vragen bij CWI. Dus tot mei heb jij werk daar! tenzij in jouw contract staat dat je aangenomen bent voor de duur van een project. Ze zijn verplicht jou tot mei aan het werk te houden en ook het werk waar je voor aangenomen bent. Je hoeft geen genoegen te nemene met "minder'werk. Als het goed is heb je een functiebeschrijving. In die functiebeschrijving moet staan wat jouw taken zijn. Die taken moet je uitvoeren. Als jouw werkzaamheden veranderen dan moet jouw functieomschrijving ookveranderen. Dussuh jij zit wel goed, denk werkgever minder.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131850
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 22:50

Ik sluit me aan bij Gijsenkim !

Leuk dat ze proberen van hun probleem het jouwe te maken, maar die vlieger gaat niet op hoor.
Loop anders eens even binnen bij de Rechtswinkel, die hebben al vaker met dit beiltje gehakt !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, cthyy, DotBot, Ghazella, TessaxQuincy, YandexBot en 27 bezoekers