puinhoop

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

puinhoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 16:44

Herfst;
De periode van depressies.

Zoals ik de afgelopen periode wel gelezen heb ben ik niet de enige met dit probleem. Maar toch heb ik de behoefte om even van me af te schrijven.

Nooit kan ik me kwaaier maken dan om de opmerking; schelden doet geen zin maar slaan veel meer.

Ik ben zo iemand die gepest is, nooit aan iemand laten merken dat het gebeurde. Ik was sterk ik kon alles aan en ik was van niemand afhankelijk.

Dat ik 16 was ben ik gaan studeren aan de has, uit huis, jongens andere mensen en alles was nieuw. Losgeslagen, uitgaan en vooral jongens.

Na een jaar was de has voorbij, te weinig punten en niet mijn opleiding. Toevallig was de opleiding ernaast meer iets voor mij. Dus op mijn 17 naar een docentenopleiding. Geweldige opleiding, maar door het pesten van vroeger was ik verandert in schichtig en oplettend. Niet tegen kritiek kunnend. Wat naar buiten kwam als arrogant en bijdehand. Het eerste jaar net gehaald. Nu het tweede jaar loop ik vast. Ruzie met mijn klasgenoten, faalangst en een verprustste stage. Ik zak steeds dieper weg, en alles wat ik al die jaren verstopt heb, komt nu 10 keer zo hard recht op me af. Mijn zelfvertrouwen is compleet weg!!

Maandag heb ik een gesprek met de directeur van mijn school. Kijken hoe het verder moet.

Vanavond komt het ergste; mijn ouders, die van niets weten, vertellen dat hun dochter al 8 jaar met een masker op loopt.

Heb alleen maar huilbuien en geen idee hoe het verder moet.

Dus mensen pleasse denk 20 keer na voor je iemand pest en daarmee een compleet leven verpest.

lonneke


Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:56

veel sterkte....

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl


shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 19:12

inderdaad veel sterkte

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 19:13

Na regen komt zonneschijn! Klinkt als een cliche, maar is meestal wel waar hoor! Succes

If it's not an icelandic, it's just a horse

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 12:45

Sterkte met het vertellen van je ouders. Waarschijnlijk zullen ze schrikken, maar je alleen maar willen steunen en helpen!!

En heel veel sterkte op school!!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 13:22

Hee Lonneke, kop op.
Ik ken je ouders niet maar voor jou zal het waarschijnlijk een hele opluchting zijn als je het straks een keer er uit hebt kunnen gooien. En je hebt mooi op bokt kunnen oefenen Knipoog

Als je nu als volgende stap met een hulpverlener gaat praten dan ga je helemaal de goede kant op. Dat zal niet gemakkelijk zijn maar zij kunnen je helpen met het omgaan met deze problemen en je zal er uiteindelijk sterker door worden.

Je hebt net de eerste stap gezet dus het begin is er!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 19:05

Hee Lonneke, wat lees ik nou?
Dit had ik niet verwacht, ik 'ken'je al ong. 7 jaar of zo? Laatste jaren bijna niet meer gesproken, maar wist niet dat je je zo voelde...Ook niet dat je gepest werd. Verdrietig

Ik hoop dat het gesprek met je ouders oplucht, het zijn degene aan wie je de meeste steun moet hebben.
Je kunt ook altijd bij mij aankloppen hoor, we moeten ook snel maar samen naar Divoza! Knipoog

Lastig wat je opleiding betreft, ik zou het er goed met je ouders en directeur v/d school over hebben. Als jij je zo ongelukkig voelt op school, zou ik toch denken om iets anders te zoeken.

Wat je onzekerheid betreft, je bent een harstikke gezellige leuke meid, ik mag je graag, je bent heel eerlijk en spontaan, dat mag ik wel.
Je hebt niets te maken met wat anderen van jou vinden, als ze niet aardig zijn, dan toch niet? Niet te veel druk om maken, ik wed dat er zat mensen zijn die je geweldig vinden.
Ik begrijp dat het jarenlange pesten veel impact op je heeft, en juist omdat je het al die jaren weggestopt hebt, komt het nu kei en kei hard aan.
Probeer veel te praten met mensen die je vertrouwd en met wie je het goed kan vinden.

Het is best meoilijk hier wat over te zeggen, want ja, makkelijker gezegd dan gedaan.
Toch geloof ik wel dat je je hier wel uit vecht, je bent sterk. Knipoog

Veel sterkte meid, en mocht je me nodig hebben, laat het me weten oke?

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 19:09

dank je wel schatten voor jullie steun en lieve woorden, dat helpt zeker al een beetje!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:05

heel veel sterkte
ik weet hoe het is om gepest te worden
en gelukkig doen ze het bij mij niet meer
eerst o pde basisschool en in de 1e van middelbaar onderwijs
maar nu gelukkig niet meer
ik heb nu klasgenoten die voor me opkomen

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 21:24

Ik hoop dat je veel steun van je ouders zult krijgen. En je hebt gelijk hoor; Schelden doet wel zeer. Heel veel sterkte meid.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 22:24

ook ik weet dondersgoed hoe het is en ik herken precies hoe je je voelt.
Heel veel sterkte

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 22:45

Heel veel sterkte!
En trek je vooral op aan mensen die je kennen en weten hoe je echt in elkaar zit. Zoals bijv. Anneke je ook hierboven beschrijft, dat is toch geweldig! Probeer vooral daaraan te denken en niet aan wat andere mensen zeggen die je totaal niet kennen!

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 23:29

ik herken het, heb er ook last van...
Werd en word nog steeds veel uitgescholden en idd net als jij altijd gezegd van het doet me niks, ik ben sterk, schelden doet geen zeer...
maar ik merk nu wel dat ik ontzettend onzeker ben geworden...

Bony
Berichten: 19
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 23:55

Hoi Irish Lady

Lang geleden werd ik ook gepest en heb ik ook gepest. Op dit moment voel ik mij vrij stabiel met die ervaringen omdat ik de meeste ervaringen een plekje heb gegeven door kritisch naar mezelf en mijn omgeving te kijken. Ik probeer op te schrijven hoe ik met mijn ervaringen ben omgegaan maar doe dat in de jij vorm omdat ik dat makkelijker vind. Ik hoop dat je er wat aan hebt en zoniet hoop ik dat je op een andere manier weer voldoende vertrouwen in jezelf te vind om te kunnen genieten van ook de mooie dingen die het leven kan laten zien
Het helpt mij te weten dat ik zelf ook een rol in het geheel heb. Het overkomt mij niet ik ben erbij. Diegene die pest (uitzonderlijk 'gekke' gevallen daargelaten) pesten doorgaans om een tekortkoming bij zichzelf te verbloemen. Zij zoeken daarvoor een gewillige prooi en die is uiteraard snel gevonden in een onzeker jong zoekend meisje wat op dat moment meer waarde hecht aan het oordeel van een ander als aan haar eigen gevoel. 'de pester' trekt snel publiek want iedereen houdt wel van een beetje theater en doordat 'het slachtoffer' meestal ook wel gevoel voor drama heeft is het blijspel compleet. Het hele spel draait uiteindelijk niet om jou maar om het hele theater. Op het moment dat je denkt dat je sterk bent en je erdoor heen slaat sluit je je eigenlijk af en verdwijnt langzaam je vertrouwen in de medemens (en in jezelf). Het pesten verdwijnt langzaam maar je leven gaat door. Het harnas wat je ondertussen om je heen hebt gezet wordt niet meer in stand gehouden door je omgeving en je komt in een nieuwe fase terecht. Hier ontmoet je nieuwe mensen deze mensen roepen soms 'oude gevoelens' terug die zitten nu eenmaal vast in je harnas en bepaalde blikken, bepaalde gebaren zorgen ervoor dat je je harnas en je stekels meteen opzet en de mensen (die misschien wel iets leuks wilden zeggen) druipen af. Ondertussen gaan je harnas en stekels aan en uit want je wordt immers niet meer gepest maar je voelt je nog wel gepest. Om van die gevoelens af te komen kan je proberen ze op te schrijven, te analyseren, waarom, wanneer etc. Je kan ook het bos ingaan en juist helemaal niet aan je problemen en huilbuien denken. Ondertussen probeer je te kijken naar je eigen inbreng in de situatie, reageer je vriendelijk, ben je open, geinterreseerd? en vooral heb je vertrouwen in jezelf, heb je de balk te hoog gelegd. Je wilt niet het slachtoffer in je eigen drama worden dus moet je het heft in eigen handen nemen en je eigen held worden. Je kan ook meer waarde blijven hechten aan wat die anderen over je zeiden maar realiseer je dan dat je werd geconfronteerd met de negativiteit van een ander en die zich nu als een parasiet in jou leven heeft neergezet zoek naar een bestrijdingsmiddel en zorg dat je je afweer weer versterkt. En kijk vooral veel naar voor jou positieve dingen. Zoek een fijn doel wat binnen je eigen grenzen ligt, deze weet je door eerlijk naar jezelf en je beperkingen en sterke kanten te kijken, werk naar je doel toe en ontwikkel nieuw vertrouwen in je eigen kunnen. Scheit aan kritiek waar je niks mee kunt opbouwende kritiek is bedoeld om je iets te leren dat is positief afbrekende kritiek heb je niks aan is gemeen en meer een tekort koming van de ander als van jezelf.

Gaaaap Tjees wat een verhaal misschien vind je het wel hartstikke slaapverwekkend en gebruik ik teveel symboliek maar wat ze zeggen is waar achter die regenwolk hangt een zon als je er maar in blijft geloven...nou iedergeval succes

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 09:59

Het is idd zo jammer, want door het pesten wordt je zo geremd in je groei. Groei die je waarschijnlijk wel had gehad als je niet was gepest. Ik ken het, en spreek uit ervaring. Je zal het nog lang bij je dragen. Maar weet je op een gegeven moment ga je het niet meer zien als last, maar als ervaring waardoor je je zelf goed leert kennen. Dus, een langzamere start nu, maar als je positief met jezelf bezig bent en jezelf vertrouwen is weer terug, des te vlugger is de weg die je zal bewandelen (dus geen dead end street zeg maar). daarom roep ik nu altijd, kon ik maar de jaren tussen mijn 13 en 23ste overdoen op de manier hoe ik nu ben en wat ik nu ben met de kennis die ik nu (pas) heb.
Uiteindelijk komt het wel goed. Praat er echt met je ouders over, het zal je helpen en steunen.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: brennie85, Googlebot, IASCrawler en 40 bezoekers